Hll34 Arkadaşlar şuan 16+4 haftalık hamileyim sağlık ocağına 9 haftalıkken gidip gebelik kaydı açtırdım 2 aydır ne arayan oldu ne bilgi veren üstelik kan ilacı ve vitamini sağlık ocağı veriyormuş bilmiyordum ilk gebeliğim çünkü bana ilaç vitamin de vermediler kendi doğum doktorum yazdı onu da eczaneden parayla aldım çünkü sigortam yok bağkur borcumdan dolayı bilenler beni aydınlatırsanız cok sevinirim 🙏
tugce0606 Hll34 benimde sigorta borcum var kuzum beni geçen aradılar illa gelin falan diye sen bı gidip konuşsan ihmal ediyolar belli yani
Yildizim Hll34 Sen bi git konuş çünkü vitaminleri orada sana veriyorlar. Sigortan yoksa boşa para verme.
Deletedmom317 Hll34 27 haftalık oldum bi kere bile arayan olmadı. 20. Haftada kendim gittin teranoz oldum. Vitamin falanda vermediler
tugbaayaz Hll34 ben gebeligimi öğrendiğimde bana kayıt oluşturdu takip kartı verdi aralık 20 de gitmiştim o zaman 12 marta gün verdi ogun gel kan tahlili ve takibin yapılacak dedi o gün gidecem bende
Hll34 tugce0606 beni aramadı kimse ya anlamadım gitti üstelik özeldeki kadın doğum doktorum sağlok ocağının verecek olduğı ilaçları yazıyor oda bana kan hapı ferrum vitaminde decavit bu ikisini sağlık ocağı kendi veriyormuş niye boşuna para verelim ki dimi ama Türkiye sistemi işte 🤦♀️
Serenity_ D vitamini ve b12 eksikligim vardi d vitaminini saglik ocagi verdi ama b12 ignesini bana aldirdilar.
Zeytininannesi Bende 12.haftamda ikili test verdikten sonra gittim ilk defa sağlık ocağına folik asiti ne zaman bırakayım diye sorunca artık vitamin ve kan hapına başla demişti bilgilendirdi tetanoz asisi için biz aramıyoruz 20.haftada hareketlerini hissedince gel dedi ücretsiz veriyor ilaçları sen git canım sık sık
Hll34 Zeytininannesi tamam canım sağol ya o tetanoz aşısında da bana ebe tetanoz aşısını önermiyoruz doktorun illa yaptır derse yaparız dedi böyle bi saçmalık olabilir mi sonuçta tetanoz aşısı cok ciddi bi aşı
61gamze81 Zeytininannesi bu kan ilacı zorunlu mu her hamile kullanmalı mi yani bana da dokturum sağlık ocağındakiler falan hiç bişi demedi çünkü öyle bi tetanoz için gittim
Svcnvebebegi Deletedmom317 canim onlar vermiyorlar. Benim kullandigim kan ilaci farkliydi. Dedim kan ilacı alacam. Baska bir tane verdi. Hepsi aynı görevi goruyor zaten. Ayriyeten decavit kullanıyorum ben. Onu da ücretsiz verdiler iki kutu. Kan hapim bitti almaya geldim dersen veriyorlar.
crnzrdn Deletedmom317 aynı durumdayım ben de kendim aradım artık tetanoz aşısı olmam lazım geleyim mi diye takipler çok sıkı değil sanırım
Hll34 tugbaayaz yok vallahi takip kartım falan yok 9.haftamda gittim bi tüp kan aldılar bilgilerimi yazdılar bitti git dediler başka bilgi yok şu vakit gel şu bu var demediler
Svcnvebebegi Canim bende bir defa gittim saglik ocagina. Bana aşı için ve tahlil için gün verdi. Kan ilacı decavit falan saglik ocagi veriyor. Ücretsiz. Doktor yazarsa bile alma. Bosuna para verme. Devlet karşılıyor bu konuda.
