Oykutoskuzey 60zuleyha ben ilk kizimdada bu kizimdada yaptırmadım ve yaptırmayı düşünmüyorum neden ben çocuğuma şeker yukleteyim ki diğer arkadaşların görüşleri de önemli tabi benim görüşüm budur yine siz bilirsiniz cnm 🤗😊
aysenur4 60zuleyha tam zarar veya yarar diyemicem ama ben yaptırmadım ilk gebeliğim içimdede kuşku yok pişöanlık yok 31 haftalıgım
Cileklipasta 60zuleyha doktorum gerek görseydi yaptıracaktım ama yaptırmamıza gerek yok dedi. Ben az kilo almıştım, bebeğimin kilosu ve suyu normaldi o sebeple gerek görmedi.
Mervee58 60zuleyha doktoruna bağlı bence doktorum gerek görseydi bende yaptırırdım ama gerek duymadı o yüzden yaptırmadım
Dumery Gizli şekeriniz varsa şeker yüklemesi yapılmadan anlaşılmıyor malesef. Diyabet anneye oldugu Kadar bebege de Zararlı bebekte anomali, erken doğum, gelişim geriliği ve fazla kiloya neden oluyor.
minikmelegim_ Bebeğe seker yüklenmiyor ki 😁 bir bardak kola içtiğinizi duşunun oradaki şekerle neredeyse aynı. Şeker yüklemesi yaptırmamanın sonucunda eğer boyle bir rahatsizlik varsa ve farkedilmediyse (yanliş beslenerek) bebek ölü doğabilir yada kilolu doğabilir. Bu yuklemenin ne sizs ne bebege zararı yok. Aksine eğer bir sorun varsa önceden tespit edilir eğer gerekiyorsa insülin kullanilir bir diyet programi uygulanır.
Glsm9191 minikmelegim_ Değil aslında bu benzetme yanlış. Kolada 7-8 küp şeker var ama yüklemede 20-25 adet
Glsm9191 60zuleyha İçimdeki sesi dinleyip yaptırdım. Ama zararlı mı zararsız mı zamanla göreceğiz beni ikna eden bir açıklama okumadım şu ana kadar
SeydaPrc 60zuleyha Bende zararlı olduğunu düşünüyorum. Oysaki öyle değilmiş bebeğimin kilosu ve boyu 2 hafta önden gittiği için şeker olabileceğinden şüphelenip doktorum yaptırmam gerektiğini söyledi. Yaptırdım bişey çıkmadı. Araştırdım eğer şeker yüklemesi yaptırmamış olsaydım ve gebelik şekerim olmuş olsaydı bebeğim şekerden dolayı karnımda çok kilo alacak ve şeker hastası olarak doğacaktı doğumum da zor geçecekti.
minikmelegim_ Glsm9191 bir bardak kolada 28 gram seker var e hadi iki bardak kola ictigini dusunsun :D yapmadigimiz şey mi? Yada bir dilim pasta yediğini dusunsun. Bu yuklenen 50 gram seker ne bizi seker hastasi yapar ne de bebegi.
Bellazarea Glsm9191 o zaman 2 dilim baklava yediğinizi düşünün ? Neyse. Ben şeker yüklemesi yaptırdım. Yurtdışında yaşıyorum ve bunun zararlı olduğu bir türkiyede konuşuluyor. Diğer bütün ülkelerde bu test ZORUNLU. Bebeğinizin sağlığı için yaptırmalısınız. Zaten şerbetli tatlı yiyen seven bir toplumuz 50 g lık glukoz mu zarar verecek? Hem zarar verse neden önersinler? Kiloylada alakası yok. Zayıf olup gebelik şekerinin olduğunu öğrenen çok kadın var. Riske atmayın ve testi yaptırın.
Glsm9191 Bellazarea minikmelegim_ ben zaten yaptırdığımı yazdım. Sadece insanları ikna etmek için bilimsel bir açıklama yerine bir bardak kola 2 dilim baklava örneğini öne atıp durma muhabbetini sevmiyorum siz mi neye göre ölçtülerde o örneği veriyor herkes. 7 şeker ile 25 şeker arasındaki farka bakın 4 bardak kolada içilmez yani