Bugün çatı muayenesi oldum ve doktorum normal doğum için onay verdi ama dedi ki vajinaya kesi atiliyor. Estetik dikiş yapılıyor. Benimde hiç sormak aklıma gelmedi o an sadece gerekli durumda mi yoksa bütün normal doğumda mi uyguluyor kendisi diye. Şimdi araştırdım çok garip bir bilgi öğrendim dünya sağlık örgütune göre epizyotomi kadin haklarına ihlale girebiliyormus ve kesi en fazla 3. Dünya ülkelerinde görülüyormuş . Bebeği kaybetme riski olmadığı sürece kesi atılması kadın vücut bütünlüğüne aykırıymış. Cok şaşırdım küçük şehirde yaşıyoruz bazen alternatif çok olmayabiliyor ama kesisiz gerçekleşemesi için perine , kegel , pilates disinda ne yapılabilir bilgisi olanlar paylasanılır mi