Merhaba sevgili anneler,
Heyecanla beklediğiniz o günü huzurla kucaklamanız dileklerimizle. Biraz uzun olabilecek doğum hikayeme başlıyorum. Okuyacaklar şimdiden vakit ayırdığınız için teşekkür ederim, hakkınızı helal edin.☺️
8 Ocak günü yataktan belli belirsiz bel ağrısı ve hafif ıslaklıkla kalktım. Ama okuduğum doğum hikayeleri gibi suyumun bir anda boşalmasını bekliyordum, su olduğunu anlamadım. 9 Ocak günü kontrolüm olduğu içinde çok önemsemedim. Ertesi sabah kontrol için doktora gittiğimizde ultrasonda her şeyin normal olduğunu gördük. Doktorumdan suyumu kontrol etmesini rica ettim. Ve tahmin ettiğim gibi suyum azalmıştı, doktor yatış yapacağımızı açıklığım ve sancım olmadığı için suni sancıyı fitil ile vereceğini söyledi. İlk çatı muayenemde normal doğum yapabileceğimi ama beni çok zorlayacağını çünkü üst çatı kemiğimin çok dar olduğunu söylemişti doktorum. Yine de inat ettim ve bekleyip görmek istediğimi söyledim. Sabah 10dan akşam 6 ya kadar fitil ile verilen sancıyı gayet rahat karşıladım. Kendime çok güveniyordum bu şekilde devam edeceğimi, ağlamayıp bağırmayacağımı düşündüm hep. Suni sancıyla öyle de idare ettim. 8 saatlik beklemenin sonunda sadece 4 cm açıklık vardı ve doktorum yanıma gelip "kendini çok fazla kasıyorsun, sen kendini bu kadar tutarsan bebeğinde tutmaya devam edicek. Çocuk çok yukarda, açıklığın yok. Sancıyı alıyorum, kendi sancın başlamazsa sezaryeni düşünmelisin" dedi. Mesai saati bittiği için doktorumu gönderdik, giderken sarılıp öptü ve senden haber bekliyorum, sana güveniyorum dedi. Suni sancı çıkartıldıktan sonra sabahtan itibaren yavaş yavaş başlaması gereken kendi sancım muazzam bir şiddetle başladı, tansiyonum düşmeye başladı. 1 saat boyunca yarı baygın yarı uyanık şekilde sancı çekmeye devam ettim. Ayrıntı verip kimseyi korkutmak istemiyorum ancak şuan çektiğim sancıyı bilirken bile yine olsa yine sabırla beklerdim diyorum. Tansiyonum çok düşünce ebe hanım doktorumu arayıp normal doğum için bekleyemeyeceklerini ve gelmesi gerektiğini söylemiş. Doktorum gelene kadar ki sürece bağrış çağrış 6 cm oldu açıklık. İlk kez trafiğe şükrettim.🤲🏼 Doktorum biraz erken gelse normal doğum yapamayacaktım çünkü. Plates topunun üstünde bir yanımda kayınvalidem bir yanımda eltim karşımda ebem artık gücümün son damlalarını harcarken " hadi annecim biraz yardım et lütfen" dediğimi hatırlıyorum en son. Sonra ebemin sesini duydum,bebek geliyor hemen doğumhaneye.🖤 Doktorum besmele çekip hadi kızına kavuşuyorsun artık dedi, bende elimi karnıma koyup hadi annecim kavuşuyoruz dedim ve tüm kuvvetimle ıkındım. Tek ıkınmayla güzeller güzeli kızım kucağımdaydı. Doktorum,ebe,hemşire,fotoğrafçı herkes şok olmuştu. Bu kadar kolay olmasını beklemiyorduk. Kızımı kucağıma verdiler, ben kızımı öpüp koklarken dikişlerim atıldı. Kızımı hazırlayıp dışarı gönderdiler, dikişlerim atılırken bol kahkahalı muhabbetler ettik doktorum ve ebemle sonra eşim gelip beni odama götürdü. Bu esnada olan romantik kısmı atlıyorum, sizi sıkmak istemem.☺️☺️
Şimdi gelelim önerilerimee
📌Beylikdüzü ve Esenyurt civarında olan arkadaşlarım için, tüm samimiyetimle Reyap hastanesi Nereida hanım resmen gözümün bebeğidir. Ebem Figen hanım da keza aynı şekilde. Onlar bu kadar destek olmasa yapamazdım.
📌 Lütfen doğumun başladığını kimseye söylemeyin, ben sancı çekerken çok fazla gelen olmuştu ve kalabalık beni kat kat fazla mahvetti.
📌 Tesettürlüyüm, saçlarım başıma muazzam bela oldu. Saçlarınızı örün ve yanınızda bone şallardan götürün. Çok rahat edersiniz.
📌 Zor da olsa normal doğum için çabalayın, meleğinizi kucağınıza aldığınız an sağlıklı olmanın en güzel yolu bu.🖤
📌 Depend güzel kolaylık, önü açılan gecelikle oldukça rahat edersiniz, doğumdan önce dereotu tüketmeye özen gösterin, süte faydası çok fazla. 🥰
-Son olarak heyecanla doğumu bekliyorsunuz, o an geldiğinde ne olduğunu hiç anlamayacaksınız. Biz 11 günlük olduk. Hala durumu idrak edebilmiş değilim. Lütfen doğumdan önce ki halinizle vedalaşın. Meleğiniz doğduktan sonra artık o kişiden çok daha fazlası ve güzeli olacaksınız.
Allah'a emanet.🤲🏼