Kubra2503 Kızlar selam, ben şuan çalışmıyorum hamileliğimin 16.haftası gibi ayrıldım işimden. Bebeğim doğduktan sonra süt parası vs doğum parası ne gibi haklar var ve başvuru yapmak gerekir mi bilen varsa aydınlatırsa teşekkür ederim💚
Eliffcan Kubra2503 sütparası alabiliyorsun her anne alır onu Doğum yaptığında ama Doğum parası hamileliğin 32 haftasında işten izin alıp yani ayrıldığında ancak alırsın ben öyle biliyorum internetten öyle araştırdım
Snmdnz Kubra2503 canm dogum parasi ilk cocugunsa eger 300tl sskya esin senin kimligin ve bebegin dogum belgesiyle basvuru yapiyor 2 ay sonra felan pttye senin adina yatiyor. Süt parasıda esin sigortaliysa eger onun adina degismediyse eger ziraat bankasina yatiyor 200tl. 170i arayarakda bilgi alabilirsin canm
Tugbacolak Kubra2503 calısmayan anneler devletten sut parası yada dogum parası adı altında yardım alabılıyor. Bunun ıcın tek şart esınızın sıgortalı çalısıyor olması bebegınız dogdukdan sonra kımlıgıyle yada hastanenın verdıgı dogum belgesı ile bulundugunuz semtın kaymakamlıgına basvuruda bulunuyorsunuz. Basvurunuz onaylandıgında ptt den yanlızca anne bu parayı alabılıyor mıktarda yanlıs hatırmıyorsam 300₺ veya 400₺ idi ilk cocukda.
Sumeyye_g Kubra2503 süt parası 202 tl bebek parası 1. Bebekse 300 tl olarak alıyorsun sadece başka bi ödeme YÖK canım bebeğin kimliği çıkınca Doğum raporuyla beraber kaymakamlığa gitmen yeterli
Sumeyye_g Kubra2503 hayır canım yeni mi değişmiş bu çalışmayan arkadaşım aldı yani aynen 300 lira bebek çocuk parası sadece bunu devlet veriyor sadece ikisini ve çalışan anneler ekstra işte Doğum parası alıyor 7 bin küsür falan şimdi oda okadar yani
zeyzey36 Kubra2503 süt parasını her anne alıyor fakat doğum parası çalıştığın şirkette en az 1 yılını doldurmuş olman gerekiyor.
Mrvkckk ocuk parası ve dogum parası ayrı seyler. Doğum parası dedikleri sigortalı çalıştığınız için çalıştığınız yerin size ödedigi para. Çocuk parası devletin verdigi sigortalı anne yada babaya verilen cocuk başına verilen para. Anne çalışmasa hatta sigortası hiç olmasa da baba sigortalı çalışıyorsa alabiliyor . İlk cocuga 300 400 tl gibi bişey. Artı 220 tl de süt parası veriliyor. Kaymakamlıktan basvuru yapılıyor dogum belgesi ile anne yada baba yapabiliyor başvuruyu.