Duygukc Şimdi doktordan çıktım yüksek olduğunu ilaç kullanmam gerektiğini söyledi endokrinolojiye gitmemi söyledi ama etrafımda 3 ildede bu bölüm yok yüksek olup bi sorun yaşamayan oldumu bebekleriniz sağlıklımı
Lions Duygukc dahiliye ilgileniyor diye biliyorum ben dahiliyeye gidiyorum böyle bi bölümde önerilmedi aynı şey mi oluyor doktor dilinde bilemem ☺️ Geçmiş olsun
Nurorhn Duygukc Benimde yuksek canim bende ilac kullaniyorum bir sıkımtı olmuyor sukur Gebelikde cogu kiside olabiliyor. Endokrinoloji yoksa Dahiliyede de takip ettirebilirsin 😊😍
Sumeyye_g Duygukc ben dahiliyiyeye gittim bi ilaç verdi normale dönmüştü şükür dahiliyeye bi gidin sizde çok yüksekmiki kaç çıktı gitmemezlik yapmayın ne olur ne olmaz
Naime_mva Bende yüksek eutiroks 100 içiyorum her sabah,Sağ salim kucağınıza alın İn şa Allah🤲DAvamlı kontroldeyiz şükür hiç bir sorun yok,16haftadayız❤
Duygukc Naime_mva inşallah sağ sağlim kucağımıza alalım bölümde olmayınca etraftaki haftanelerde günlerce böyle geçecek belki haftalarca randevu bulana kadar inşallah birşey olmaz bakalım
Duygukc Lions teşekkür ederim evet dahiliyeye gittim kan verdim hamile olduğum için beni endokrinolojiye gitmemi o doktorun bana ilaç vermesi gerektiğini söyledi şansıma o bölüm de yok doktorda yok
Zeyk Lions aynı şey değil endokrin aslında bu işlerin alanı ama dahiliye yani iç hastalıklar da ilgileniyor çok elzem durum yoksa
Dozturkgol Lions endokrinoloji ve metobolizma hastalikları diye bir bölüm var ama gerçekten çok sayılı olan yerlerdede devlet hastanesine direk gidemiyorsun zaten seni sevk etmesi lazım doktor benim yaşadığım yerde özel vardı ilk hamileliğimde mecburen özel doktora gittim ve dünya para ödedim ve tek yaptığı değerlerime bakıp ilacı yükseltmek veya düşürmek daha sonra öğrendimki dahiliye doktoruda bu takibi yapıyormuş şimdi ikinci hamileliğimde devlete gidiyorum oda aynı şeyi yapıyor değerlerime bakıp ilacı azaltıyor yada arttırıyor çok özel bi durum olursa zaten dahiliye doktoru sizi o bölüme sevk eder. Ayrıca değerlerin tsh değerlerinin yüksek olma durumu hiç iyi değil çocuklarda zeka geriliği yapıyor ilacınızı kullanmaktan çekinmeyin değerin yüksek olması daha sakıncalı
Lions Duygukc kendi alanı dışında kalıyor gittiğin doktorun sanırım özel mi devlet mi bide istersen elindeki testle birlikte eğer özel değilse gittiğin özeldeki dahiliyeye gözükmeni tavsiye ederim ilaçlarını eğer hamileysen aksatma çok önemli
Zeyk Duygukc yani aslında o bölüm yoksa dahiliye doktoru da ilaç verebilir. Ama acaba nodül falan varmı diye mi düşündü ki? Tsh ve T4 değeriniz kaç ?
Miskokulumm Duygukc endokrinoloji dahiliye'nin bir üst bölümü. sizin değerleriniz kaç şuan ? Ve dahiliye de bakabilir orada o bölüm yok ise sizi başka bölüme göndermesi mantıksız
Duygukc Lions 3 aylık hamileyim evet devlete gittim o yönlendirdi ama öyle bir doktor yok olmazsa özel dahiliyeye gidicem bakalım
Duygukc Nurorhn anladım anım ama benide dahiliye yönlendirdi endokrinolojiye ama öyle bi doktor yok etrafımda kaldım öyle napıcam bilmiyorum sabahtan beri ağlıyorum bebeğimi kaybedicem diye
Zeyk Duygukc Tamam canım TSH değerin normal aralığın altında . Serbest T4 de baya ustunde. Endokrinoloji de ultrasonla boğazında nodül var mı yok mu bakarlar diye seni oraya yönlendirmiş diye düşünüyorum. Ama bir başka dahiliye doktoruna sonuçlarını gostermen de uygun olur. İlaç başlatır veya başlatmaya bilir en azından bir takipli doktorun olur. Geçmiş olsun
Zeyk Duygukc Tsh düşüklüğü vücudunun yeterli tiroid salgilamadigi anlamina gelir. Bebekler de gelişim surecindeyken kendi tiroid bezleri henüz oluşmadığı için anneden faydalanıyorlar. Bizlerin yeterli troidimiz salgilanmiyorsa bebeğimize de kendimize sagliksal sorunlar yaratabilir. O yüzden de ilaç ve her ay düzenli takip olmamız gerekir. Ama serbest T4 yüksekliği nodül vs gibi birşey varsa genellikle yükselebiliyor. Bazen diyet bile veriliyor.
Duygukc Zeyk anladım canım çok sağol bilgilendirmen için ben yarın sabah tekrar kan vereyim özel dahiliyeye gideyim
Zeyk Duygukc rica ederim❤️kan vermene gerek yok canım sonuclarini başka dahiliye doktoruna gösteren bile yeter
Duygukc Zeyk cuma günü öğlen 2de vermiştim kan bayağı yürümüştüm yorgundum çok açtım belkide ı yüZden kötü çıkmıştıe yrın sabah vereyim tekrarda belki biraz daha düzgün çıkar