Hll34 Svcnvebebegi işte ben bunu bilmediğim için özeldeki doktorum devlet karşılıyor diye sağolsun decavit ve ferrum yazdı ama bağkur barcum olduğu içn sigortasızım eczaneden de parayla aldım hep geçenlerde bi arkadaşım bahsedince ondan öğrendim sağlık ocağının ücretsiz verdiğini ama henüz veren olmadı :)
Bsrlmnemr Hll34 genelde arıyorlar canım oradakiler sorumsuz heralde. Sen bi görün oradakilere :) ilaç yazdırma konusunda da sen aile hekimine git bu ilacı yazdırmak istiyorum de sana verilen ilaçları yani doktor yazıyor uyguna alıyoruz. Ben iğne ve progestan kullanıyorum bittikçe gidiyorum doktora yazıyor uyguna alıyorum
Asli1453 Hll34 cnm bende 17 haftalık hamileyim hemşirem daha bu sabah aradı 4 martta izlemim varmış gel dedi yani kendisi arar msj atar bilhi verir evet vitaminleride saglık ocagı veriyor sen git konuş bi istersen çünkü yaptıracagın ignelerde orda olacak
CananAkdag Hll34 Tetenoz aşına da az kalmış bi gidio ne zaman geleceğini öğren istersen ama bu vitamin ve kan ilacını bana doktorum yazıyor
Svcnvebebegi Deletedmom317 canim sen söyle. Kan hapim ve decavit hapı kullaniyorum bitti de. Emin ol veriyorlar yani.
MzyynSrctn Hll34 beni de hiç aramıyorlar ben kendim gidince şu zaman gel aşı var şu zaman gel şeker yüklemesi diyor ama kendi arayıp hiç takip ettiği falan yok. İlla her seferinde aç gitmemi bekliyor her seferinde kan tahlili yapıcakmış ilaç yazacakmış ben istemiyorum dedim doktorumun verdiklerini kullanıyorum zaten. Sen kendin git canım hatta sabah erken aç karnına git kan tahlili isterler.
Hll34 MzyynSrctn ey Allahım ya halbuki bi takip kartı yapıp haftalara göre belirleyip şu haftalarda şu aşı bu var diyr yazsalar bizde ona göre kartımızla gitsek ama yok bu sağlık ocakları cok cıvıttı artık aile hekimim desen ne zaman muayeneye gitsem adam orda yok başka doktora muayene oluyorum sürekli saçma sapan işler
Hll34 Merveee6 canım cinsiyetimiz belli olacaktı ama bebeğin bacak arasında kordon vardı bir türlü döndüremedik doktorum yüzde 50 kız dedi hafyaua tekrar gidicem kordon falan olmazsa inşallah net öğrenicem🤣 15 haftalıkta bile eğer kordon yada bebek ters falan değilse net görülüyor
Sltn01 Hll34 ben sağlık ocağında hemşireyim Canım seni aydınlatayım. İlk önce bir gebe hamileliği boyunca sağlık ocağına 4 kez gider 1.ilk 3 ayda sonrası ise sisteme ne zaman düşerse o zaman aranırsınız. Yani sizi aramamalarının nedeni ya gebe izlem zamanınız daha gelmemiştir yada tel numaranız sistemde yoktur ama kesin aranırsınız izlem zamanınız geldiğinde sisteme bağlı yani. Bide bazı vit 16 haftalıktan sonra veriliyor öyle her gebeye hemen aynı ilacı vermiyoruz eksikliğine ve ayına göre verilir . Bazen vitamin bitebiliyor o nedenle verilmeyebilir ama genelde haftanıza göre ilaç veririz.
Hll34 Sltn01 şuan benim kadın doğum doktorumun yazdığı ferrum kan ilacı ve decavit vitamin ilacı bu ikisini sağlık ocağı da veriyormuş zaten aynı ilaçlar yani bunu bana vermeleri gerekmiyor mu şuan o zaman kadın doğum doktorum niye vermiş oluyor bir arkadaşım 16.haftasında olmuş ilk tetanoz dozunu
Gizeem3535 Sltn01 arkadaşım birşeyi merak ettim hemşireyim demişsinde profiline girip baktım kanama yaşamışsın galiba neden burdakilere soruyorsun amacım kötü değil ama çelişkide kaldım
Nese_krc Hll34 sağlık ocağındaki 2.kontrolünüz 17.haftanıza denk gelir, kan tahlil sonuçlarınıza göre Demir ve D vitamini başlanır. Şu an için hemşireniz planında sizi görmüyor yani henüz kontrol tarihiniz gelmediği için, Pazartesi gidip görüşebilirsiniz
_defnee Hll34 Benimkilerde öyle. Hiç umrunda değil. Aranmıyorum. İzlem yapmaları gerekiyormuş belirli haftalarda ama takan yok.
tugce0606 Hll34 aynen öyle ya zaten borçtan dolayı her şeyi parayla alıyoruz 🙄 sen bı gidip görüş canım en iyisi