Doğum hikayemi yazmak çok şükür banada nasip oldu 🥰 Hamileliğim başından itibaren sıkıntısız geçti. 36.haftaya kadar çalıştım. 36.haftada ellerimde Ve ayaklarımda şiddetli kaşıntı şikayeti ile cildiyeye gittim ve doktor kan değerlerine bakalım dedi. Kan da karaciğer alt ve ast değerler yüksek çıktı(78-41), kadın doğum doktoruma söylediğimde o da beni gastroenterolojiye yönlendirdi. Orda da tekrar hem alt ast hemde safra asitleri değerlerine bakıldı, safra asitleri ilk hafta normal ama alt ast yine yüksekti. Doktor aşırı yüksek olmadığı için ilaç tedavisine gerek görmedi ama 40.haftayı beklemeyebiliriz doğum için dedi. Bu arada bebeğimde haftasına göre kilosu öndeydi baş ve karın çevreside önde olduğu için doktorum normal doğumun tramvatik olacağını sezaryeni önerdiğini söylüyordu, kolestazda çıkınca bende riske atmak istemedim ve sezaryen için gün aldık. 25.02.2020 de sabah 7:30 da hastaneye gittik, serum taktılar, her ihtimale karşı varis çorabı giydirdiler önlük giydirdiler ve saat 9:30 olunca ameliyathaneye doğru geçtik. Anestezi doktorum çok iyiydi her bir aşamayı anlattı, kendimi hiç sıkmadım panik olmadım. İlk önce orayı bir iğne yaparak lokal olarak uyuşturdu hiç acı yok bu arada içiniz rahat olsun. Sonra spinali yaptı hiç hissetmedim yaparken. Hemen bacaklarım ısınmaya başladı hızlıca yatırdılar beni. Baş kısmıma bi perde çektiler bu sırada eşimi aldılar içeri. Herşey o aşamada çok hızlıydı 5 veya 10 dk içinde kızımın ağlamasını duydum. Üst taraftan doktorum gösterdi yüzünü. Öyle tarifsiz güzel bir duyguki.. Eşimde bende ağladık, sonra temizleyip tekrar yanağıma getirdiler ilk ten tene teması sağlamak için memeye tutturdular sonra üşümesin diye hemen alıp bebek odasına götürdüler, eşimde onlarla birlikte gitti. Bu arada bebek çıkmadan önce hafif midem bulanmıştı söyledim tansiyonun düştü müdehale ettik dediler, sonra biraz sersem gibiydim uykum geliyor gibi hissettim ama uyumadım. 20dk gibi bi sürede dikişlerim tamamlandı beni başka bi bekleme yerine aldılar takip etmek amacıyla, bu arada bi üşüme titreme tuttu, fön makinası gibi bi ısıtıcıyla beni ısıttılar, birde hemşire vardı yanımda göbeğime masaj yaparak kanın akmasını sağladı. Daha sonra odama çıkardılar beni. Çıktıktan 5 dk sonra kızımıda getirdiler. Aşıları vs yapılmış, tekrar memeye tutturdular, hemen tuttu kızım. Sütümde hemen gelmeye başladı. Sezaryende hemen süt gelmez diyorlar bende bundan korkuyordum ama öyle birşey olmadı. Bence doğum şekliyle değil tamamen hormonlarla alakalı süt gelmesi. 2 gece hastanede kaldık. İlk kalkışda o kadar zor değildi tabiki çok ağrı vardı ama dayandım. Sonraki kalkışlarda bende ilk kalkış gibi ağrılı oldu 2 gün boyunca. Ameliyat yerim bi ara çok ağrıdı ağrı kesicilere rağmen, o sırada sondanın kablosu sıkışmış idrar bitiktiği için ağrı olmuş çok, onu açınca geçti ağrı. Uzun süre yatınca kalkmak çok zor oluyordu, o yüzden hep yürümeye çalıştım yürüdükçe açıldım. Bugün evdeki 8.günüm ve yine doğrulup kalkarken falan ağrım oluyor ama genel olarak iyim, bebeğimle ilgilenebiliyorum.
tavsiye edeceğim şeylere gelirsek, ben ilk gün gecelik giydim ve inanılmaz rahat oluyor, keşke 2 tane daha alsaydım hastane süresi boyunca giyerdim. Sonra depend çok rahatmış başka hiçbirşey kullanmadım. Bana 1 paket yetti.
emzirme atletimi sütyenimi diye düşünenlerede tavsiyem atletten yana, zaten üstümü ilk giydirdiklerinde hiçbişi giydirmediler rahat olsun diye, sonradanda ben atlet giydim hep. Hiç sütyen kullanmadım. Eve geçtiğimizdede emmeyle ilgili sorunlarımız oldu bebeğim tam tutamıyor ben acemiyim falan derken göğüs uçlarım hafif yara oldu, sürekli lansinoh krem sürdüm ve iyileşti. Emzirmeye devam ettikçede düzeldi. Bu arada geceyi gündüzü biraz şaşırdık uykusuzluk hat safhada ama bebeğim sağlıklı ve yanımda ya en büyük şükür sebebim 🙏🏻Sormak istediğiniz birşey olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım. Hepinize hayırlı sağlıklı doğumlar diliyorum🤗