Kbrasen canım öncelikle özel oda sorusuna cvp vereyim.özel oda imkanın zeynep kamildeki gibi değil.yani para verip kiralayamıyorsun.bunun için riskli gebelik durumunda olman lazımmış.(yani şeker,tansiyon,erken doğum,anne de kalp,böbrek problemleri vb...)yani o odalar riskli gebeler için ayrılmış.Ama şans eseri denk gelirsen mecbur oraya yerleştiriyorlar. O da şöyle oluyor:doğumdan ertesi gün komşumun gelinini tek kişilik odaya almışlardı. Tesadüfen koridorda yürüyüş yaparken gördüm.doğum etmiş ve hastanede boş oda yokmuş.ilk boşalan oda ise tek kişilik oda imiş.riskli gebelik durumunda hasta olmayınca kadını o odaya almak zorunda kalmışlar.yani tamamen şans canım benim.Keza ben 5 saat ameliyat öncesi koridorda boşalacak oda bekledim.ameliyattan çıkınca oda boşalmıştı.hiç bekletmeden direkt odaya alındım.(ayarlamayı onlar yapıyor rahat ol bu konuda)2 kişilik odaya aldılar .yani kadın doğum servisinde boş oda yok.eğer denk gelmezse şundan için rahat olsun muhakkak bi çözüm buluyorlar. Başka servise yatırıyorlar. Takipli hastaları olduğun için başka hastaneye git diye başlarından savmıyorlar.Korkularına ,endişelerine gelince çok normal bi hâl içindesin.Ben de öyleydim.hatta ameliyathane kapısında sedyede beklerken (ön bilgi veriyorlar hangi anesteziyi istiyirsun diye sorup sana onu anlatıyor.ameliyatta sarsılma,itişme hissedeceksin panik yapma acı yok,sızı yok vs...diye)kalbimin yüzümde attığını hissettim yüzüm sanki zonkluyordu,karnıma sancı girer gibi kalbime sancı girmiş gibiydi sanki😁😁.Ama ameliyathaneye girip ekibin sıcaklığını hissesince o duygular epey azalıyor.Evet sen istediğin her an sakinleştirici de veriliyor, midem bulandı dediğin an ilaçta veriliyor (bana verdiler)ben bebegimi gördükten sonra kendimi tutamayıp içli içli ağladım çocuk gibi hıçkırarak hemde.sonra bebeği ameliyathaneden çıkarıp giydirme odasına götürünce dedim ki ben biraz uyusam mı,sakinleştirci yapsanız nasıp olur .vallahi sonrasını hayal,rüya gibi hatılıyorum canım.Ayrıca sakın ya uyuşmazsam diye düşünme,ya tansiyon çıkarsa fark etmezler diye düşünme.her yerinde kablo gibi şeylerle makinaya bağlı onlar her anını makinadan görüyorlar(misal parmağına nabız için aparat takılıyor aparatın bi ucu makinaya bağlı,göğüs kafesinin belli yerlerine bişeyler takılıyor o da makinaya bağlı ,tansiyon için keza yine öyle sen söylemeden onlar biliyor zaten.şöyle ki ben ameliyathanede titremeye başladım ameliyat başlamıştı o esnada.ama ne titreme,sordum soğuktan mı korkudan mı diye.gülerek bana bütün değerlerin normal gözüküyor soğuktan titriyorsun dediler.inan buz gibi bi yer orası.daha ben midem bulandı demeden sordular allahım nasıl biliyirlar ya dedim içimden.iğne varya hiç acıtmıyor ondan hiç korkma talimatları iyi dinle ne diyorlarsa yap ki ilk seferde yerini bulsunlar.benim ki 3.defada bulundu.ama ilk 2 side acımadı.hakkatten damar yolu daha can yakıyormuş.o an zaten seni anestezi teknikeri çok sıkı tutuyor.sarılıyor sana.doktor arkadan iğneyi yapıyor.yaptığı an elektrik çarpma hissi oluşuyor anlık o da.sonra hemen uyuşuyorsun hemen.ayak başparmaklarında sıcaklık hissediyirsun.sonrasında göbek deliğinin üst kısmına kadar ısındığını hissediyorsun zaten.unutmadan çantanada depent ve kayısı hoşafı olsun.hoşaf alamıyorsan gün kurusu kayısı bulunsun çantanda.ben hemen çıkardım gazımı.ayağa kalktıktan 2 saat sonra.yanımdaki oda arkadaşım çatladı gaz sancısından kadıncverdikadıncağızaler.ben de nerden biliyim onda olmadıgını benim perdem hep çekili idi. Yoksa ikram ederdim.Onu ta ertesi gün görüp iki muhabbet ettim.ikimizinde ameliyattan sonra sancısı vardı çünkü.