Merhaba arkadaşlar şaka maka burda konuşuyorduk o mu bu mu şu mu diye benim de yanımda bebişim var çok mutluyum. Çok zorlu bir hamilelik süreci geçirdim . Mide bulantısından 3 gün aç kaldım hastahanelik oldum . İlk ayımdan 3.5 Aydan sonra iç karnım darmış göbek başladı çıkmaya tabi ağırlık öne doğru gitmeye başlayınca bel fıtığımı azdırdı 4 Aydan sonra çok fazla düz yatamadım 2. Trimester e balayı derler belimden dolayı kabus gibi geçti . 5.5 aya geldiğimizde erken ödem teşhisi konuşuldu nörolojiye yönlendirildim. Ellerimde orta düzeyden de fazla sinir sıkışması teşhisi konuldu başladım bileklik kullanmaya 6. Aydan sonra . Bel bir yandan eşler bir yandan gece tuvaletleri hep yardımla gittim eşimle . Ödem teşhisinden sonra dediler protein kaçağı var mı bakacağız 26 haftadan sonra başladım sürekli idrar testlerine her hafta ya çıkarsa protein kaçağı korkusu . 6.5 aylıktan sonra bebeğim 1 hafta 250 gr 1 hafta 400 gr aldı ve aşağıya bastırdı çok ben akıl edemedim bikini bölgesini ama onla da alakası yok . O kadar lierac kullandım Hindistan cevizi Yağı günlük 3.5 tl su yürüyüş genetikte de yok . Ama bebeğin kilosu ile çatladım . O çatlaklar 33 36 da kafayı yedirtecek şekilde kaşınıyordu . 36 dan sonra ayakta siğil ve Nasır çıktı yürürken rahatsız ediyordu . Her neyse bunlara rağmen ben dedim normal doğuracağım . Elimden gelen herşeyi yaptım yürüyüş hareket o belle düşünün son haftalar belim hafifledi ve iti bebek olan bebeğim 37 3 de iken 3750 idi doktor dedi bu kiloyu korursak normal Doğum yapabiliriz . Ben herşeyi yapıyorum ama çocuk kilo alıyordu ben hastalandım 1 kilo verdim bebek 350 gr almıştı hafta da. Ben umutluydum 38 den sonra her gün çıktım gezdim sabahları ellerimi güçlendirmeye çalıştım sinir sıkışmasından belim de iyi gidiyordu açılmıştı biraz bel ağrım bacağa vuracak şiddette değildi . Perine masajları kegel egzersizleri hep yaptım 37.5 de çatı muayene oldum ve herşey uygun gidiyordu . 39+3 de aşağımda tuhaf birşey oluyor diye doktora gittim alttan bir daha muayene 2 cm açıklık Allah dünyalar benim oldum ama artık pek mutlu değildi . Çıktım deli gibi yürümeye başladım . Kendimi yorup açıklığı artıracağım normal doğuracağım . Devlette muayene olduğun tahliller i.çin bir doktor vardı dedim ona uğrayayım bugün hem haber vereyim o gün ona da randevu var doktor beni muayene etti ölçtü ölçtü ölçtü ve Merve bebek 4.300 gr -+ 500 oynayabilir bu bebek normal doğuramasın hele mi ilk gebelikte ve devlet desteklemiyor bile anne bebek riski göze almaz’ç sağlığınız açısından . Dünyam Yıkıldı istersen 3. Bir görüş al hekimden dedi ve çıktım kendi doktorumu aradı Merve bende 4.100 gördüm ama son muayenede iki gün sonra söyleyecektim moralini bozmam şevkini kırmak istemedim dedi bu arada doktorum Anadolu hastahanesinden Gülser hanım yine olsa yine ona giderim çok insancıl bir kadın vicdanlı hep kendisi için ne istiyorsa size de onu öneriyor çok olumsuz birşey net değilse konuşmuyor moral bozmuyor hep pozitif destekleyici .neyse o gün çok yoruldum ve gece nişanım geldi . Kızlar