Nuraan_k sezeryandan sonra bir süre yatıyorsunuz genel anestezi olsanızda spinal anestezi olsanızda kalkamıyorsunuz . bu süre içerisinde idrar yapmak için ayağa kalkamayacağınız için sonda var sürekli serum alacaksınız çünkü tuvalet ihtiyacınız çok olacak . Diğer sebep de idrar miktarını ölçüyorlar . aldığın seruma göre idrar çıkarıp çıkaramadığını takip ediyorlar . alınan serumla orantılı idrar çıkışı olmazda ödem oluşuyor vücutta. Çok ağrılı bir işlem değil hafif yanma oluyor. İdrar yolu enfeksiyonu varsa ağrı fazla hissediliyor