asyaa15 canım ben sağlık personeliyim şeker yüklemesi geneldegebelilye anne aşırı kilo alırsa, bebeğin gelişimi ilerde ise, ve en önemlisi annenin yakınlarında diyabet geçmişi varsa yapılır, bunun dışındaki gebelerde zaten Dr yaptırmamıza gerek yok, sadece açık, toklukkan şekeriniz ölçtürün diye yönlendiriliyor. İnanın karşılaştığım vakalar üzerine söylüyorum, okuyan tüm annelere gebelik diyabeti çok önemli ve atlanılmaması gerekir. İnşallah güzel geçer gebeliğiniz🤲🏻🤲🏻🌼