Arkadaşlar merhaba öncelikle 38+6 da özel hastanede epidural ile normal doğum yaptım. Bebeğim 2840 gr dünyaya geldi. Doğumun olduğu gün sabah 9.30 da muayenemiz vardı ve doktor 3 cm açıklığımın olduğunu ama sancim olmadığı için yatış vermeyeceğini 2 gün sonra hazırlıklı şekilde hastaneye gelmemi söylemişti ben çok normal doğum istiyordum ve doğumum kendisi başlasın istiyodum eşine perşembe günü hazırlıklı gitmicem yatış verirse istemiyorum dicem falan demiştim. Bu arada 4 gün önceki açıklığında 1 cm di ve doktor biraz doğumun başlaması için tetiklediğini söylemişti. Neyse o gün 3 cm açıklık ile eve geldim. Ama eve geldikten biraz sonra hem hafiften nisanım gelmeye başlamıştı hemde arada bi sancim oluyordu. Zaten açıklık kontrolü yaptığı zaman bile bi ağrı hissetmiştim. Nişan benim kahverengi ve böyle balgam gibi sümük gibi bir akıntıydı. Biraz dinlenmek için yattım ama kasilmam çok oluyordu uyuyamadım. Eşim saat 15 de işe gidiyordu ise yollayıp yollamama konusunda kararsızdım ama gerçek sancı değilse boşu boşuna onu telaslandirmakta istemedim ve işe yolladım hatta ona bugün galiba seni işten geri cagircam dedim 😊 ondan sonra bütün gün şancı çektim doğrusu öyle yok 15 dk başlayıp sürekli düşecek şeklinde olmadı 5 dk 7 dk 10 dk sürekli değişiyordu ama şiddetli sancılar değildi ve dayanılmayacak gibi de değildi. Saat gece 10 oldu eşim 12.30 da işten geliyordu ben evde yalnızdım kızımın babasının eve gelişini beklemeden geleceğini anladım hemen hızlıca duşa girdim annemleri ve kayinvalidemleri aradım o zamana kadar hiç sancim olduğundan bahsetmiştim panik olmamak için. Hastaneye gittiğimizde açıklık 5 cm di ebeler epidural istiyor musun dediler ben o an kararsızdım ama sancılar baya kuvvetlenmişti daha yolun başında sayılırsın dedi ebeler ve yatırmaya karar verdim. Iyi ki taktirmisim kızlar ondan sonra hiç acı hissetmedim. Ve açılma çok iyi ilerledi ebeler falan çok hızlı ilerliyo birazdan doğum olur dediler. Bu süreçte eşim de isten cikip geldi o an insan sevdiklerine psikolojik olarak o kadar çok ihtiyaç duyuyor ki yanında istiyor sevdiğini. Saat 12.10 da doktorum geldi ve açıklık 10 cm e ulaşmıştı dogumhaneye aldılar beni tam o an sancıyı hissediyordum ıkınmak için tam doğru zamanda hissettim yani. Doktorum da başlıyoruz ikin dediğimde ikin dedi ve büyük tuvalet yapar gibi. 2 ıkınmadan sonra bana eşini istiyor musun dedi ve eşimi dogumhaneye aldı eşim geldikten sonra da bi kaç kere ıkınmadan sonra yavrumu kucağıma koyuverdi eşimle ikimiz ellerine yapıştık o da parmaklarımıza yapıştı. Resmen paha biçilemez bi duygu, dünyalara bedel. Rabbim isteyen herkese nasip etsin. Benim için epiduralinde etkisiyle kolay bi doğum oldu arkadaşlar dogumhaneye girdikten 10 dk sonra doğum gerçekleşti. 4 dikisim var ve epiduralin etkisi hafiften sürdüğü için dikiş anında acı hissetmedim. Tavsiyelerime gelince bebeğinizi odanıza geçtiği gibi emzirin asla süt yok demeyin. Gögüslerinize doğuma az vakit kala krem sürmeye başlayın benim daha hastanedeyken yara oldu kızlar ve inanın çok zor oluyo bi hafta oldu hala emzirirken bazen aciyo hastaneden çıkarken lansinoh aldık ama yara bi kere olduktan sonra zor geciyo. Ben 35 inci haftaya kadar çalıştım ve isim ayaktaydı günde 8 9 saat ayakta duruyordum yani hep hareket halindeyim. Doğumdan önce bebek bakımıyla ilgili de araştırma yapın asıl o önemli doğum bir şekilde oluyo bitiyo ama bebeğinizle ilgilenmek onu üzmeden, aglatmadan bakmak çok daha zor oluyo. Sütünüzün gelmesi icin yine dogumdan önce boza, hurma, tahin helvası süt arttırıcı ne biliyorsanız yemeye başlayın. Benim ağız sütüm daha hastanedeyken de damla damla geliyordu topuk kanından şekerine baktıklarında hep iyi çıkıyordu ama eve geldiğimiz günün gecesi çok üzüldü çok ağladı sabah doktora gittiğimizde ac kaldığını söyledi sarılık falan olmadı şükür günde bi kaç kere mama takviyesi yapın dedi doktor. Hamilelikte de emzirme döneminde de çok su için ne kadar içebiliyorsanız. Benim bebeğim minicik olduğu için yenidoğanlar bile büyük geliyor yani bence ilk başta yenidoğan alın 0-3 almayın yada bebeğinizin kilo durumuna göre bakın. Ultrason ile doğum kilosu arasında 200 gram yanıldı benim doktorum. Bu kadar arkadaşlar başka aklıma gelen bisey yok sorularınızı seve seve yanıtlarım. Allahım hepinize kolay ve güzel doğumlar nasip etsin. Bebeğinizi doğurmak için acele etmeyin ve karninizda olduğu günlerin tadını çıkarın bikarin günü ne zaman doluyorsa o zaman dünyaya gelsinler 😊