Merhaba kızlar hemen lafa gireyim çünkü hakkaten uzun sürecek:) hamile kaldığımı öğrendiğimde 3 haftalıktı ve yalnızca bir hafta güle oynaya geçti bir hafta sonra kabus gibi günler başladı.sabah uyandığımda kahvaltıya kadar olan sürede yaklaşık 6-7 kere kusuyordum ama boş mide ile öğürmek ve kusmaya çalışmak kadar zor bişey yoktur bilen bilir.Gün içini saymıyorum bile.Eşim artık banyo kapısında durur ben bağırdıkça ağlardı(bu arada eşim hemşire)Ne ilaçlar kullandım ne ananevi yöntemler denedim anlatamam bu durum doğuma kadar sürdü.Kusma refleksim ortadan kalksın diye safra kesemi almaya bile kalktılar.Bu durum doğuma kadar sürdüğü için toplam 16 kilo verdim.Beni tek ayakta tutan şey soda idi,zira su bile içemiyordum her şeyden tiksinmiştim.Eşim bir gün nöbetteyken ben sabaha karşı kusmak için banyoya koştuğumda orda bayılmışım ve artık su kaybı-tansiyon düşüklüğü(tansiyonum doğum yaptığım güne kadar 9-5 ten yukarı hiç çıkmadı) sebebiyle gözümü açsam da odaya gidecek mecalim olmadığından oracıkta uyuyakaldım.Sabah nöbetten dönünce beni apar topar memlekete annemlerin yanına götürdü eşim.27 haftalıkken kasılmalarım başladı.Yat istiharati aldım ama vajinal doğumu çok istediğim ve sezaryenden inanılmaz derecede korktuğum için ben 18. Haftada günde 60 tane squat yapmaya başlamıştım bir gün bile atlamadım o durumları yaşadığımda bile.Ara ara yalancı sancılarım tutuyordu ama bi gece 32+4te gözümü yerinden çıkaracak bir sancı ile uyandım,takipte olduğum hastanenin yenidoğan yoğun bakım sorumlu hekimi akrabamız olduğu için önce onu aradım hemen hastaneye geçin geliyorum dedi.Geçtik ve sancılarım 70-100 arasında 3 dakikada bir geliyor ve açılmam başlamıştı.Hemen yatış yaptılar aynı anda serum,ağız (günde 8 defa) ve makatımdan kasılma durdurucu ilaçlar aldım.4 gün hastanede yattım 2 cm ile taburcu edildim evde tuvalete bile kalkmam yasaktı altıma sürgü çekiyordu annem.Bu arada taburcu olmadan iki doz ciğer geliştirici yapıldı 48 saat sonra(eşim yanıma gelmişti bu arada)taburcu olunca 2 doz da eşim evde uyguladı.Eşim evde olduğum süre boyunca annemin yanına gelene kadar her 20 günde bir benden 9-10 tüp kan alıp ve idrar kültürümle birlikte tahlillerime baktırırdı hep(özellikle protein kaçağından çok korkuyordu çünkü kendisi organ nakil-üroloji ekibinde) her şey hep normaldi.34+5 te taburcu olduktan sonra makattan ve ağızdan kasılma durdurucu ilaçlara devam etmeme rağmen kasılmalarım yükseldi ve time hastanede yattım üç gün, 35+2 sabahı taburcu oldum doktorum artık yapacak bişey yok bunca ilaca 140 a kadar sancını durduramıyorum dört doz ciğer geliştirici yapıldı yatacaksın evde dedi gönderdi.36+0 sabah 08:45 te Rutin randevum vardı yine kusarak gittim tabi.Son kez protein kaçağına bakıldı tahliller yapıldı her şey normal.Düzlüğü geçtik artık gelebilir dedi doktorum. Sancılar hala ufak ufak çıkıyor(50-70 arası).Eve geldik.