Merhaba anneler. Sonunda benim de bir doğum hikayem oldu 😊 Umarım sizlere de cesaret ve umut olur. Hamileligim ilk başlarda çok iyi geçmemişti. 12. Haftada kanamam oldu bir ay istirahatliydim. Sonra 20. Haftada detaylı ultrasonda bir doktor ( Allah bildiği gibi yapsın onu) damak dudak yarığı var dedi ve elimize raporu tutuşturdu. Ben o günden sonra ne yediğimi ne ictigimi bildim. Başka doktorlara gittik Mr çekildim falan biri var biri yok dedi. Neyse böyle böyle 31. Haftaya geldik . Ankarada bu işin uzmanı doktora gittik ve bize bu çocukta bir şey yok kim dedi bunu size diyerek güldü. Tabi ben girmeden yine rahat edemedim . Allah kimseye vermesin. Yani hamileliğin çoğu stres sıkıntı. Normal doğum istiyordum ve doktorumda çok iyiydi. 37. Haftaya girdim çatı muayenesine gittim . 1 cm açıklık var dedi ve rahmin doğuma çok uygun sancin olsun yeter dedi. Merdiven cik squat yap dedi doktor ve ebeler. Ben de dedikleri gibi merdiven indim ciktim squat yaptim. Bunların yanından hurma yedim. Ananas yedim. 38. Haftada oldu 2 cm açıklık. Gunde 1.5 saat yürümeye başladım artık. 39. Haftaya geldik 3 cm açıklık. Bu arada nst de sancılar 19 20 falan. En fazla 28 yanı. Neyse tahmini doğum tarihimiz 8 mart.Bana 4 u gecesi hafiften sancılar vurmaya basladi ama sanci duzenli gibi . Takip ettim.annem de yanimda. Dedim yatalim elbet uyandirir bizi. Sabah oldu bir sey yok . 5 inde persembe doktora gittim dediki haftasonuna gelir bebek. 6 sında cuma gunu yine gittim dediki pazartesi yine sancin gelmezse eğer suni sancı veririz. O kadar çok normal doğuma adapteyim ki suni sancı bile istemiyorum 😂 Neyse günlerden 7 mart cumartesi. Annem ve kayinvalidem mantı açıyorlar gündüz 😂Bana hafiften kasılmalar sancılar geliyor böyle adet sancısı gibi ama durulmayacak şekilde değil. Neyse akşam 18.00 oldu eve geldik sancılar 40 ar dakika arayla gelmeye başladı ama beb yine çay falan dolduruyorum yani öyle abartılı bir şey değil. Saat 00.00 8 mart olduğunda sancılar artmaya basladi ve 10 dakikaya düştü. Artık hanı eğilerek falan karşılıyordu ya da çömelerek falan ama bir şey yapmak lazım yani 😂 O an hafif sancılarda nasıl karşılamam gerektiği bulmaya çalıştım bana hangisi iyi diye ve kalcami hareket ettirmek ve odaklanmak en iyi karsilamaydi benim için. Saat 03.00 ve artık hastaneye gitme vakti. Sancılar 4 dakika bir gelmeye başladı ve ben terlemeye başladım. Hemen duşa girdim. He bu arada yanıma meryem ana otu aldım ve bir de kap. Açılma olsun diye suya koyacaktım doktorun muayenesine gore. Hastaneye gittik. Nöbetçi ebe muayene etti 4 cm 🤦♀️ doktora mesaj attı ve beklet dünde 4 cm ’di açıklık takip et dedi. Ebe bana git yat dinlen enerjiye ihtiyacın var. Sancıların artarsa bana haber ver dedi ama yatmak ne mümkün ki beni nst ye bağladı durulmuyor o an o sanci ile nst de. Neyse odaya geçtik eşim annem ben. Anneme meryem ana otunu suya koy dedim. Dualarini okudu ve koydu suya. Sanci gelince kafamı yatağın kenarına koyup gözlerimi kapatıp odaklaniyorum . Böyle böyle saat 03.30 dan 06.00 a kadar hiç gözünü açmadan ve yanimdakilere de sakın konuşmayın diyerek tam 2.5 saat geçirdim. Bu arada sancılar kasıktan vurdu bana belden değil. Ve sancin artarsa dedi de nasıl bir değerden bahsettiğini bilmiyorum yani 😂 Saat 6 da 2 tane of diye bağırdım. Ebe geldi niye çağırmiyorsunuz dedi. Beni muayeneye aldı ve açıklık 8 cm 🤭 hemen doğumhane dedi ve biz koştuk. Sakın ıkınma dedi. O an ıkınmak istiyorsun ama neyse tuttum kendimi. Doktora haber verdi hemen . 06.10 da dogumhaneye girdik. Çatala çıktım. Ikın dedi ıkındım başı çıktı nefes al sakın ikinma dedi ve nefes alıp verdim hop bebeğim kucagimda😂 Ben şok tabi. Bu arada anneme otu çıkart sudan demeyi de unutmadim😂 Doktor bu arada yetisemedi 😂 plesentada 5 dakika içerisinde geldi . Doktor plesentaya yetişti valla 😊 4 tane dikişim var. Dogumhaneden ayakta bebişim kucağımda ciktim😊
Bu arada bebeğim sağlıklı damak dudak yarığı yok şükürler olsun 🤲🧿
Sancı gelince odaklanmaniz ve normal doğumu gerçekten istiyor olmanız çok çok çok önemli. En başta kafada bitiyor her şey. Rabbim sizinde bebeğinizi daha güzel doğumlarla kucağınıza almanızı dilerim.