Öncelikle herkese merhaba anneler, hamilelik boyunca bir çok konuda buradan yardım aldım, bir hatam varsa affola☺️
Hamileliğimin ilk 3 ayı klasik bulantı ve kusmalarla geçti, 2. Trimester çok rahattı ara sıra hazımsızlık sorunları yaşıyordum sadece, son 3 ayda da mide yanmaları baş gösterdi “miden yanıyorsa saçı çıkıyordur” lafı doğru mu bilmem ama saçlı doğdu bizim minik 😂 buyrun hikayeme;
21 Ocak Salı sabah yataktan kalktığımda durduramadığım bir akıntı geldiğini farkedip tuvalete koştum ne olduğunu anlamadım biraz bekledim akıntı iç çamaşırımı ıslatacak kadar gelmeye devam ediyordu bende panikle eşimi arayıp çağırdım doktora gittik hemen normal bir vajinal akıntı yanlış alarm dedi ve bizi yolladı🤷🏻♀️ O günün gecesi yani 22 Ocak Çarşamba uyumadan önce eşimle korunmadan birlikte olmuştuk 12’de uyuduk gece 01:59 da kasılmalar ve aşırı tuvalet ihtiyacı ile uyandım lavaboya gittiğimde pembe bir akıntı gelmişti nişan olduğunu anladım doktorumu arayıp tekrar durum bildirdim o da sabah ki çatı muayenesinden olabilir kasılma ve sancıları takip et dedi ben başladım beklemeye🙈 hafif hafif kasıklara vuran kasılmalar bir gidiyor bir geliyordu, ara sıra lavaboya gidip durumu kontrol ediyordum ki kanama olduğunu da farkettim ciddi olacağını düşünüp eşimi uyandırdım biraz daha beklememizi en azından sancıların gelmesini söyledi sabah yanlış alarm olunca eli boş dönmek istemiyordu😂 eşim uyumaya devam ederken ben duşa girdim, bekledim, evimi toparladım, eksikleri gözden geçirdim sancılar şiddetleniyordu ki düzene girdi 5 dakika da bir geliyordu sabah olmuştu annemi alıp hastaneye geçtik sancı vardı ama açılma yok yumuşama var nişanın geliyor seni eve yollayacağız dediler, doktoruma durumu bildirince doktor yatış vermiş ne olur ne olmaz diye, işlemler yapılırken doktorum yolumuzun çok uzun olduğunu söyledi odama geçtim ve beklemeye başladım bol bol yürüdüm, merdiven çıktım arada gelip ebe alttan bakıyordu nst bağlıyordu ama birden sancılarım gitti açılma 1 cm de kaldı😭 akşam üzeri suni sancı takıldı gece yarısı doktor geldi baktı açılma ilerlemiyordu 2 cm olmuştu sadece doktor çok yorulduğumu istersem hemen sezaryen olabileceğimi beklemek istersem sabah suni sancıyla tekrar deneyeceklerini söyledi ben beklemeyi tercih ettim o gece suniyi kestiler lavman yaptılar ama benim kasılmalar sancılar devam ediyordu 4 dakika da bir geliyordu sancıları hep derin nefesler alarak, gözlerimi kapatarak karşıladım hiç bağırmadım sürekli eşim, eşimin halası falan belimi ovuyordu sabah erken saatlerde ebe geldi ve suni taktı ben epidural istediğimi söyledim artık hızlı ilerlesin istiyordum ve dayanamıyordum 3-4 santim olmadan takamayız dedi açılmayı bekledik yine dolaştım doktorum geldi açılmaya baktı ve epidural yapın artık 3 olmuş dedi doğumhaneye alın ben başladım ağlamaya hem sürekli alttan bakmalarından yorulmuştum hem artık kavuşmak istiyordum hem korkuyordum ben sandalyeye oturdum soktular doğumhaneye, epidural yapılırken anestezi doktoru ve ebe ne diyorsa onu uyguladım bir acı falan hissetmedim ilacı verdiklerinden sonra her şey çok güzeldi kuş gibisiniz ben uyuyordum az kalsın😂 ebe bundan sonra Doğum çok hızlı ilerleyecek 1-2 saate belki daha da kısa sürede kucağında dedi beni Doğum yatağına çıkardı suyumu patlattı, açılmaları devamlı takip etti çok hızlı açılma oldu, sonda da yaptı sadece çıkarınca az bi yanma hissettim her şey sağlıklı ilerliyordu bebek çok basınçlı geliyor dedi açılma ilerledikçe ıkınma isteği geliyor kasılma geldikçe ıkın diyorlardı ben başladım ıkınmaya çok kuvvetli ıkınıyorsun dediler Yanımda eşimin halası vardı eşimde girecekti Doğuma onu çağırdılar o da geldi elimden falan tuttu beni yönlendirdi bir ara kötü oldu galiba ebe dışarı çıkardı 😂 beni çömelir pozisyona getirdiler o an çok zordu ama allah kolaylığını veriyor en son “çıkmıyor, ne zaman çıkacak” diye ağlıyordum ama ıkınmaya devam ettim sürekli yatağa geri çıkardıklarında eşim içeri yine girdi ben istemsizce ağlıyor ve var gücümle ıkınıyordum derin nefesler almaya çalışıyordum bir ara su istemişim eşim getirmiş ama içmicem diye bağırmışım🤦🏻♀️ Doktor 3 ıkınmada kucağında hadi Zeynep dedi ben var gücümle ıkındım normal de atmayacaktım ama yırtılacak gibi duruyor diyerek doktor kesi attı 🤦🏻♀️ tam gücüm bitiyordu ki kafası çıktı hadi diye eşim destek verince son kez ıkındım ve ıslak, sıcacık, yumuşacık tenli kızım karnımda ağlıyordu eşimin gözleri dolmuştu, Doğum anında da gözlerini benden hiç ayırmadı doktor kordonunu eşime kestirdi 🥰 müjdeyi vermesi için eşimi dışarı çıkardılar biraz garip gelecek ama Doğum boyunca eşimin halası da bize eşlik etti hakkını yiyemem çok destek oldu. Bebeğin kontrolleri yapıldı, üstü giydirildi, bebeğin eşi çıkarıldı, dikiş atıldı ben biraz hissettim dikişi ama dayanılmayacak gibi değildi ve beni giydirdiler 23 Ocak Perşembe saat 12:23 de 3530 gr, 53 cm boyuyla mis kokulu kızımı kucağıma aldım🙏🏼 Allah herkese kolay doğumlar nasip etsin inşallah, annelik bambaşka duyguymuş biraz uzun oldu kusura bakmayın❤️