Merhaba güzel anneler
nihayet ben de doğum hikayemi buraya yazıyorum 😍😍 öncelikle ilk hamileliğim ve ilk bebeğim haliyle insan kavuşmak için sabırsızlanıyor 🙂 ne zaman gelicek doğum nasıl başlayacak diye düşünürken 40 haftanın dolumuna 2 gün kala gece 10 gibi karnımda her zamankinden farklı bir ağrı hissettim.
burada ve birçok yerde doğum sancısının belden kasıklara vuran bir ağrı olduğunu söyledi herkes. Sadece yengem ağrının makata vuran bir ağrı olduğunu söylemişti. Ve aynen böyle bir ağrıydı. Çok önemsemedim ama biraz sonra yine aynı ağrı geldi dakika tuttum 15 dakikada bir geliyordu. Takip ettim gerçekten belirli aralıklarla geliyordu. Ohh deyip büyük bi nefes aldım çok şükür kızım geliyordu. Çok mutluydum bir yandan da çok sakindim. Ne olur ne olmaz diye eşime hemen söylemedim. Sancı geldikçe çömelip kalktım. Bu arada hamileliğim boyunca çok hareketliydim neredeyse her gün 1 saat yürüyüş yapıyordum 38. Haftadan sonra sürekli merdiven çıktım indim. Hiç yatmadım. Neyse gece boyu sancılarım olacaktı belliydi. Uyusam dedim yattım fakat heyecandan ve sancıdan uyuyamadım. Gece 3 te tuvalete gittim ve peçeteye taze açık kırmızı kan geldi. Nişan değildi biraz panik oldum haliyle ilk bebeğim ve riske atmak istemedim. Dedim evde bekleme hastaneye git için rahat etsin. Hemen son hazırlıklarımı yaptım o arada eşim bilgisayarda oyun oynuyordu ve çantama makyaj çantamı koyduğumu görünce şok oldu 😬😬 hemen anladı sancım olduğunu. Dedi sancın mı var evet dedim ama acele etmeye gerek yok sancım az ama kan geldi dedim. Ardından duşa girdim sıcak su altında squat yaptım biraz banyoda biraz daha kan gelince hemen depend giyip giyinip Sabaha karşı 4te çıktık evden. Eşime giderken “sancın az açıklığın yok evinize gidin” diyebilirler illa doğum olmayabilir dedim o da olsun içimiz rahat eder dedi.
hastaneye giderken ne hikmetse sancım gitti sanırım heyecandan 🙈🙈 acilde bir müddet sıra bekledikten sonra muayene oldu 3 cm açıklığım vardı. Çok mutlu oldum çok şaşırdım 😍😍 ilk doğum olunca en fazla 1 cm olur diye umuyordum. Hemen ardından nst çekildi ve nst de çok ufak bir sancım çıktı. Doktorda bu durumda siz bi yarım saat koridorda yürüyün tekrar nst çekelim dedi.
biz de eşimle 5.20 den 6 ya kadar hastane koridorunda yürüdük. Sancılar ara ara geliyordu. 6 da içeri girdim tekrar nst çekildi be sancılar biraz daha fazla olarak çıktı doktor tekrar açıklığına bakacağım dedi ve açıklığım 4 cm olmuş tamam dedi yatışını yapalım bu arada devlet hastanesi olduğu için eş dışarda bekliyor. Yatışım yapılacağı için beni hemen tekerlekli sandalyeye oturttular dışarı o şekilde çıkınca eşim de şaşırdı dedim gidiyoruz yukarıya (travay-doğum odalarına) odaya tam 7 de girdik önlüğümü giydim nst bağlandı ve ardından sürekli 3 dakikada bir açıklık muayenesi 😕😕 ama kızım geliyordu çok mutluydum dedim ağlamayacağım. Neyse saat 8 oldu hemşire ya da ebe sancıların düzensiz biraz suni sancı verelim düzene girsin dedi ve güldü. Meğer en yüksek dozdan suni sancıyı bağlamış bana. Hemen komşumu aratıp meryem ana otunu sıcak suya koymasını ve duaları okumasını söylettim eşime. Ve çok yakın bir arkadaşımı aradım dedim o gün bugün kızım yollara düştü geliyo teyzesi sen nerdesin 😊😊 anlattım suni sancı başladı akşama doğar heralde acele etme dedim.
