Down sendromu tarama testi canım. Kan değerine ve bebeğin ense kalınlığına bakılıyor ona göre down sendromu ihtimali hesaplanıyor. Tanı koyma testi değil. İhtimal olarak hesaplıyor. Risk çıkarsa 3 lü ve 4 lü öneriliyor. Onlardan da risk çıkarsa amniyosentez yani bebeğin bulunduğu keseden sıvı alınarak bakılıyor. Bu da bebek için sağlıklı değil. Kesin sonuç amniyosentez de çıkıyor. Telaş yapmana gerek yok. Benim 2 lim riskli çıkmıştı. Korkuttular baya hastanede amniyosentez ve ayrıntılı ultrosona yönlendirdiler ama ben 3 lü zamanını bekledim 3 lüm yapıldı hiç risk çıkmadı.