Aton Q, ödüllü Aton ailesinin başarısını en iyi şekilde devam ettirmiştir. Alman test organizasyonu Stiftung Warentest tarafından yapılan testte (Test 06/2014), 1,6 derecesinde mükemmel bir puan almıştır.
Muhteşem yan darbe koruma sistemi ve diğer teknolojik özellikleri sayesinde bağımsız test kuruluşu ÖAMTC tarafından da en yüksek puanları almıştır. Güvenlik ve zararlı madde kategorisinde de "çok iyi" derecesi almıştır.
Teleskopik Doğrusal Yan Darbe Koruma Sistemi (L.S.P. Sistemi) Otomatik yükseklik ayarı Entegre emniyet kemerli, yüksekliği ayarlanabilir başlık Katlanabilir UVP 50+ korumalı dev güneş kanopisi CYBEX ve diğer pusetler ile travel set olarak kullanım imkanı Teleskopik yan koruma sistemi (L.S.P sistemi), yükseklik ayarlı kafalık ve entegre emniyet kemeri bebeğe en yüksek seviyede güvenlik ve konfor sunar.
Kafa, boyun ve göğüs kafesi arasındaki açıyı minimize ederek en düz yatış pozisyonunu sağlar. Yeni doğan çok küçük ve prematüre bebekler için solunum zorluklarını ortadan kaldırır. UVP 50+ korumalı dev XXL kanopi, bebeği güneş ışınlarından ve sert rüzgarlardan korur..

1.Hangi grup olmalı ?
Gr0+ : 45cm-75cm / 0-12ay / 0-13kg
Gr0/1+ : 45cm-105cm / 0- 4 yaş /0-18kg
Gr1 : 75cm-105cm / 15ay-4yaş / 9-18kg
Gr123 : 75cm- 135cm / 15ay-12yaş/9-36kg
Gr23 : 105cm-135cm / 3,5yaş-12yaş / 15-36kg
2.Hangi standartlara uygun üretilmiş olmalı?
Oto koltuğu Avrupa Güvenlik Standartlarına uygun ise etiketinde ECE R44/04 ya da en yeni olan İ-Size (UN R129) yazmalıdır. 01.06,2010 tarihinden itibaren geçerli olan yasaya göre , 150 cm’den kısa , 36 kg’dan hafif olan çocukların oto koltuğu kullanması zorunludur.
3.Hangi yöne bakmalı?
Doğumdan itibaren kullanımlarda sürüş yönünün tersine 15 ay ‘’75 cm’’ a kadar kullanılmalıdır. Daha sonrasında sürüş yönüne rahatlıkla bakabilir.
4.Güvenlik kemeri 3 noktalı mı 5 noktalı mı olmalı?
Gr0+ , Gr123 : 3 yada 5 noktalı
Gr01 , Gr1 : 5 noktalı
Gr23 : 3 noktalı
5.Otomobile nasıl bağlanmalı?
Oto koltukları İsofix sistemi ile ya da otomobilin kendi emniyet kemeri ile bağlanır. Araç içinde koltuğun hareket etmesini sınırlayan top tether ve baza ile de bağlanabilir.
6.Hangi test kuruluşlarından hangi sonuçları almış olmalı?
Oto koltuklarının ne kadar güvenli olduğunu test eden bağımsız kuruluşlar vardır. Bunlardan bazıları ADAC , Euro NCAP ve ICRT dir. Her oto koltuğunun aldığı test sonucu farklıdır.
7.Yan darbelere karşı nasıl bir teknoloji kullanılmış olmalı?
Yan darbelere karşı Avrupa’nın önde gelen son teknolojisi Linear Side-impact Protection (LSP) Cybex ve Gb oto koltuklarında kullanılır. Yan darbelere karşı en güvenli yöntemlerden biridir. - ALINTIDIR-