nişan adet gibi birşey kanlı kahverengi sümük gibi böyle adette akan löp kana da benziyor Hani gelse anlarsınız bu nişan diye 2 gün de akıntı olarak geldi nişan ertesi gün perşembe günü 3. Hekim görüş almak istedim tamam dedi gittik OFM ye Akif beye 4.080 gr da o dedi gel sezeryana alayım bugün . Hemen kaçtım kendi doktoruma haber verdim 40 a kadar bekleyeceğim gelmezse aldıracağız dedim çünkü sancı 0 çıkıyor . Ve bebek kilolu Allah’a bıraktım artık kendimi sancı gelene kadar bekleyeceğim dedim . O gün tarçınlı su okudum bir yerden sabah içtim biraz sancı oldu akşam da yürüyüş den sonra bir tane daha içtim ve yattım . Cumartesi gün muayene var . Gece başladı sancılarım inleye inleye sancı çektim sabaha kadar kayınvalidemler var kaldırdım annemleri falan dedim sancı geldi bir gidelim hastahaneye NST ye girdim 60 biraz geçen sancılarım var doktor tekrar kiloya baktı kararı bana bıraktı benim doğumum olsa ben sezeryan tercih ederdim . Çok uğraştın çok çabaladın herkes korkudan tercih ederdi ama sen çok iyiydin en çok senin normal doğurmanı isterdim dedi . Ve çocuğu 40 a kadar içinde tutmaya çalıştın belim ağrıyor 39 da alabilirdik ama aldırmadın hala da sancılarını bekledin öyle geldin . Artık bu gün hemen alalım dedi sancılar sıklaşır çocuk kafayı sokarsa ordan sezeryanın da bazı tehlikeleri olabiliyormuş herhalde . Neyse çıktım duşumu aldım hala yavaş yavaş sancı çekiyorum . Tek bir isteğim vardı o da genel anestezi . Seviyeyi nasıl ayarladılar bilmiyorum ama 1.30 da girdik 1.35 de doğdu bebek ve 20 dk sonra da ben çıktım ve ayılmıştım . Doktor anesteziyi iyi karşıladığımı ve iyi geçtiğini söyledi. Bebeğim doktorların söylediklerinin ortalaması doğdu 4.206 gr dı .risk etmedim çocuğumun riskini ve ilk doğumlarda aşağı tarafa bu kilolarda bebeklerde baya tahrip oluyormuş . Allahım kimsenin kucağını boş bırakmasın öncelik hep bebek ve senin sağlığın Neyse dedikleri saatte kalktım yürüdüm hep ağrı kesici etkisi geçince ağrılar daha şiddetli oluyor . Bebeğim ilk iki gün sadece emzirdim o da göbeğimin üstüne koyamadım belki bebek iri çıkınca içerisi çok boş kaldı ondandır . Bu arada sancı bekledim için mutluyum çünkü ilk süt hemen geldi nerdeyse ben çıktım bebek kucağıma aldım bebek emiyordu ve baktık az az geliyordu . Bu yeterli dedi hemşireler çok mutlu oldum . Doktorları dinlemedim gecesine 25 Cc mama verdik hemşireler ile bebeğim iri ve doymuyordu riske atıp hasta edemezdim gece yatarken 25 20 cc az birşey veriyorum hastahaneden 3.960 ile taburcu olduk dün yatağında evinde . Allahım sizlere de hepinize de nasip etsin sağlıkla kucağınıza almayı keşkesiz doğumlar yapmayı . Ve iyi insanlar ile karşılaştırsın ...
TAVSİYELER
🧚🏻♀️I lk aylar bulantılarıma yataktan kalkmadan bir kaç sadece Galata tuzlu kraker yiyip bira yatıp kalkıyordum iyi geliyordu sade makarna patates piresi yeşil elma iyi geliyordu karnımı doyuruyordu
🧚🏻♀️ Folik asidi yoğun miktar aldım doktorun verdiği ilacı iki güne bir aldım bazen 3 güne bir Vitaminleri hiç aksatmadan aldım kendi vücuduma lazım dı.
