Purpleme Merhaba kizlar , organ taramasinda bebegimde bobrek genislemesi cikti . Bu durumla karsilasan var mi , ne yaptiniz , normale dondu mu yoksa devam etti mi ?
Emk5341 Purpleme 18’de 6 mm idi. Detaylıda da göründü hatta. 24’te gittiğimde yine 6 mm idi. Doktor 10 mm kadarı normaldir, önemli bir şey değil, kafana takmana gerektirmez dedi. Zaten idrarını yapınca düzeliyormuş, bu düzelme anne karnında da olabilir doğduktan sonra da.
Betl35 Purpleme Benim detaylı ultrasonda öyle bişey çıkmamıştı ama 25. Hafta da yanı 1 hafta once kontrolde sağ bobregınde 3 mm kadar genısleme oldugunu ogrendım bende. Inan bende çok tedırgınım kafaya takyorum cunku boyle bısye yoktu 🙄 doktorum kafaya takılıcak bsy yok kendılıgınden gecebılıyor dedi. Sizin nekadarmes genıslık
MeltemNermin Betl35 Purpleme 19 hafta detayli ultrasonda sol bobreginde 13 mm olarak ölçüldü. Daha sonra perinatoloji bolumune sevkimiz verildi. Orada doktor 9mm ölctü. Tekrardan detayli ultrason istendi. Ayın 6 da detayli ultrasonumuz var ankarada. Yalniz bu hafta merak ettigim icin tekrar kadın doğumcuya gittim. Diger bobrekte de büyüme başlamıs dedi. Sanirim anne karnindayken yapilacak birsey yokmus. Ama sizlerin genisleme kucuk sanırım. 28 haftaya kadar gecme durumu varmış.
Betl35 Emk5341 Benım detaylı 21 haftada oldu ozaman oyle bısey yoktu. Fakat 25 haftalıkken gıttıgımde sağ bobregınde 3 mm kadar genısleme oldugunu ogrendım. Çok kafaya takyorm bende vaşla ınsallaj bır sorun olmaz
Emk5341 Betl35 hem detaylıdaki radyolog hem de kendi doktorum korkulacak bir şey olmadığını söyledi. Burda da çok rastladım ben böbrek genişlemesi olayına. Sık rastlanabilen bir şeymiş demekki. Ben de korkuyorum ama doktorun söylediklerini hatırlayıp rahatlıyorum.
MeltemNermin Betl35 3mm genisleme ise korkulacak bosey yoktur canım gecer insallah. Çünkü benim 9mm deyken bile geçebilir denmişti. Ama malesef daha da büyüdü.Iki haftada artış çoğaldı. Rabbim insallah bir mucize yaratır ve gecer. Tek gönlümüzü ferah tutalım.
Betl35 Emk5341 Birde kaç haftalıksın? Ben 25 haftalıkken gttgımde kılosu 740 gram boyu 33 cm di. Doktor normal dedi ama bana nedense az geldi ya 😔
Emk5341 Betl35 canım hiç hatırlamıyorum yanlış bilgi vermeyeyim şimdi. Ama her bebek kilolu olacak diye bir şey yok, sağlıklı olsun yeter ki. ☺️ Doktor normal dediyse hiç takılmayın.
Ebru-isil Benim ayrıntılı utrasonda çıktı çoğu Bebekte görülebiliyor dedi korkulacak birşey değil dedi hem kendi doktorum hem de ultrasonu yapan doktorum.Hatta doktor kuzen de benim bebekte de çıkmıştı kontrol ettiriyoruz arada demişti.
Esnakdnz Purpleme canım benim kızımda da var. Doktorum doğana kadar 11 mm geçmediği sürece sorun yok dedi.Bebek anne karnında İdrarı rahat boşaltamadığı için oluyormuş.Doğduktan 1 hafta sonra çocuk doktoru görsün dedi takiple geçiyormuş kalıcı olmuyormuş