Selamunaleyküm anne adayları ve anneler. Çok şükür doğum hikayemi yazabilmek bana da nasip oldu. 37+6da pazar günü 10 dk’da bir gelen kasılmalar için akşam takipli olduğum özel hastanenin nöbetçi doktoruna kontrole gittik. Tansiyonum 14/8 çıktı, doktor sancılarım artarsa gelmemi söyledi. Ertesi gün kendi doktorumla görüştüğümde tansiyon takibi yapmamı istedi ve akşamına tansiyonum 16/9u gördüğünde yine hastaneye gittik. Yaklaşık 40 dk süren nst çekimi sonucu tansiyonum 12/9 olunca nöbetçi doktor yatışa gerek olmadığını ertesi sabah ilk saatte doktoruma görünmemi söyledi. Zaten salı sabahı 6da kahvaltı yapıp sonra ilk saatte doktorum kontrole hazırlıklı gelmemi söylemişti. Tansiyonum yine 14/9du ancak kasılmalarım düzensizdi. Rahim ağzı yumuşamaya başlamış ancak açıklık yok denecek kadar az dedi doktorum tansiyon yüksekliğinden yine de suni ile doğumu başlatacağını söyledi. Saat 10’dan 16:00 ya kadar suni sancı verildi ancak açıklık sadece 2 cm olmuştu, ertesi sabaha ancak doğum başlardı ve tansiyon takibi sıkıntılı olacaktı. Doktorum zorunlu sezeryana dönme fikri konusunda bana bıraktı fikri, hem yüksek tansiyon riski hem sabaha enerjin kalmayacağından bebeğimin sağlığı için kabul ettim hemen. Sonrasında beni Spinal anestezi ile sezeryana aldılar. Bebeğim 10 dk ya doğmuştur, benim dikişim de yarım saat kadar anca sürmüştür. Çok şükür ikimizde sağlıklıyız. Bebeğim 3100 kilo doğdu. Tansiyonum hala yüksek seyrediyor doğumdan sonra 1 hafta 10 gün bu şekilde olabileceğini söylediler takip ediyorum. Virüs yüzünden hastaneye gitmeye korkanlar lütfen bebeğiniz ve kendi sağlığınız için haftanıza göre önemli kontrollere, anormalliklere gidin. Ben hamilelik öncesi düşük tansiyonla gezen insandım ancak hamileliğimin son 2 günü sebepsiz tansiyon yükselmesi yaşadım ve bebeğimi sezeryanla doğurmak durumunda kaldım. Hastaneye iki akşam gittiğimde de önemsemedim, eşimin zoruyla gittim. İyi ki de gitmişim gebelik zehirlenmesi başlangıcında, ilerlemeden bebeğimi sağlıkla doğurmayı nasip etti Rabbim. Allah hepinize kolay, sağlıklı, en hayırlı olacak şekilde doğumlar yaparak bebişlerinize kavuşmayı nasip etsin inşaAllah 🥰