🧚🏻♀️İlk 4.5 aya kadar alınan kilolar anneye aitmiş diyetisyene girmiştim hamile olduğunuzu unutun lütfen öyle yiyin abartmayın pişmanlık yaşamayın . Ben 5.5 aya kadar 2 kilo aldım 6 Aydan sonra zaten bir iştah artışı oluyor o dönemde de aldım kilo .
🧚🏻♀️Şeker yüklemesi yaptırmayacaktım ilk gebeliğim olduğu için yaptırdım vücudumu tanıyayım diye iyi ki yaptırmışım yoksa bebek iri olduğu için herkes şekerden sanacaktı. 2. Gebelikte düşünmüyorum.
🧚🏻♀️sadece 2. Tarama testi yaptırdım iyi çıktı diğerleri için strese girmedim bazılarına yok down demişler sağlıklı çıkmış uğraş dur hamilelikte üzüntü ile
🧚🏻♀️çatlaklar ne yapsan çatlar genetik diyenlere bakmayın ben hala sürüyorum daha kötü çatlyabilrdim diye . Kremler lierac bile alsanız bazen çatlarsınız zeytin yağı Hindistan cevizi yağı bol sür nemlendir cildini
🧚🏻♀️kaşıntı için bioderma kaşıntı krem aldım ve cildiye gittim madecasol iki ilaç daha karışıp merhem yaptılar etkisini gördüm . İkisini de tavsiye ederim bioderma direk yaralı yeri nemlendiriyor hem kaşıntı azalttı tabi bu benim tenim de. Sizi bilemem .
🧚🏻♀️ Kegel egzersizi ve yürüyüş sezeryan içinde gerekli olabiliyor bunları ihmal etmeyin .
🧚🏻♀️Çatı muayenesinden çok korkuyorsanız onun için bayan eli ince olan bir doktora gidin erkekten daha az acıtıyor . Ve çatı muayenesi buradakilerin abarttığı gibi bir acı değil . Ama sancı çekerken yapılırsa bilmiyorum o acıyı.
🧚🏻♀️Hastahane çantanız 36 dan itibaren hazır olsun .
🧚🏻♀️ Öz kardeşime ne tavsiye edersem size de aynısın yazıyorum lütfen normal Doğum dan korkmayın onun için çabalayın yürüyün hareket edin dolaşın hamileyim diyip yatmayın . Kegel egzersizi nefes teknikleri ve kesisiz doğum için perine masaja muhakkak yapın . Çocuğun riske girdiği anda ya da sen riske girdiğinde sezeryan tercih edebilirsin . Benim iri bebekti çocuğa birşey olabilirdi ve altım harap olacaktı tercih ettim . Sezeryan bile düşünüyorsanız sancılarınızı bekleyin sütün gerçekten gelmesini sağlıyor . Bebek içerde ne kadar durursa gelişimi o kadar da iyi oluyor refleksleri emme ellerini tutma başını tutma gibi .
🧚🏻♀️Doğumdan önce çekiyorsun ama sezeryan da 3. Günüm hala iyi değilim büyük tuvaletimi yapamadım dün lavman yaptılar hala kendime gelemedim hasta idim bebekten önce öksürük kalmıştı boğazımda her öksürdüğümde aşağı taraf mahvoluyorum öksürecem diye aklım çıkıyor . Eğer balgam öksürük varsa hamile iken onlardan kurtulun .
🧚🏻♀️HERKES KENDİSİ İÇİN EN İYİ OLANI BİLİR ZATEN BUNLAR BENİM TAVSİYELERİM SADECE . Vakit buldukça yazarım sorularınıza cevaplar . BU BEBEK İLK AŞK GİBİ BİRŞEY KALBİM DELİ GİBİ ATIYOR ALLAH İSTEYEN HERKESE HAYIRLI OLACAKSA EVLAT VERSİN AMİN 🙏🥰❤️