Pastörize edilmiş süt ürünlerinin daima soğuk zincirde muhafaza edilmesi gerekir yani en fazla +4 derece olarak düşünebilirsin malesef bir çok fazlaca mağaza zinciri olan marketlerde indirimde diye kasalarda bekletilmekte olan pastörize süt, tavuk, peynir gibi soğuk zinciri bozulan hiç bir ürünü lütfen almayın
bu dolapta durmayan raflarda olan sütler sterilize edilmiş oda sıcaklığında durabilen yalnız açıldıktan sonra dolapta muhafaza edilmesi gereken ürünlerdir.
tüketilmemesi gereken çiğ süt ve çiğ sütten elde edilmiş süt ürünleridir kesinlikle tüketmemen gerekir. Ayrıca peynir türevleri ürünleri alırken de üzerinde yazan eritme peyniri ibaresine dikkat ederek almanızı tavsiye ederim eritme değil❗️ Taze yazan örneğin taze kaşar peyniri gibi daha çok kaşar, üçgen peynir, sürmeli peynirler de eritme peynir ibaresi yer alır şahsi fikrim uzak durmanız yönündedir.
kelime oyunlarına dikkat edin, marketlerde ki şişmiş kaşar peyniri, üstü kapağı şişmiş beyaz peynirleri kesinlikle almayın sadece sizin için yazmadım çünkü siz pastörize işlemini sormuşsunuz yanlış anlaşılmasın lütfen yazmışken hepsini yazmak istedim ne kadar kişi görürse o kadar iyidir :)