demiray Dr. Banu Çiftçi'nin bir yazisindan kopyaladim canim simdi.
Gebeliğin başında, yatış pozisyonunuz çok önemli değildir. Ortalama 25-30. haftaya kadar, istediğiniz pozisyonda yatabilirsiniz. Anne adayların çekincesi özellikle alışık oldukları yüz üstü pozisyonda, bebeğin sıkışıp zarar göreceği düşüncesidir. Yüz üstü pozisyon, bebeğin eterafını saran amniyon sıvısı sayesinde bebeğe zarar vermez ve korkulmamalıdır. 6. ayda sonra ise, büyüyen karnınız sebebiyle durum değişir ve yüz üstü pozisyonda siz de rahat edemezsiniz.
Sırt üstü yatmanız da bebek için sakıncalıdır.
Çünkü; gebelik ilerledikçe, büyüyen rahim, annenin omurgası boyunca seyreden ana damarlarına bası yapar. Özellikle son aylarda, bebekle beraber, 6 kg a varan ağırlık, annenin kalbe geri getiren damarlarına bası yapınca, kalbe dönen kan azalır ve annede tansiyon düşmesine sebep olur.