Eveeettttt☺️☺️ Hamileliğimin başından beri burda doğum hikayeleri okuyup doğuma kendimi hazırladım ve sıra geldi benimde doğum hikayemi paylaşmaya 🥳🥳 Elimden geldiğince kısa anlatmaya çalışacam uzun olursa şimdiden hakkınızı helal edin😊
Çok güzel sıkıntısız bir hamilelik dönemi geçirdim. Sadece ilk haftalarda toplam 3-4 kez mide bulantısı ve kusma yaşadım. Onun dışında hiç olmadı. 14. Haftada cinsiyetimizi öğrendik ve ilk tekmesini 17. Haftada hissettim. İlk çatı muayenesini 39+2 de oldum kendimi hiç kasmadım rahat bıraktım hiç acımadı. 1 cm açıklık var normal doğum için çok uygun rahat doğurursun dendi. Doktor bebeğin kilosu da 3400 dedi herşey yolunda dedi. 40. Haftaya girdiğimiz gün salı günü nst istedi nst çektirdim ne sancı ne başka belirti vardı. Doktorum istersen hemen yatırıp suniyle doğumu başlatalım istersen bikaç gün daha bekleyelim kendi sancın olmasını ama en fazla pazartesiye kadar beklerim ondan ötesi yok o da risk almak olur bebek içerde kakasını yapabilir dedi bende bikaç gün daha bekleyelim dedim. Perşembe tekrar nstye çağırdı.
Çarşamba günü oldu annem babam kardeşim hep beraber yürüyüşe çıktık. Biraz hareket edersem sancılarım başlar diye bir iki saat yürüdük sonra eve geldik. Akşam 9 dan sonra hafif adet ağrısı gibi ağrılarım başladı hafif gelip gidiyordu. Bu arada pazartesi nişanım geldi 2 kez kanlı değil gayet beyaz ama çok koyu kıvamlı akıntıdan çok daha farklıydı. Neyse o gece hafif hafif gelen sancılarla sabah 7 oldu ve 10 dk da 1 gelen 30 saniye süren sancılarımla saat 8 bucuğa kadar geldim. Tuvalete gittiğimde de akıntımın içinde ip şeklinde kanlar gördüm. Eşim de bende hemşireyiz. Eşim gece nöbetçiydi ve nöbetten gelince sancımın olduğunu söyledim. Hem iş arkadaşımız hem komşumuz olan bir ebe abla var eşim onu aradı abla da eger müsade ederse bir alttan muayene edeyim dedi ve açıklığıma baktı doğumun başlamış 1.5-2 cm açılman var rahim ağzın esnek kolay doğurursun dedi. Neyse abla gitti eşim illa hastaneye gidelim diyip duruyordu bende biraz evde sancı çekip öyle gitme taraftarıydım onu zorla ikna ettim sen biraz uyu ben duşa giriyim kahvaltı yapayım sana haber vericem dedim. Ailem uzaktan doğumum için gelmişlerdi. Bikaç gündür yanımızdaydı. Hep beraber oturup kahvaltı yaptık sonra anneme hadi çıkalım yürüyüş yapalım açılmam olsun dedim. hazırlandık ben asansör yerine merdivenle indim dolaştık sağlık ocağına doğru gittik bebeğin kalp atış seslerine baktırdım gayet güzeldi ama ordaki ebe sen deli misin neyi bekliyorsun hemen doktora git dedi. Ama bu arada benim sancılar tamamen gitti bende suni sancı vermelerinden çok korkuyordum. Eve geldik saat 1 olmuştu doktora haber verdim o da hiç bekleme gel yatış yapalım dedi. Bende anneme dedim hadi evi temizleyelim ben bugün doğuracam eve gelince temiz olsun. Temizlik bitti ben duşa girdim iyice belime sıcak su tuttum çömeldim kalktım tekrar sancılarım gelsin diye arada bir vuruyordu ama aralarında