Alyakus1 Arkadaşlar merhaba. Doğum izinlerinin en azından altı aya uzatılması konusunda sizlerde cimere öneri yazar mısınız.
Tuuce7 Alyakus1 Yazarız. Memur doğurunca ana oluyor ama işçi doğurunca olmuyor ne yazık ki eşitsizlik var. Bunu da yazalım.
Nuray-66 Tuuce7 niye memur da 6 ay değil 8 hafta doğumdan önce 8 hafta doğumdan sonra diye veriliyor sonrası ilk çocukta 2 ay yarim gidiliyor
ds06 Tuuce7 yanlışınız var bende memurum ama özelde çalışanın doğum hakkı neyse bizimki de o.dogum öncesi 8 hafta doğum sonrası 8 hafta.memur veya işçi olarak değilde genel olarak anne olarak değerlendirirsek daha sağlıklı olur.tek farkı ücretsiz izin hakkı.onu da mecburi alıyoruz .sizde de en fazla iş değişikliği oluyor.ayricalikli bir hak yok bence ortada
Eymeninannesiii Memurların süt izni özel sektöre göre çok fazla bunu da yazmalıyız onlarda emziriyor biz de emziriyoruz
Tuuce7 ds06 Olur mu , en az 2 yıl izin hakkınız oluyor . Bizde ücretsiz izin hakkı yok bile. İşten atılmamız cabası
Tubina Bende özelde çalışıyorum, 16 hafta ücretli, 6 ay ücretsiz izin kullanma hakkım var. Eğer iş kanununda böyle bir hak olmasa benim işyerimde kullandırmaz. Sizde durum farklı mı? Haklarınızı bi araştırıp işyerinizle konuşun bence.
Alyakus1 Arkadaşlar sadece kamuda 6 ay daha izin kullanırsanız görevinizde sıkıntı olmaz geri dönüp kaldığınız yerden devam edebilirsiniz ama özelde öyle olmuyor herkes bir nevi artık işi sallamıyormussunuz gibi düşünüyor. Tabi ki süt izinlerini de yazalım. Şuan kamu veya özel hepimiz yazalım ki değerlendirilmeye alınsın.
Serenty Tuuce7 anladığım kadarıyla ne kendi haklarınızı ne de memur haklrini biliyorsunuz.memura verilen 2 yıl ücretsiz izin hakkının doğum ile alakası yok.onu isteyen her memur erkek ya da kadın belli dönemlerde kullanabilir.kadin memurlar dogumlarinda kullanıyor sadece. Doğurdu diye vermiyorlar izin hakkini
ds06 Tuuce7 işte dediğim gibi sadece ücretsiz izin hakkımız var.ki bu ekonomik şartlarda ücretsiz izin hakkını kullanabilen memur sayısı bile parmakla sayılacak kadar azaldı onun haricinde ekstra biz evde doğum izni diye yatarken devlet bize maaş ödemiyor.sizin hakkınız neyse bizim ki de aynı değişmiyor bı ayricaligimiz yok ucretsiz izin harici
Tuuce7 Serenty Öyle bile olsa kaldığınız yerden çalışmanıza devam edebiliyorsunuz. İşçilerin çoğu işsiz kalıyor. :/ neden sizin gibi eşit haklarımız olmasına karşınız? Aynı durumda tersi olsa yanınızda olurdum. Sonuçta konu şahsi değil.
Serenty Tuuce7 ya karşı olduğumu nereden çıkardın.sadece şunu anlaman gerekiyor benim çalışma şartlarım bunlar.bu hakları alabilmek için yıllarca emek verdim.ayrica özelde ki her firma aynı şeyi yapmıyor.daha küçük iki kurusun peşine düşen firmalar yapıyor bu dediklerinizi.keza benden daha iyi maaş alan kreş parası veren sosyal yardımları devlet memurlarınkinden kat ve kat fazla olan firmalar da var.ben de bu firmalara mi laf edeyim kıskançlık yapayim şimdi niye veriyorsun diye.siz başkalarının haklarını değil kendi haklarınızı öne sürün bence.ayrica sırf öğretmenim maaşımı devlet veriyor diye benim çocuğum ilerde hiç bir bir devlet bursu sosyal yardım alamiycak.
Alyakus1 Bence birlik olalım hepimiz haklarımıxın arttırılmasını isteyelim. En azından altı ay yanında kalabilelım. Hamılelıgı cok zor gecen bırı ıkı ay onceden ızıne cıkarsa bebek olduktan sonra ıkı ay anca kalabılecek ya da ısı bırakmak zorunda kalacak. Cok kucuk amac bırlıkte olup sesımızı duyurmak arkadaslar