Merhaba sevgili anneler,
Ben burda bir çok doğum hikayesini okuyup istifade ettim kendi hikayemi de bu sebeple yazmak istedim buyrun benim hikayeme 😊
Daha önce bebeğin suyu aşırı fazla olduğu için erken doğum riskim var diye postlar açmıştım burda .. Doktorum sürekli kendimi yormamam gerektiğini söylüyordu ve progestan kullanıyordum 36. Haftayı da atlatınca artık kullanmana gerek kalmadı bebek gelebilir gelse de bu saatten sonra erken doğum sayılmaz dedi.
İlacı bıraktım bir hafta sonra 37. Haftanın bitiminde nişanım geldi .. Gebe okulunda ki ebeye danıştım bir haftaya doğurursun sen dedi 😍 heyecanlanmıştım tabi..
- Hafta da sınavlarım vardı iki gün üst üste sınavları atlattığım ertesi günde evi bayadır boşladım sınavdı erken doğum riskiydi derken baya tozlanmıştı ev temizlik yapayım dedim koyuldum işe baya dip köşe detaylı temizlik yaptım merdivenleri sildim aşağı yukarı baya gidip geldim merdivenleri silmişken ebenin tarif ettiği yandan yandan inip çıktım merdivenleri açılmayı kolaylaştırıyormuş diye 🤭 bu sıra da müthiş bir bel ağrım var ama ben sancı olduğunu anlamıyorum çünkü 28. Haftadan itibaren sancı ve kasılmalarım hep vardı bunun doğum sancısı olduğunu bilemedim 😑 Neyse temizlik bitti oflaya oflaya inleye inleye yemek yaptım eşime güzel bir sofra kurdum yemeğimizi yedik en son duşa girmek istedim yoğunluğumu alsın diye ama artık takatim kalmamıştı 🤤 eşim biraz uzan dinlen dedi sonra alırsın duşunu dedi. O esnada lavaboya gittiğimde peçetemin baya ıslak olduğunu gördüm bebeğin suyu olabilir diye düşündük eşimle.. eşim bebek hareket ediyor mu diye sordu bana o an kafama dank etti hayır dedim bugün hiç hareket etmedi dedim 😢 ikimiz de panik olmaya başladık çünkü benim karnım dar olduğu için bebeğimin her hareketini fazlasıyla hissediyordum normalde .. Ortada bir durum vardı kesin çok da korkuyordum.. Hemen duşa girdim hazırlandım hastaneye gittik apar topar bebeğimin kalp atışlarını duymadan sakinleşmicektim 😥 önce özel hastaneye gittik 4 cm açılma var doğum başlamış dedi doktor şükür bebeğim iyiydi ama doğum olduğu için kasılıyor ve strese giriyor ondan hareketleri azmış yavrumun.. ordan imza verip geldik devlet hastahanesine doğumu burda yapmayı planlamıştım çünkü .. Burda ilk muayene de 6 cm açılma var dedi tabi o kadar merdiven inip çıktım 15 dakika da 2 cm daha açılmıştı. Hemen suyumu patlattı ebe. Nstye bağladılar sancılarım sıklaştı yoğunlaştı bi daha baktılar ki 9 cm açılma var dediler daha sonra biraz daha sancı odasında kaldıktan sonra ebe gelip nstde bakmam lazım dedi kalp atışını alamıyorum doğuruyorsun deyip apar topar masaya aldılar beni 15 dakika içinde bebeğim kucağımdaydı 🥰
Saat akşamın 9 unda girdiğim doğumhaneye 11 de bebeğim doğdu 🤱 hamdolsun buraya kadar herşey normaldi beni üzen hırpalayan kısım bundan sonrası oldu . Dardım bu yüzden kesi atmak zorunda kaldı ebe bunları dikmesi yarım saat sürdü ve stajyer ebeye de diktirdi bi ara ona anlatıp uygulama da yaptırdılar .. beni lohusa odasına aldılar ama titremelerim ağlamalarım hiç kesilmedi canım çok acıyordu aşırı kanamam vardı ve baya şişti dikişler meğersem kan birikmiş dikiş altında 😭 muayene ettikten sonra acil doktoru çağırdılar doktor da acil anestezi uzmanını çağırdı 3 kişi de ordan geldi bana narkoz verip dikişleri açtılar kanı vs temizleyip yeniden diktiler 😭 2 saat kalmam gereken lohusa odasında 12 saat kaldım sürekli buz koydular dikişlerimin üstüne şişmesin diye ameliyatlı gibi oldum oturup kalkamıyordum öksüremiyordum bebeğimi tek başıma alamıyordum 😢 çok zordu ilk bir haftam.
Doktorum doğumda yoktu sadece ilk gittiğimde muayene etti o kadar herşeyi ebeler yaptı ve stajyer ebeyle beni mahfettiler 😔 Doktorum çok mahcuptu bizi şikayet etmeye hakkın var dedi bana .. zaten eşim duyunca direk gitti ebelerin yanına şikayet etti sağlık bakanlığına bakalım ne sonuç gelir ama ne olursa olsun bi kıymeti kalmadı 3 çocuk isteyen ben 2. Çocuğu hayal dahi edemiyorum 😔 özelde yapacaktım son haftalarımda devlete karar verdim nasip böyle oldu..
💕Meleğim 48 cm 2600 kg doğdu.💕
Göğüs uçlarım çok minikti kızım ise sert vakumladığından ilk günden beri meme uçlarım yarıldı resmen 26 gün oldu hala iyileşmediler ..
İlk bebeğim herşeyi yaşayarak tecrübe ediyoruz işte 🤷♀️.. Bu süreci yaşarken teselli bulduğum en güzel şey işe bebeğimin sağlıklı ve kucağımda olması hamdolsun 🤲💞
Rabbim hepinize güzel sağlıklı doğumlar nasip etsin.. Olursa sorularız cevaplarım..