Herkese iyi akşamlar öncelikle buraya doğum hikayesi yazma gibi bi düşüncem yoktu aslında ama tarama testinde riski olanlara gelişim geriliği olanlara umut olsun diye yazıyorum 🙏😊 hamileliğimin ilk ayları genel olarak herkes gibi bulantıyla geçti tabiki de ama o kadar da zorlamadı zaten içinizde melek taşıyınca hiç biseyin önemi yok 😍 12.haftamda ikili tarama testimi yaptırdım ense kalınlığı 0.08 mm cıktı doktor gayet iyi hiç bir risk yok dedi sonra hastane değiştirmek zorunda kaldım ev açısından 16.haftamda da üçlü tarama testi yaptılar yeni gittigim hastanede sonuçlarda down sendromu riski çıktı doktor amniyosentez veya kanla bakmayı önerdi kabul etmedim öyle de böyle Allahtan geliyor sonuçta içimde atan bi kalp var diye düşünerek kabul etmedim ama hiç bi zaman aklımdan da çıkmadı malesef. Ayrıntılı ultrasonumuzda da herşey normaldi bi nebze de olsa içim ferahlamıştı zaten baştan kabul etmiştik biz. 34.haftama kadar haftasıyla uyumluydu hep ölçümleri bu arada Ankara Şehir Hastanesinde takipliydim 35 de kontrole gittiğimde 2 hafta geri olduğunu ve riskli gebeliğe görünmemi söylediler tabi down sendromu riskinin üstüne bu da olunca daha çok üzüldüm artık perinatologa gittik aynı gün kons attılar orda da ultrasonda ölçümleri 2 hafta geri çıktı ama yapısal olduğunu söylediler biraz minik olcak sadece korkulacak bişey yok normal gebe polikliniğe devam edebilirsin dediler. Bir sonra ki hafta da yine ölçümleri uyumsuz cıktı 2 3 hafta geri olarak ama takdir Allahtan 😊 38.haftamda adet ağrısı gibi ağrıların olmuştu aynı gün kontrolüm vardı hastaneye gittiğimde ise nst de hiç bişey çıkmadı doktor yalancı sancıdır dedi aynı hafta 38+5 de tekrar gittim yine sancı vs yoktu herşey normaldi. 39+0 da geceden sancım gelmeye başladı o gece hiç uyuyamadım ara ara ağrılarım oluyordu sürekli kalktım evin içinde dolaştım bu arada ilk gebeligimdi ama burda okuduklarıma göre hareket ettim o gün sabaha kadar sabah saat 6 gibi duşa girdim belime sıcak su tuttum ağrı geçmedi artık geliyo heralde diye inanırdım kendimi duştan çıktım çantaları kontrol ettim saat 8 gibi nişanım geldi hafif kanla karışık sarımsı bi akıntı geldi hemen anneme yazdım heralde nişanım geldi çok agrım var diye o da zaten hastaneye gidiyormustu hastaneye gelin dedi ama bende korku var tabi suni sancı verirlerse ya da yapamazsam diye o yüzden anneme gerek yok azaldı zaten dedim gitmedim öğlen saat 12 ye kadar evde durdum yürüdüm sürekli dakika tutma vs falan hiç bir tecrübem yok ama sancılarım çok kısa sürede gelip gidiyordu artık hastaneye gidelim dedik eşimle çok sakin bi şekilde çıktık evden annesigile de biz hastaneye gidip gelcez birşey olursa haber veririz dedik ☺ hastaneye gittik acilden giriş yaptırdık hemen annem de geldi yanımıza ultrasonla baktılar herşey normal alttan muayene ettiler 3 cm açılmam vardı nst de ise sancılarım çıkıyordu artık ama 4 cm den az olunca yatış yapmadıklarını eve de göndermek istemediklerini söyleyip dışarda biraz yürü karnını doyur saat 3 gibi tekrar gel bakalım dediler dışarda yürüdüm 2 buçuğa kadar yemek yedim artık sancım iyice gelmişti yemeğimi bile düzgünce yiyemedim. Tekrar gittiğimde açılmam 4 cm olmuştu nst de sancılarım az çıkmıştı ama ben çok hissediyordum doktor yatışını yapalım dedi acilden poliklinik kısmına götürdüler doğumhane çıkardılar beni annemde yanımda geldi dogumhane dedigim sancı odası tek kişilik bir odaydı annemle birlikte girdik önlük verdiler üstümü değiştirdim direk nst ye bağladılar annem yarım saat kadar yanımda durdu sancılarım artık iyice çoğalınca çıkardılar ama açılmam hala 4 cmdi. Akşam saat 5 e kadar açılmam da ilerleme olmadı sonra suyumu patlattılar. Suyumu patlattıktan sonra açılmam hızlandı tabi sancidan yatamıyorum bile sürekli nst de kaldım orası çok zordu gerçekten artık saat 8 gibi iyice dayanamayacak duruma geldim sürekli doktorlar gelip muayene ediyorlardı en son geldi çok yakın artık squat yapcaz hemen bitcek geçecek dedi yataktan kaldırıp destek alarak sancı geldikçe squat yaptırdılar duşa soktular annemi çağırıp. Saat 20.30 da en son açılmam 9 cm di artık asistanlar hemşireler hepsi odaya geldi doğum başlayacak diye doktor sancı geldikçe artık ıkınmam gerektiğini söyledi onunla konuşurken iyi gidiyor falan derken bebeğinin sacları gözüktü az kaldı dediler yatağı hemen çatala çevirdiler o ara 1-2 kere daha ıkınmayla sapa sağlam doğdu minik prensesim hiç bir sorun yok gayet sağlıklı doğdu çok şükür 🙏 suni sancı almadım kendi sancılarımla gerçekleşti doğumum kesi atılmadı sadece içten bi kaç dikisim var o da meleğimden kaynaklı doğarken yırtılma olduğu için ☺ biraz uzun ve karışık olmuş olabilir kaç saattir yarım yarım yazdım kusura bakmayın ama inşaAllah birilerine umut olur hiç kimse içini karartmasın hep ferah tutsun herkese sağlıklı doğumlar diliyorum 🤗