BusraVeli Ben Fransa da yaşıyorum ve doktor randevum 7 Şubat'ta tiroid testimin sonuçlarını aldım normalde 4 olması gerekirken 6 çıktı bu çok yüksek bir deger mi korkuyorum internette okudukça bebeğin beyin gelişimini etkiler falan yazıyor pek bir bilgim yok bilgisi olanlar yardım edebilir mi? Bu arada 16 haftalık hamileyim
Zeyk BusraVeli yüksek ama ilaçla kontrol edilebilir benim 7.48lerde falan cikiyodu ilaçla şuan düştü 32.haftam çok şükür herşey yolunda. İlaç kullanmazsan daha da yükselir ama. Birde bu uygulama tiroidle alakalı bir makale paylaştı onu açıp oku derim.
Kbraosmn BusraVeli benimde tiroidim yüksekti dahiliyeye yada endokrine yönlendirmişti.şimdi ilaç kullanıyorum.randevunuzu beklemeden dahiliyeye görünün bence .gebelikte çok yüksek değer ve riskli .geçmiş olsun.
Tugcegkc BusraVeli gebeliğin ilk aylarında bu değerin 2,5 altına düşmesini istiyor doktorlar , ilaçla kontrol altına alınabiliyor ben de kullanıyorum , dahiliye doktoruna gidersen ilaç başlatacaktır sana
Mzyn-28 BusraVeli canım ben de 12. Haftama kadar sıkıntı yaşadım şimdi 19 haftalık hamileyim geçti düzeldi
BusraVeli Zeyk Randevu mu beklemem gerek mecbur çünkü buranın en kötü yanı erken randevu bulamıyorum korkuyorum daha önce 3 kaybim var bir sorun olmaz değil mi o zamana kadar
BusraVeli Kbraosmn Çok teşekkür ederim ama burda acile gitsen sonuç göstermek için bakmoyorlar doktorda ki randevumu öne aldırmaya calisicaz😔
BusraVeli Tugcegkc Çok teşekkür ederim canım burda direkt dahiliyeue gidemiyoruz malasef önce kendi doktoruna gitmen lazım sonr o seni gönderecek ve bunlar da uzun süreçler çok korkuyorum inşallah birşey olmaz ya
Zeyk BusraVeli inşallah birşey olmaz 🙏 gönlünü ferah tut orada nasıl yiyip içiliyor bilemiyorum. Türkiye'de olsan dereotu ye yoğurda karıştırıp bir tutam derdim dengeliyor troidi ama endişe etme. Ben neler neler okudum 50 küsur lerde troidi ile hamilelik geçirenler oldu. Randevu sıkıntısi keşke yasamasaydin. Ama mecbur bekleyeceksin. Çok tatlı gıdalar tuketmemeni onerirm.
Kbraosmn BusraVeli randevunu öne aldırsan bile kadın doğumcu o ilacı yazmayabilir seni yönlendirecektir.sen yinede en erken dahiliyeden randevu al canım
BusraVeli Kbraosmn canım malesef burda direkt randevu alamıyorum önce kendi doktoruma gitmem lazım o gönderecek çok kötü biliyorum ama mecbur 😔
Zeyk Öne alabiliyorsan randevunu al mutlaka birde yurt dışında bizim ki gibi değil sanırım ilacı kadın doğum günün onaylamasi mi gerekiyor bilmiyorum. Burada biz endokrin veya dahiliye ye gidiyoruz bunun için.
BusraVeli Zeyk Çok sağol canım inşallah oyledir evet maalesef direkt dahiliyeue gidzmiyorum önce kendi doktorumun onaylayıp göndermesi gerekiyor siz nasıl sıkıntılar yaşıyorsunuz farkkettiniz mi yoks testte mi ogrendiniz yüksek olduğunu?
Sedley BusraVeli Benimde 7.84 çıkmıştı doktor levotiron verdi 1 ay kullandım şuan çok şükür 2.33 olmuş bugün doktora gidicem tekrar bakalım doktor ilaca devam et der mi bilmiyorum
Mzyn-28 BusraVeli yok canım ilaç kullanmadım kendiliğinden geçti hormonlarımla artış göstermiş inşallah senin ki de öyle olur olmadı ilaçla düzelir sıkma canını bebeğine hiç bir etkisi olmaz
Zeyk BusraVeli benim öncesi de vardı tiroid hastalığımin gebelikte de devam ediyor. Ama senin haftalarında ilaç kullanmama rağmen yükseliyordu. Bide tiroid hamilelikte bebeğin büyümesine de bağlı inip çıkabiliyor. İnşallah bir an önce sende ilacına başlarsın. İlac kullandığın sürece sorun yasamazsin. Kullanacağın hap sentetik tiroid hormonu yani vücudunda yeterli olmayan hormon takviyesi bir nebze.
Sedley BusraVeli Allah’a şükür bi sorun yaşamadım ilacımı düzenli kullandım hiç aksatmadım. İnşallah sizinde düzelir.