Herkese merhaba. Öncelikle 1 buçuk yıllık evliyim ilk günden çocuğumuz olsun istedik hep bunu bekledik. Evliliğimizin 3.ayında kontrol amaçlı doktora gittik. Troit yetersizliği olduğu için açıkçası biraz korkuyordum ama hiçte korktuğum gibi olmadı ilaçlarımı düzenli kullanmam sonucunda bebeğimizin olmasına engel birşeyin olmadığını öğrendik. Ve 5.ayda hamile olduğumu öğrendim. 11.haftaya kadar her hangi bi sıkıntı olmadı mide bulantısı aşerme hiç birini yaşamadım. 12.haftada sağ kasığımda şiddetli bi ağrı ile hastaneye gittik ve acil apandisit ameliyatı olmak zorundaydım asıl zorluk bundan sonra başladı mide bulantısı kusma oldukça kötüydü benim için. Şeker yüklemesi ikili tarama hepsini yaptırdım doktorumun önerisi ile.Herşeyi yavaş yavaş atlattıktan sonra 36.haftadan nstye bağlanmaya başladım 37.haftadan itibaren sancı çıkmaya başladı ama ben hiç birşey hissetmiyordum sadece karnım son zamanlarda aşırı sertleşiyodu doktorum bunun sancı olduğunu söyledi. 38.haftada ilk defa açılma varmı diye alttan muayene oldum gerçekten kendinizi kasmanızla alakalı ne kadar rahat olursanız o kadar rahat oluyo unutmayın. Muayene sonucu 2 cm açılma var bugün yarın doğurursun dedi doktorum bem tabi aşırı mutluyum en başından normal doğum olsun diye dua ediyorum bu arada . Ama bizim minik gelmek istemedi sanırım ben 2 cm açıkla 1 hafta gezdim iki günde bir nst çekildim herşey aynıydı 🤞 39+3 te sabah kontrolüm vardı. Doktor yine 2 cm açıklık var eve git kanama şu gelişi bebek hareketlerinde azalma olursa hemen gel dedi. Ben eve gittim merdiven inip çıktım temizlik yaptım duş aldım akşam 8 gibi bi farklılık hissettim hemen dakika tuttum 10 dakikada bir sancı girmeye başladı saat 1 e kadar evde çektim sancı olduğunu anlamadan sancı sıklığı 3e düşünce hemen hastaneye gittik saat 2 de kontrol etti ebe 5 cm açıklık var yatış dedi ben şok🙄 sonrası zaten çok hızlı gelişti 2 saat içinde açılma 10 cm oldu ebe kesi olmadan doğurabilirsin dedi ama ben hem yorgundum hemde hemoroidden dolayı dayanamadım ve ufak bi kesi ile 4.30 da minik kuzumu kucağıma aldım bütün sıkıntı acı hepsi o an bitiyo inanın.
Normal doğum olması için 37 den sonra perine masajı yaptım hamileliğim boyunca düzenli olarak ilişkiye devam ettik aşırı olmamak koşulu ile yürüyüş yaptım pilates topunda egzersizlere devam ettim hurma yedim fatma ana otunu suya koydum buda açılmayı kolaylaştırdı bence 4 dikişim var bu arada çok uzun oldu sanırım hakkınızı helal edin herkese kolay doğumlar 😍😍