Herkese merhaba arkadaşlar, beni daha önce açtığım kaygılı başlıklardan tanıyanlarınız vardır mutlaka. Evet sonunda kaygılı hamilelik sürecim son buldu ve tatlış bişey göğsümde yatar oldu ♥️ Öncelikle ben inanılmaz rahat bir hamilelik geçirdim ne bir mide bulantısı yaşadım ne de kilo sorunu toplamda 11 kilo ile bitti hamileliğim. Karnım deseniz fındık kadar çıktı, hareketlerim hiç kısıtlanmadı, öncesinde çok düzenli yoga ve pilates yapıyordum ve hamilelik süresince de yaptım bu sonuçları spora bağlıyorum. Çatlak sorunu da yaşamadım. 8. Haftadan itibaren göğüslerimden diz kapaklarıma kadar Biooil bakım yağı kullandım toplamda 125 ml’lik 4 şişe bitirdim. Gel gelelim fiziksel olarak herşey mükemmeldi ve normal vajinal doğuma hazırdım ancak psikolojik olarak bişeyler ters gidiyordu bu hormonların etkisi ya da annelik kaygısı değildi. Bunu anlamam, daha doğrusu kendime itiraf etmem de epey bir zamanımı aldı hamileliğimin sonlarına yaklaştıkça agresifliğim artıyordu. Neyse fazla uzatmayayım bu durumu fark etmem ve aşamaları ile ilgili daha önce bir blog yazmıştım zaten profilimden ulaşabilirsiniz. Neyse sonrasında psikolog tarafından doğum ile ilgili travmalarım olduğu anlaşıldı ve sezaryen doğuma yönlendim. Az gittik uz gittik, dere tepe düz gittik ve geldik doğuma. Öncelikle doğum bireysel bir tecrübe ve herkes için bambaşka. Ben benim yaşadığım doğumdan bahsetmek istiyorum. 1.Spinal anestezi oldum, canım hiç yanmadı, sonrasında kahve ve boş su tüketerek baş ağrısı sorunu yaşamadım.
- Sonda anestezi altındayken takıldı, ameliyat sonrası 3 4 saat takılı kaldı uyuşukluğum geçerken çıkarıldı ama uyuşuk olmamama rağmen canım yanmadı.
- Bebişi hemen emzirdim kolostrumu almasını sağladık şu an için hala kolostrumla karışık süt geliyor 2 saatte bir emziriyorum.
- Ameliyata girdiğinizde bebişi çıkarmaları 5dk sürüyor, ardından sizin dikişleriniz gerdirmeleri vs başlıyor o da yarım saat kadar. Bu süreçte ben midemde ağrı hissettim bulantı gibi rahatsız ediciydi. Savunmasız kaldığınız için o his rahatsız edici, kabul ediyorum😅 O yüzden doktorunuza sonuna kadar güvenmiyorsanız değiştirin. Çünkü o an sadece canınız ona emanet gibi hissediyorsunuz, güvenmezseniz bu sonrasında sarsıcı olabilir.
- Sonra ameliyattan çıkıyorsunuz desteden sedyeye aktarma olabilir bir kaç defa hiç kötü hissetmeyin kendinizi ve hiç kasılmayın düşecek değilsiniz sadece size öyle geliyor🙂
- Odaya geldiğinizde uyuşukluğun geçmesi 3 4 saati buluyor. Ağrılarınız başlayacaktır. Sakin olun rahminizin toparlandığını hissedeceksiniz bu biraz acı verebilir ancak benim bir güne geçmişti o ağrılar.
- sık sık yürümeye çalışın ben hemen yürümeye çalıştım bu gün üçüncü günüm hala çok zor kabul ama kendimi zorluyorum. İşte benim doğum hikayem bu inşallah faydası olur birilerine 😊 hayırlısıyla herkes bebeğini sağlıkla kucağına alır inşallah sevgiyle kalın.♥️