Marmarisdeniz Kızlar merhaba, hamileliğinde kedi ve köpeklerden geçen toxoplazma bakterisi geçiren varmı? Çok endişeliyim, kedimden bulaşmış ama atlatmışım, doktor böyle söyledi. Tavsiyelerinizi bekliyorum
2cocukluana_ Marmarisdeniz ah canım sorma ilk hamilelik haftalarimda ondan dolayı nasıl korktum anlatamam benim de kedim vardı kan verdim sonra özelde devlet yapmıyormus daha önce geçirdiğim oyuzden de bağışıklık kazandığım çıktı şükürler olsun hamileyken geçirmiyomusum yani
Deletedmom138 Marmarisdeniz ben o kadar kedi besliyorum ama hiç çıkmadı kediden çok salam sosis gibi ucuz et ürünlerinden geçiyor diyorlar kedilerin dışkısına nerden elimizi sürcezde vücudumuza ağzımıza burnumuza götürcezde bulaşacak yani zor
Ebru-isil Benim hamilelikle ilgili testlerde toxoplazma çıkmıştı ama önceden geçirmişim o yüzden bağışıklık kazanmış oluyormuş vücut.Hamilelik zamanında olursa enfeksiyon düşüklere sebep olabiliyormuş.Doktor sende önceden geçirilmiş olduğundan sorun olmaz demişti.Sadece hayvanlardan değil iyi yıkanmamış meyve sebzelerden çiğ etlerden de oluyormuş.
Marmarisdeniz Ebru-isil evet canım bende geçirmişim ama bir test daha yaptırmak istiyorum çok endişeliyim
brcaky Kedi köpeği sevmekle değil dışkısından geçer aşılı değilse birde çiğ et yerseniz geçer salam füme sosisten uzak durun bu aralar sosis yemek isterseniz sucuk yine aynı şekilde iyi pişirin. Doktor bana iyi bilmediğin yerde kebap et yeme demişti
brcaky Marmarisdeniz toksoplazma hapı veriyor dimi veterineriniz? Benimde yıllardır kedim köpeğim var ama bu ilacı kullandığımız için ne hayvanlarda sorun çıktı benim testimdede daha önce hiç geçirmediğim çıkmıştı
Marmarisdeniz Deletedmom138 kedinin tüyünden, nefesinden, yatağa alıyorsanız ayağına yapışan kedi kumu tanelerinden bile bulaşırmış.
EzgiTK Daha önce geçirmiş olman aslında güzel bişi. Çünkü hamileliğinde bağışıklığın oldugu için dikkat etmene gerek yok.
Marmarisdeniz İlk bebeğime 8 aylık hamileyken almıştık kedimizi. Cinsi scottish fold. 1 yaşına girdiğinde ağzından kan geldiğini farkedip hemen veterinere götürdük. Sapasağlam kedi, 3 saatin içinde öldü😔 veteriner kalp krizine bağlı enfeksiyon olduğunu söyledi. Yaklaşık 5 ay önce öldü bende İkinci gebeliğim 9 haftalık hamileyim. Kızımda yapılan testler negatif. Yani kesin kedimizden bulaşmış. Çünkü test yapıldıktan aylar sonra aldık.