İlk gebelikse zorunlu haller, komplikasyonlar olmadığı müddetçe bekleyebildiği kadar bekleniyor. İkincilerde ise ilki sezaryen olduğu için, her geçen gün büyüyen bebek dikişlere baskı yaparak anneyi riske soktuğundan mütevellit doktorlar çok fazla kilo almasını istemiyorlar, genelde 38. Hafta içinde alıyorlar. Misal benim ilk gebeliğimde normal bekliyorduk doğumu, 39+6 da sancımla hastahaneye gittik ama bebek iri olduğu ve bende preeklampsi geliştiği için acil sezaryenle sonuçlandı. Bu bebeğim de iri olduğu için doktor riske atmak istemiyor. Ona kalsa 37 de alacaktı ama benim ısrarlarımla 38. E girdiğimizde alacak.
Kilo meselesine gelince, son haftalar epey güzel alıyor bu bıdıklar. Tam yedi gün önce 3.300 dü bugün 3.750 olmuş mesela.