öğleden sonra 2 gibi benim dehşet derecede bir baş ağrım başladı ama bu acıyı tarif bile edemem kafamı duvara vurduğum bile oldu,uyumaya çalıştım yok duşa girdim yok yürüyüşe çıkıp temiz hava alayım dedim yok yok yok geçmiyor artık kulaklarım patlayacak gibi hissediyordum.4. Kez duşa girip banyodan çıktığımda birden burnum kanamaya başladı ve ağzım ve doldu komple anneme hemen tansiyon aletini getir diye seslendim bu arada saat 19:30 civarı.Tansiyonum 18/10 çıktı öylece üstüme bişey geçirip cüzdanımı bile almadan taksiye atlayıp hastaneye koştuk annemle(eşim iki gün önce eve dönmüştü ve babam toplantıdaydı) hastaneye gittiğimizde kulağımdan kan süzülmeye başlayınca acildeyiz doktorum gözleri yuvalarından çıkacaktı hemen beni yatırdılar ve doktorumu aradılar.Doktor gelene kadar tansiyonumu otomatikle ölçmeye çalıştı ama makine şişip şişip söndü Nabzımı görmedi Manuelle ölçtü 225 e 185 hemen önlük getirin çabuk diye bağırdı ve bana dönüp merak etme seni kurtarıcaz dedi neyin içinde olduğumu idrak edemeyeceğim kadar dehşet bi an yaşıyordum.Annemi göremedim eşimle vedalaşamadım, bebeğime bakmadılar bile yaşıyor mu yaşamıyor mu diye.20:05 te kızım doğdu😌 yaşıyordu ve sağlıklıydı çünkü inanılmaz erken müdahale ettiler.Ben beyin kanaması geçirmek üzereymişim.Sabah eser miktarda bile çıkmayan idrarda protein kaçağım maksimumun iki buçuk katı çıkmış, saatler içinde plesenta beni zehirlemiş.Zaten Nası ki plesentayı çıkardılar beni bağladıkları makina artık ötmemeye başladı ve tansiyonum birden 14 lere ve sonra 10 lara düşüp normale döndü.Ameliyatıma çok kalabalık bi ekip girdi.Bi anestezi uzmanı(her ihtimale karşı beklemiş)bir teknikeri iki yenidoğan doktoru(biri akrabamız olan aynı zamanda yenidoğan yoğunbakımda sorumlusu) iki tane kadın doğumcu biri kendi doktorum biri nöbetçi olan doktor çünkü neyle karşı karşıya olacağımızı bilmiyorduk dedi doktorum.Zaten konuşmalar aynen şöyleydi(bebeği çıkardığım an hemen plesentayı asıl çıkar abi hemen, sakın durma dikişi düşünme asıl çıkar) bu diyalog hala kulaklarımda.Üç gün hastanede kaldım, çok erken müdahale edildiği için bebeğim çok şükür etkilenmedi,ciğer geliştiricileri yapıldığı için küvöze girmedi,2.520 gr ve 47.5 cm doğdu.Sütüm hemen geldi.Hem erken hem sezaryen doğum olmasına rağmen çünkü doğumum zaten erken başlamış ve durdurmuşlardı o doğal sürece erken girdiğin için sütün iner hemen dedi doktorum.Doğumdan sonra da iç kanama riskim olduğu için bi takım önlemler alındı, karnıma bastırdılar ilk ayağa kalkış sonra Göğüs uçlarım ayrıldı kanlı kanlı emzirdim enfeksiyon içe atınca mastit oldum yine hastanede yattım falan filan amaaaan onların ayrıntılarına girmek bile istemiyorum kızlar çok çektim her şeyi gerçekten dibine kadar yaşadım.Şuan kızım 3 ay 17 günlük ismi DEREN 🙂 bizi derlesin toplasın bir arada tutsun diye… Kızım bizi derledi topladı bir arada tuttu çok şükür tüm acılara rağmen.Şuanda da tek başımıza,karantina ekibinde olan babamıza ne zaman kavuşacağımızı bilmeden evimizde bekliyoruz çünkü bulaş riskine karşı evlerimizi ayırmak zorunda kaldık,içinizde gebe/lohusa arkadaşlarım var bize dua edin nolur,sağ Salim gelsin babamız 🤲🏻 Canlarım,neler yaşadım her acı geçiyor hepsi hem de … sağlık için dua edin ve asla doğum şekliniz için kendinize eziyet etmeyin çünkü ne nasipse o oluyor.
“siz bilemezsiniz rabbim bilir.”