Selam arkadaşlar belki pek çoğunuz başlığı görünce doğum hikayesi sandınız ama malesef gerçek. 36. haftam bitmek üzereyken hemoroid ameliyatı olmak zorunda kaldım. Aslında yazmayacaktım ama benim yaşadıklarımı kimse yaşamasın önlemini alsınlar diye anlatmak istedim. Gelelim hikayeme. Ben bundan 8 yıl önce anal fistül ( makatta çatlak) yüzünden ameliyat olmuştum ve çok ağrı çekmiştim. O yüzden hamilelikte en çok korktuğum olay hemoroid ti. Yıllardır hiç bir sorunum yoktu fakat demir ilacı içmeye başlayınca kabızlık yaşamaya başladım ve ilacı bıraktım. Bi süre kullanmadım. Daha sonra ocak ayında taşınma durumumuz oldu. Kayinvalidemlerin yanına taşındık. Burdaki doktor yeniden demir ilaci yazdı. Kayinvalidem hemşire olduğu için içmem gerektiğini söyledi. Bende şikayetim azaldığı için tekrar başladım. Ama sorun tekrarladı yine kabızlık yaşadım ve durumu kaynanama söyledim bu ilacı içince büyük tuvaletimi zor yapıyorum ve ıçten ağrı hissediyorum dedim. Sonraki kontrolde doktoruma söyledim ve bana küçük şurup şeklinde demir ilacı verdi. Çok şükür onlar iyi geldi kabızlık yaşamadım. Derken biz burda ev bulduk eşyalarımız geldi bi hafta önce evimizi yerleştirdik. Tam artık herşey tamam evimi de doğumdan önce hazırladım artık doğumu bekliyorum diye seviniyordum. Ablam ve kız kardeşim yardıma gelmişlerdi. Cuma günü kaynanamlara yemeğe gidecektik tuvalete gittim namaz kıldım evden çıktık ben makatta bi ağrı hissettim. Neyse geçer diye düşündüm gece boyunca sızladı eve geldik eşime söyledim. Oda geçer takma kafana dedi. Ama geçmedi obur gün oldu ben yürüyemiyordum sürekli yatıyordum. Pazartesi günü dr kontrolüm vardı virüs yüzünden bi aydır gidemiyordum ama doktorum ptesi gel acilden giriş yap kontrol edelim demişti. Bende ptesi doktora giderim diye dişimi sıkayım dedim. Ama pazar sabahı dayanılmaz bi makat ağrısıyla uyandım. Eşim ve kaynanam beni acile götürdüler. Genel cerrah görmesi gerekirken hamile olduğum için kadın doğuma götürüldüm. Ben ne kadar doğumla ilgili sıkıntım yok dedikce beni nst ye bağladılar ebe alttan muayene etti. Ilk kez alttan muayene oldum ve resmen çığlık attım. Sonra doktorgeldi ona da durumu anlattım oda genel cerrah görmeliydi seni dedi bende triaj buraya gönderdi dedim. Neyse dr da gelip alttan muayene etcem dedi ve ben bu sefer daha da çok bağırdım. Açıklık hiç yoktu. Ama beni dört kez nst ye bağladılar. Bana lavman yaptilar. Tuvalete gittim elime cok buyuk bi hemoroit memesi geldi ve hemen doktora soyledim. Ilac yazdim gece dedi. Serum taktılar idrar tahlili aldılar 6_7 saat kaldım orada. Sonra doktor fitil ve krem yazıp eve gönderdi üç dört güne toparlar dedi ama ağrımı geçirecek hiç bisey yapmadı genel cerraha da yönlendirmedi. Neyse ben eve geldim hâlâ oturamıyorum sürekli ağrım oluyor. Ama doktor gecer dedigi için umutla gecmesini bekliyorum. Bu sırada da eşime ben bu ağrıyla normal doğum yapmam beni özelde sezeryan yaptır diyorum. Perşembe günü için özelde randevu aldım. Ama hayâ işte biz plan yaparken o kendi bildiğini yapıyor. Salı günü yine ağrım vardı büyük tuvaletim geldi tuvalete gittim ve aman allahım yani olamaz böyle bisey o kadar büyük bi hemoroid memesi olmuş ki ben şok oldum dokununca. Öylece dışarda kaldı ve ben titremeye başladım. Hemen eşime ve ablama seslendim çabuk beni hastaneye götürün diye. Eşim geldi hemoroid memesini görünce ne yapacağını bilemedi hemen ablam hazırlandı ve özele gittik genel cerrah bakar bakmaz bu ne böyle dedi. Senin hemen sezeryan a alınıp bebekle birlikte bu hemoroid ten de kurtulman lazım dedi. Ama bebek yoğun bakıma alınır çünkü haftası daha erken dedi. Bizde yeni doğan yoğun bakım yok o yüzden hemen bi tıp fakültesine gidin dedi. Neyseki kaynanamın arkadaşı şehir hastanesinde hemşireydi o aradı hemen gelin burdaki doktorla konuştum gerekiyorsa o sezeryan a alacak dedi biz apar topar hastaneye gittik. Hiç kimseyi almadılar yanıma. Beni nst ye