veee öyle böyle sancı değil aşırı fazlaydı suni sancı kendi sancımla hiç alakası yoktu fakikada bir geliyor 20-30 sn sürüyor ben bildiğim bütün duaları ediyordum bi ara şahadet getirmeye başladım doktor bile güldü halime o kadar kötüydüki ve sürekli ama sürekli açıklık bakılıyor ve sert müdahale ediliyordu bana hiçbir şey söylenmedi ama açıklığımı elleriyle daha da açıyorlardı. Ardından doktor tekrar geldi keseni boşaltalım dedi buradan okuduğum kadarıyla hiçbir şekilde acımıyordu 😃😃
ama doktor elini o kadar derine daldırdı öbür eliyle de karnıma bastırdı ki öldüm öldüm inledim. Bu arada eşim yanımdaydı ve bu işlemler sırasında hep odadan çıkarılıyordu fakat perde kapalı kapı açık olduğu için tüm seslerimi duyuyordu. Suyum patladıktan sonra o kadar kanlı su aktıki. Ardından doktor idrar keseni boşaltıcaz dedi anlamadım ne olduğunu ve hemen sonda takıp bir muayene eldivenine idrarın hepsini boşalttı.
evet yanlış duymadınız normal doğumda sonda 😬
artık kaç cm oldu dayanamıyorum dedim 7 dedi inanamadım daha saat 9 bile olmadı 😃😃
ardından sancın geldikçe ıkın dedi ben de o sancılarlar ıkınmaya çalıştım ama ıkınma zordu nefesin yetmiyordu öyle normal büyük tuvalet ıkınması gibi değil aşırı güçlü ve uzun ıkınma gerekiyordu. Sonra birden etrafımda doktor ebe hemşireler doluştu yatağımı çatala çevirdiler bacaklarımı çatala bağlamışlar doğumdan sonra farkettim 😂😂 doktor nefes kaybetmeden ıkın dedi ben olayın şokundan doğumun başladığını idrak edemedim ıkın ıkın ıkın of 😐
doktor epizyotomi kesisi attı bebek taçlandı hadi nefes kaybetme dedi sonra var gücümle ıkındım ama o bebeğin çıktığı an resmen alt tarafım patlayacak gibi oldu.
ve işte o muhteşem an saat 9.45 😍
al annesi bebeğini dediler koydular kucağıma 🥰😍😍😍 yavrumun sırtı verniks kaplıydı ve incecikti kıpkırmızıydı yüzü güzel güzel ağladı çok güzeldi 🥰 dokundum ona siyah saçları vardı 🥰 hemen onu kaldırıp bana gösterdiler bak bebeğin güzel bir kız dediler
ilk sorduğum sağlıklı mı oldu. Evet kızım sağlıklıydı 3060 gr 50 cm doğdu kuzum zaten haftasından geriydi ultrason ölüçümleri beklediğimiz gibi doğdu. Ardından kızımın bakımları yapıldı yanım k vitamini alan. Benim de rahim temizleme ve dikiş işlemlerim yapıldı ve malesef 1 saat sürdü burası çok acılıydı bebeğime bakıp acıya dayandım.
sürekli eşime haber verildi mi bebeğim diye sordum durdum. Verdik dediler meğer habersiz bir şekilde bekleme salonunda bekliyorlarmış 🙂 benim işlemlerim bitince hasta bakıcılar tekerlekli sandalyeye oturttular artık odana gideceksin dediler. O anda hemşireler hadi bebeği emzir bakalım dediler minik yavrumun ağzına memeyi sokuşturunca emiverdi kuzum 😍😍 o anda içeri eşim ve arkadaşım girdi şok oldular eşim beni alnımdan öptü bak dedim kızımız 🥰🥰
ardından ebe kızımı giydirdi ve bebeğimle birlikte odamıza gittik. Sütüm damla damla geliyordu bebeğimiz uyanmıyordu ama zorla da olsa emzirdik.
bu arada odaya çıkınca 3 kişi var gücüyle karnıma bastırdı yoğun bir kan akışı oldu. Herkese haber verdik aileler memleketten yola düştü.
ilk günler sarılık tehlikesi atlattık ama çok şükür kızım iyi yanımda uyuyor 23 günlük olduk bile 🥰 darısı isteyen herkese 🙏🏻
çok uzun oldu hakkınızı helal edin 🙏🏻🙂
tüm gerçekleriyle yazmaya çalıştım. Sorunuz olursa fırsat oldukça yanıtlarım 😊