Buraya şükür ssvd yapabildim diyi başlık acmayiçok isterdim. Ama rabbim nasip etmedi. İlk gebeligim tamamen kendi isteğim ve korkum yüzünden sezeryan olmuştu , oğlum 46 aylık şuan aradaki yaş farkı 4 yaş olduğu için ssvd denemeye karar verdim, Mardin de görev yaptığım için orada bı doktora takibimi yaptırdım ama ssvd desteklemediğini biliyordum ki doğumu Balıkesir de memleketimde yapacağım için çok da sesimi cikarmiyordum, 35. Haftada memlekete döndük ve desteklediğini düşündüğüm bir doktorla görüştüm beni kabul etti ve rakiplere başladık, tabi ben sürekli bu yönde kendiimi geliştiriyorum nefes egzersizleri yapıyorum ,plates , yürüyüş,gebe eğitimi ne varsa. 38.hafta da doktorum çatı muayenesi yapacagim çatı uygunsa tamam dedi, yaptı her şey yolunda bebeğin başı da aşağı da çatı da uygun tamamdır dedi, ama benim tek korkum senin çok zayıf olman diyordu bana hep,46kg ile hamile kaldım 55kilo ile doğum yaptım ,boyum da 1,65 falan gerçekten zayiftim ama bu bı engel değildi, 39.haftadaki kontrolumde bebekte kasılmalar çıktı seni yatirayim doğumu başlatalım dedi, iki gün daha istedim belki doğum kendi başlar ,çünkü okuduğum tüm kitaplarda doğumun kendi başlamasının gerektiğini söylüyor , daha fazla beklemeyecegini 39+2de gelmemi suni sancı ve açıcı fitille doğumu başlatacağını soyledi. Gece 11de yatış yaptık sabah 4de ilk fitili koydular sonradan suni sancı vereceklerdi ama fitilden sonra benim doğum sancılarım gelmeye başladı 120ye çıkıyor kasılıyor 0a iniyor nst , nefesle karşılıyorum her şey yolunda açılma bekliyorum ben ,sabah 8de tekrar muayene oldum açıklık 2cm😟 4 saattir doğum sancısı çekiyordum ama acilmam çok çok yavaştı, suni sancı dan vaz geçip açılması için bir daha fitil verdiler saat 12 ye kadar yine sancı çekmeye devam ama yerimde duramıyorum, nefesle karşılıyorum , 12de tekrar muayene etti ebe ve açıklık 3cm 🙄 doktorum suyunu patlatacagiz dedi, işte kizlar ondan sonra işler değişti, kendi patlamayan suyu patlattigi için aralıksız sancı cekiyorum yerlerdeyim dayanılarak gibi değil diyorum , epidural istedim hemen , taktılar sonrası çok iyi acı yok ağrı yok açılma bekliyorum , sonra 3 saate benim acilmam 10cm oldu ama suyu patlatildiktan sonra 3 saat bekleyemezdim sanırım, girdim güle oynaya dogumhaneye baskı var çıktı çıkacak , her şey çok güzel ebe diyor 2 ikinmaya tamma derin nefes al tabi bu arada bana inanılmaz fundal basi uyguluyorlar ,derken doktor rahmin duruşunu beğenmiyorum dedi bebeğin kalp atışına bakalım derken bebeğin kalp atışı çok rahmi yırttı dedi ben o aragittim zaten bayılmışım , acil sezeryana aldılar , çok şükür bebeğim yasiyordu, bir saat yoğun bakımda tutmuşlar çok şükür iyi ben kendime gelirken çok ağlamışım bebeğim oldu diye 😟 ki hala psikolojik olarak kendime gelemiyorum
Ssvd düşünenlere tavsiyem
- Öncelikle kesinlikle iyi bir doktor bulmak
- Tüm eğitimleri alıp ,susmamak,( fundal basının rupture yol açtığını bildiğim halde yapmayın diyemedim )
- *Mudehalesiz doğum talep edin
- * Kendi sanciniz gelmeden ,bir sıkıntınız yoksa eğer bekleyin , müdahale ile baslatmayin dogumunuzu
- * *Şunu da soyliiim aynı gün arkadaşım kendi sancısı ile hastaneye geldi ilk dogumuydu hafif adet sancısı gibi bı şeyler var dedi geldiğinde 5cm,di kayıt olup çatala alınana kadar 8cm oldu,herşeyin doğalı acısız oluyor ben o 8cm için 10saat sancı çektim
- * bu arada bebeğim 3740 52 cm doğdu 39+2 de
- * uzun oldu kusura bakmayın sorularınızı cevaplayabilirim