yasebaris canım ultrasonda ense kalınlığına ve burun kemiğinin varlığına bakılıyor. Daha sonra verdiğimiz kandan da 2 tane değere bakılıyor. Bu değerler ve ultrason sonucu beraber değerlendirilerek bir tahminde bulunuluyor. Bence herkesin yaptrması şart. Sonuç olumsuz çıksa bile doğruluğu %80 olan bir test bu. Hemen enseyi karartıp üzülmüyoruz. Down sendromu tanısı konulan her 23 kişiden sadece birisi öyle çıkıyor. Sonucum kötü çıkarsa diye testten kaçmak bana doğru gelmiyor açıkcası. Siz her şekilde soğuklanlı olmalısınız, anne olacaksınız, yarın çocuğumuza başka bir test yapmak istediklerinde ya pozitifse diye yaptırmayacak mıyız mesela :) böyle düşünerek kendini soğutma ne bilimden ne de doktorlardan. Diyelim ki sonuç kötü çıktı o zaman daha da ilgilenirler, emin olmaya çalışırlar, 20. Haftadan sonra detaylıya girersin orda zaten kesinleşiyor iyice. Ama annesi sensin elbette son krar senin. Ben sadece duygularımı yazdım. 🍀 umarım yaptırırsın.