zaman çok düzensizdi. Neyse duştan sonra eşimi uyandırdım kalktık hep beraber hastaneye gittik. Alttan muayene oldum 2 cmden biraz daha fazla ama rahim ağzın incelmiş dedi yatışım yaptılar hep beraber güle oynaya odaya geçtik saat 4 olmuştu hiç doğuracak gibi değildim. Biraz nst de kaldım sohbet muhabbet falan saat 7 oldu babamla eşimi kardeşlerimi gönderdik zaten birşey yok diye annemle ben kaldık ben de nst bitince kalktım hastane koridorlarında yürüyüşe çıktım merdiven indim çıktım sancı geldikçe çömeldim ıkındım. Saat 9 oldu sancılarım ve baskı arttı zorlanmaya başladım annem belime sürekli masaj yaptı oturup kalkma hareketi yaptım. Artık baskı artınca ebe gelip muayene etti o arada suyum geldi hemen lavman yaptılar. Tuvaletten çıktıktan sonra nstye bağladılar gerçekten sancı sırasında nst de bağlı kalmak çok zor. Biraz durduktan sonra midem bulanmaya başladı nstyi söktüm kalktım. Duşa girdim dayanabileceğim sıcaklıkta suyla duşa girdim belime su tuttum oturdum sıcak suyun içine. Sancılar dayanılmaz hal aldı. Eşim sürekli arayıp iyi misin diye soruyordu bende telaş yapmasın diye çaktırmamaya çalışıyordum. Artık telefonu ben açmayınca hemen gelmiş çok destek oldu o da bana motive etti kızımıza kavuşacaz az kaldı diye. Saat 11 oldu ebe gelip muayene etti 7 cm açıklık dedi tekrar odaya geçtim nst bağlayacaklardı istemedim ama bağladılar. Doğum kolaylaştırıcı bir jel varmış onu uyguladılar. O sırada ıkınmamı istediler ıkınırken yarım saat arayla 2 tane jel uyguladılar. Sonra yatağın kenarında çömelip ıkınmamı istediler. O kadar zorlandım ki gücüm kalmadı. Saat 00.00 olmuştu. Sonra ebe geldi doğumhaneye geçip kontrol edelim dedi geçtik çatala çıktım tam açıklık ıkınma istegin geldikçe ıkın dediler bu arada doktoru çağırdılar. Ikınıyordum ama yeterli gelmiyordu. Doktorum geldi ve karnımın üstünden 2 kere kuvvetlice bastırdı ve bende kuvvetli ıkındım sonra bir rahatlama. O muhteşem ses güzel kızımı hemen kucağıma verdiler çektiğim bütün acılar sancılar bir anda hafızamdan silindi. Sarıldım hemen sıcacıktı mis gibiydi. Tosbiğim 17.01.2020 de saat 00.30 da 3890 kg 52.5 cm doğdu. Eşinin nasıl çıktığını anlamadım bile bebekten hemen sonra düşmüş ben farketmedim bile bebeğime bakarken. Bebeğim hem koltuk altından hem boynundan kordona dolanmış hem o yüzden hem biraz kilolu olduğu çok zorlandım dikişim fazla oldu hemorid çıktı ve gözlerimdeki kılcal damarlar patlamış şuan gözlerimin beyaz yerleri kan dolmuş durumda. Dikişlerim ve odama geçişim yarım saat sürdü saat 1 de odamdaydım hemen bebeğimi getirdiler. Bal lokumum hemen göğsümü tuttu emdi. Şükürler olsun sütümde hemen geldi. Şuan 5 günlük olduk. Dikişlerim oturup kalkarken beni baya zorluyor. Hiç kilo kaybetmeden hatta artıyla devam ediyoruz. Çok şükür sağlığımız gayet yerinde ilk sarılık testinde sarılık çıkmadı.Bakmaya öpmeye dokunmaya kıyamıyorum öyle güzel bir nimet ki Rabbim isteyen herkese nasip etsin inşallah 🥰😍😘😘