Glsm3553 Kızlar normalde hamilelik 9 ay diyoruz 9x4den 36 hafta yapıyor peki 40. Hafta üzerinden neden hesaplanıyor?
Nururuk Glsm3553 biz bir ayı 4 haftaymış gibi düşünüyoruz ama öyle değil. 4*7 = 28 gün yapıyor. Her aydan 2 yada 3 gün ekleniyor yani. Tıp literatüründe de hamilelik süreci 40 hafta olarak kabul ediliyor, 9 ay gibi bir şey kullanmıyorlar yani
Esenburhan123 Halk arasında 9 ay hastanede yada tıpta hep hafta. Adet tarihin ekleniyor gibi düşünebilirsin. 4 haftada adet olamazsan gebelik anlaşılıyor mesela