caglatunc Merhaba. Tip 1 diyabeti olup gebe olanlar var mı aranızda? Şeker düzeni sağlamak çok zor oluyor benim için. Sizler de nasıl ?
Derya_Mustafa Merhaba canım ben tip 1 dibetliyim 17+5te hamileyim evet şeker düzeni bendede çok zor oluyor her hafta kontrole gidiyorum ama çok şükür şekerim 90/100 civarı hamilelikte çok fazla insuline ihtiyaç duyuyor bedenimiz.
caglatunc Derya_Mustafa merhaba deryacım. Şu an 8+2 yim. İnsülin pompası kullanmama ve her yiyeceğin karbonhidrat sayımını yapmama rağmen şeker regülasyonunda çok sorun yaşıyorum. 300-400-200 şekline gidiyor. Doz artışını telefon üzerinden doktorumla yapıyorum. Ancak hala bi sonuç alamadım 😔
Derya_Mustafa caglatunc Günaydın canım 300-400 çok fazla ama hamilelik için nasıl hamile kalmana ızın verdiler ki ? Bende İnsulin pompası kullanıyorum bende en fazla hesaplamadıysam 190a çıkıyor daha fazla olsa zaten doktorum kalp krizi geçirir
caglatunc Derya_Mustafa öncesinde böyle değildi. Hba1c 6.3 ile hamile kaldım. Gebelikte 2.aya geçince şekerim yükselmeye başladı. Şu anda günlük doz artışım var. Düzen oturtulmaya çalışılıyor. Tabi bende bu süreçte stres yapıyorum. İlk bebeğimi 7 haftalıkken kaybettim. Beslenme bozukluğu denildi sebebine. Bunu çok istedim ve kendi kendine oldu. O yüzden zarar görsün hiç istemiyorum. İnanılmaz yıpratıcı bir dönem
Derya_Mustafa caglatunc Seni çok iyi anlıyorum canım çünkü bende ilk bebegimi 7 haftalıı kaybettim nedenini söylemediler muhtemelen saglıksızdı dediler ama büyük ihtimal ozaman şekerim vardı ve bilmiyoruk. Bu durumda stres yapmaman gerekiyor stres şekeri yükseltiyor biliyorum zor ama bebegini düşün ve mümkün oldugunca daha çok insulin vur.
caglatunc Derya_Mustafa aynen öyle. Stres korku endişe heyecan hepsi şekeri oynatmaya yetiyor. Allah yardımcımız olsun. Buradan yollarımızın kesişmesine çok sevindim. Mutlaka bilgi alışverişi yapabileceğimiz bir çok konu olur. Kendine ve bebeğine çok iyi bak☺️ Görüşmek üzere canım ✋🏻