götürdüler ebe geldi alttan muayene etcem dedi. Bağırdım ıstemiyorum yapmayın dedim. Yaptırmadım sonra dr geldi mecbur bakmam lazım açılma var mı diye dedi. Ama hemoroid i görünce şok oldu bu ne dedi sen nasıl bu acıya dayanıyorsun çünkü en az 5 cm lik bi kitleydi. Hemen açılmama baktı açıklık yoktu. Genel cerrahı aradı ben hastami bu şekilde yürütemem buraya gelip bi bakın dedi. Sagolsun bayan bi genel cerrahtı geldi bakti tabi oda şok oldu. Hemen almamiz lazim bunu dedi . Konuştular ve spinal anestezi ye karar verdiler. Kadın doğumcu ameliyatta tansiyon yükselirse arayın gelip bebeği de Alcam dedi. Neyse odaya götürüldüm kan falan alındı sonra kaynanamı içeri aldılar ve beni ameliyata hazırladılar. Ameliyathane ye indim en az on kisi hazirlik yapiyordu bayan anestezi dr u geldi belinden igne yapcam ve butun ağrın bitecek dedi. Gercekten igneyi hic hissetmedim ve anında acı kesildi. Iki kisi beni tutuyordu düşmemem için. O sırada başım dönüyor dediğimi hatırlıyorum ve bayıldım. Orada norolojik bi atak geçirmişim 5 dk boyunca gözlerim tek noktada takılı kalmış ve hiç biseye cevap vermemişim sonra bayılmışım. Bi ara sesler duyuyorum cevap veremiyorum çok kötü bi andı hâlâ gözümü kapatınca aklıma o anlar geliyor. Sonra kendime geldim gibi oldum bi adam geldi başıma nasılsın beni duyuyor musun dedi. Bende bebeğim nasıl dedim bebek iyi asıl sen nasılsın bizi çok korkuttun dedi. Sonra genel cerrah geldi ameliyat bitti dedi ama ben hâlâ onlara cevap veremiyorum. Ameliyattan çıktık beni hemen emar a götürdüler. Bayıldığım için mr çekmeleri gerekiyormuş. Mr teknisyeni geldi ben bu sorumluluğu alamam haftası çok ilerde cekmem ben bunu ailesi onay versin dedi. Ben ağlamaya başladım bebeğe zarar verecek diye. Kaynanamı getirdiler oda nasıl korkmuş beni de ağlarken görünce daha da korktu. Ben istemiyorum bebeğe zararlı dedim oda dedi ki şu an benim için sen onemlisin6bebegi düşünemem cektircez allahın izniyle bisey olmayacak bebeğe dedi. Oda benle girdi mr odasına hep elimi tuttu konuştu benle. Mr çekildi yüzümde maske vardı kız gelip maskede demir var olmadı bi daha cekcem dedi kaynanam da biz saglikciyiz hep maske takıyoruz içinde demir olduğunu bilmiyor musunuz hamile kadina iki kere mr çekmek zorunda birakiyosunuz diye kızdı. Neyse bi daha mr a girdim ordan çıktık direk nst ye gittik iki saat kadar orda kaldım ve ağrılarım başladı serum yaptılar bebek iyiydi çok şükür. Ama ben çok üşüyordum çünkü sabahtan beri açtım ve ameliyathane den çıktımdan beri mr nst derken o çıplak halde hastane içinde götürüp getiriyorlardı. Nst den sonra kalp doktoru görecek dediler üstüne başka örtü de getirip bu sefer kalpdoktoruna gittik oda baktı bi sorunn gormedi ve sonunda odaya geldim hemen üstümü giydirdi kaynanam. Noroloji dr u ve genel cerrahim geldiler bayilmam la ilgili soru sordular. Bizi cok korkuttun dediler ama hic bi sey bulamadik neden bayıldığınla ilgili dediler gittiler. Sabaha kadar bisey yemedim sadece biraz su içmeme izin verdiler. Sabah tekrar nst ye baglandım sonra odada bekledim topal iki gece yattım sonra taburcu oldum dün evime geldim. Tabi ağrım oldukça serum taktılar şimdi evindeyim ağrılarım oluyor tabi ama yapacak bisey yok çok şükür ki o hastalıktan kurtuldum. Haftaya genel cerrah kontrole çağırdı. Muhtemelen bu saatten sonra doğumum sezeryan olur çünkü ıkınamam bu dikiş ve ağrılarla. Kusura bakmayın nolur çok uzun yazdım ama hemoroid i olan varsa lütfen beklemeden iyi bi doktora gidin benim yaşadıklarımı allah hiç kimseye yaşatmasın. Spinal den dolayı baş ağrısı yaşıyorum makatta ağrım var ama hepsine geçecek az kaldı diye sabrediyorum. Herseyde bi hayır vardır doğum sırasında yada sonrasında olsa küçücük bebekle ne yapardım diye düşünüyorum. Allah hepimize sağlıklı doğumlar nasip etsin inşallah 🙏 lütfen sabitleyin ki herkes okuyup önlemini alsın çünkü bu hamilelikte bi çok bayanın başına gelebilecek bi durummuş.