Subuss06 Öncelikle ben Üsküdar Zeynep Kamil hastanesinde yaptırdım. Sigortalı olarak 750 kusur yumurta toplama parası ve kullanacağım iğne parası ile totalde 1500 e yakın ödemem oldu. Yalniz, her iğne fiyatı farklılık gösteriyor. Benim ikinci denememde iğne fiyatım daha az tutmuştu. Ama yine oynasa oynasa 300-400 küsür fark oynar diye düşünüyorum. Az önceki bayanın dediği gibi en az 900 iş günü olması lazım eşinizin. Zaten ilk başvurunuzda size anlatıyorlar. Tetkik istiyorlar, dosya açılıyor. ( Özellerdeki işleyişi bilmiyorum) tabii istenilen her tetkiki siz ve eşiniz yaptiriyorsunuz. Eşinizden hiv testleri ve spermiyogram istiyorlar 15 gün ara ile 3 adet. Rahim filmi isteniyor sizden ki bu iyi birşey. Benim tüplerimin biri az geçişli, diğeri tam tıkaliydi. Laparoskopi ameliyatı ile acildi. Sonra hormon testleri vs.. ne isteniyorsa yatırıyorsunuz. Hepsi bittikten sonra sağlık kuruluna gidiyorsunuz, heyet toplaniyor ve dosyanız oluşturuluyor. Ben 1 hafta 10 gün beklemiştim. Artık o dosya sizindir. Afetinizin ikinci yada üçüncü günü sizi çağırıyorlar. Muayeneniz başlıyor. Yumurtalarınıza bakıyorlar. Size bilgi veriyorlar. O sizin rahiminize göre değişen birşey. Eğer sağlıklı görürlerse iğne yazdiriliyor. Doktor ayarlıyor size göre. Sonra işte, ne kdr kullanacaksınız, ne zaman kullanacaksınız anlatacaklar. Tedaviniz başlıyor. Igneler kullandıkça, sizi çağıracaklar ve yumurta takibiniz yapılıyor. Kaç yumurta olgunlaştı, kaçı hangi boyutta bakıyorlar. Belli bir boyuta geldiğinde, yumurta catlatmama iğnesi vuruluyorsunuz, sonra işte dedikleri gün ve saatte yumurta çatlama iğnesi vuruluyorsunuz. Iki gün sonra kadar genel anestezi altında yumurtalarıniz toplanıyor. ( kisa bir sure suruyor)sonra kaç yumurta toplandığı söyleniyor. Döllenme işlemi başlatılıyor. Iki gun sonra cagirip bilgi veriyorlar. Kac yumurtaniz dollendi fln diye.. Sonra transfer işlemi başlıyor. Ağrısız bir işlem. Transferden 12 gün sonra çağırıyorlar kan testi için. Bu süreçte bol bol dinleniyorsunuz. Eger pozitifse iki gun sonra test yenileniyor katlanmış mı diye.. Sonra işte kese, kalp atışı fln çağırıyorlar. Ayrıntılı oldu ama:) Böyle yazınca gözünüz korkmasın. Basit işlemler.. ruhen zor bir süreç. Yeter ki siz kendinizi iyi hissedin hep. Benim toplamda 13 gun ignem sürdü çünkü yumurta rezervim düşüktü geç olgunlaştı.
Sonuç : 20. haftadayım.🙂 Darısı başınıza..