Selam Annelerrr,
Mart annelerinden biride benim, cok rahat geçirdigim doğum hikayemi merakla bekleyen annelere anlatmak istiyorum uzunca☺️ eşim doğum dahil tüm sürecte yanımdaydı ve doğum koçu(doula) tuttum onunda çok desteği oldu. isteyen direk tavsiyelere geçebilir, eger 2 gün daha gelmeseydi suni sancıyla baslayacaktı dogumum. 40+5 te son 2-3 gecedir regl ağrısı gibi tek seferlik agrı girip geçiyordu ki 09.03.2020 sabah 5 e kadar. Yine regl agrısı girdi 18 dk sonra bidaha girdi 20 dk 15 dk gibi dengesiz aralıklarla giriyordu. Bu sürede vücudum doğal lavman yaptı. 3 kere tuvalete cıktım. Direk baslangıc belirtileriydi. Sabah 9 a kadar agrı cektim sonra acıktıgımı hissettim ve esimle kahvaltı yaptık arada sancı girdiğinde kalkıp dolanıyordum. Sonra 15 dk da 1 düzene girdi sancılarım pilates topu üzerinde zıplamaya basladım agrı geldiğinde belim inanılmaz agrıyordu esim hemen gecene kadar masaj yapıyordu. Dusa girdim sıcak su doldurdum sıcak belime inanılmaz iyi geliyordu. Cıktıgımda nişanım geldi. Saat 2 ye yaklasıyordu artık 7 dk da 1 sancı ile hastaneye gectik. Nst ye bagladılar 127 falan cıkıyordu cok iyi dedi doktorum. Acıklık 4 cm e ulaşmıs dedi. Suni sancıya gerek yok epidıral ister misin dedi. Ben iyi sekilde geçirdigimi düşündüğüm için istemedim. Ama odaya geçtiğimizde sancılarım cok sıklastı ve epidıral istediğimi dayanamadıgımı söyledim. Cok minik doz yaptırmıs doktorum 1 saatcik beni idare etti ve o sırada geldi suyumu patlattı ve yürüyüş yapmamı merdiven inip cıkmamı istedi bende o sırada sac makyaj işlemlerimi yaptımm yürüdüm gezdim😅 sonra yine etkisi geçip sancıları hissetmeye baslayınca terden sac falan kalmadı🤷🏻♀️ Epidural etkisi tamamen geçti sancılarım 1 dk ya düştü hiç nefes almadan agrı cekiyordum tam 4 ayak üstünde yerde durdum esim belime masaj yapıyordu. O sırada doktor 1 sancını tuvalette oturarak çekmeni istiyorum dedi. 3 sancı pespese geldi ve basının indigini ben bile hissettim. Ikınma isteği gelmeye basladı. Yalvarıyordum tekrar epidural yapsınlar diye. O an doktor odaya geldi ve bebek inmiş cabuk dogumhaneye dedi. Yürüyerek doğumhaneye geçtik. Sancı girdikçe aglıyordum doktora ni sancı daha girmeden cekin bebegi nolur dedim ama sancıyla birlikte ıkınmak gerekiyormus. 3 . Ikınma ve 1 avazda doğurdum. 3740 gr 51 cm kızım geldiiiii😍 Doğumhaneye giriş saatim 17:30 bebegin dünyaya gelişi 17:45 Basının cıktıgını, omuzlarının takıldıgını herseyi hissettim. Ama o an sanki cıkmayacak gibi hissettim o kadarcık yerden nasıl cıkar ben naptım diye kendi kendime düşünüyordum😅 ıkınmayla birlikte basından bebegi cekerken içimden cok uzun bişey cıkıyomus gibi hissettim. Hemen karnıma koydular plasentayı hemen kesmediler. Ama kızım sıcacıktı. Benim işk doğumumdu cok farklı bi deneyim gerçekten mucize❤️ doğum sancısı cekerken ve bittiğinde esime sakın bana 2.cocuk deme dedim ama Allah cektiğin acıyı unuttıruyo🙏
——Tavsiyelerim,
- Eşinizden kesinlikte tam destek isteyin doğuma girmesi bebegin cıkısına bakması anlamına gelmiyor sadece yanımda durup basımı oksaması bile rahatlattı beni.
- Eger maddi gücünüz varsa doula tutun. Çünkü sancı cekerken masaj yapması müzik acması belime sıcak su torbası koyması manevi olarak sürekli rahatlatma cabası cok güzeldi. Eşiniz eger doguma girmiyosa yine manevi destek olarak cok iyi geliyor.
- Sancı çekerken duşa girip belinize sıcak su tutun cok rahatlatıyo
- Pilates topuna oturup zıplayın. Aklıma gelen yaptıgım ve kolaylastırdıgını düşündüğüm seyler bunlar. Birde hurma yedim ananas yedim bunlarda hep tavsiye yazılarında vardı etkisi var mı bilmiyorum 🤷🏻♀️
Umarım benim kadar çabuk ve kolay dogurursunuz🌸bütün hamişlerimizi Allah kurtarsın.🙏 Sorularınızı yanıtlayabilirim. Admin hikayemi sabitleyebilir misiniz(