Herkese merhaba. Bende sonunda doğurdum. Yazma vakti bana geldi. Dogum yapali 20 gun oldu anca kendime geldim. Yazma zamanini simdj buldum gerci geceden sabaha kadar beşik salladim ama hala dincim 💪😂
38+4 iken muanem vardi gittim doktora. Bu arada bende ne yalanci sanci ne bi agri.. cok rahattim hep. Hamileligim de rahat gecti. Psikolojik olarak korkan bi insandim hep ay suan soyle oldu kesin sorun var die 9 ay hem kocami hem ailemi yıpratmis olsamda cidden kusmadan yorgun hissetmeden bitirdim. Neyse kontrole gittimde doktorum muane etti. Bebegimin kafasi hep 2 hafta . onde gidiyordu. Zaten eşim tarafinin kafasi bi tik buyuk 😂 gozunuzde farkli seyler canlandırmayın normal tabiki kafalar ama büyükmüş iste misal ben 38+4 olmama rahmen kafa çapı 41 haftalık çıkıyor. Boyle olunca doktor çatı muanesi yapti. Allahim ben bole bi aci bole bi agri görmedim of of of.....
Neden mi çünkü doktor evet kemik yapimi kontrol etti fakat elini sokarak yapiyo bu işlemi elini bebegin kesesine kadar soktu. Bununla beraber elini cikardiginda eldiven heo mukuslu kandi yani tabiji Nişan. Bana sezeryan olmam gerektigini söyledi. Ama senin tercihin istersen normali deneyelim eger kafasi cikmassa sezeryana alalim dedi. Kemik yapim gayet iyiymiş çünkü. Ee tabi ben korkak ben tirsak 😂 yok yok ben direk sezeryan dedim. Keske demeseydim 🙄 bilemiyorsun ki bide ben hic arastirmadim sezeryan ne sonra nasil olur ..??
Neyse dediki bugun yarin sancin baslar. Nişan geldi tabi ya. Bilerek doğumu baslatti anliycaniz. Tabi bende hafiften agrilar. Dedim elini soktu ondan agriyo sakin ol. Kan testi anestezisyenle gorusme yapıldı. Bana spinak önerdi bende evet dedim. Neyse annemleri aradim gekip hastaneden aldilar ama benim agrilar artiyo tabi eve gittim tamam dedim ya mal gibi bu ağrıları neden çekiyim ki gidim doguruyum zaten sezeryan. Hemen duş aldim bebegin esyalari hazirdi zaten derken çıktık yola. Dogumhaneye girişim yapıldı
Nst bağlandı tabiki baya sancim cikiyo. Suni sanci serumu getirdiler ben bagirdim hayir dedim normal denemiycem bosu bosuna aci cekemem. Tamam dendi ameliyat haneye goturuldu.
Böylesine rahat anlatmak ne acayip. Sedyede yattimda korkudan ayaklarim kollarim titriyodu. En cok da govdemin bile titremesi şaşırttı. O kadar büyük bir koeku vardiki o dikis olayı kesilecek olmam beni cok korkuttu. Aşağı indik soguk odaya girdik etrafta 5 erkek hemsire 1-2 kadin. Ay ben ne kadar utandim bunlar cat kut pat beni açıyor bildigin tobe tobe kadavra gibi yatmisim sedyede ustumdeki herseyi acmislar cirilciplak bi haldeyim oovv cok utandim .
Neyse spinal olcaz oturdum hala deli gibi korku var konusurken cenem titriyo dedim Allah'ım yardim et kipirdamiyim. İnsan korkuyo kocaman igne belime gircek. Vurdular bi tik acidi ama vaov bi aci yoktu. Neyse yattim. Basladilar denemeye uyuştu mu die. Ben diorum yok hissediyorim. Ben diorum hala hissediyorum. Aradan 5-7 dk gecti. Hala hissediyorum diyince he he yaptilar bana. Hocam baslayin dediler. Ayy kadin karnimi kesmesin mi 😱 ben hissetim aciyo canim cok degil ama aciyo. Dur dedim hocam sol tarafi kestin suan an canim aciyo. Ay zaten çok korkuyorum dahada titremeye başladım. Doktorum sok oldu tabi anestesi dekilere bakti hayırdır yapti sole bi. Hemen koldan serumla tum vucuda verdiler ve ben gitmisim. Gozlerimi açtığımda kafamda biri Sevilay hanim die igrenc bi sekikde bagiriyodu 😂
Bilemiyorum oglumun cikis anını gormek isterdim aslında. Ama düşüncede o korkuyla vucudum kalbim tepki verebilirdi uyanikken cunku panik atakda var bende. Keske spinal olmasaydim diorum ama. Cunku igne giris yerinden baya agir cektim..
"Odama geldim herkes bebegin başına toplanmis onun güzelliğine bakiyorlardi. Ben cok yogun bir uyusma halinde oldugum icin kendime değildim. Korkudan bakamiyordum bebege. Karnimda dikis altimda bez ustumde ne vardi hatirlamiyorim cidden. Derken 1 gun sonra ciktik evimize geldik. Ve oglum suan misil misil uyuyo ❤️❤️
Öneri
Öncelikle ilk büyük oneri DEPEND arkadaslar hastanedeki bezler buyuk ve hemsireler gelip sana kendi orkidini dependini kullan diolar. Bizimki büyük diyip geçiştiriyolar. Ben almıştım cidden muthisti orta almistim ama buyuk olsa daha iyi olabilirdi. Ama cok buyuk rhaatlik
Eve geldigimde sezeryan sebebiyle full ödem tutmuştum. Hamilekikte hic sismedim çok şükür ama ameliyatla mahfoldum. Geldigim gun itibariyle ılık su ictim. Yanimda surahi 1 damacana suyu yanliz basima 3 gunde bitiriyorum. Hala o haldeyim. Suya devam. İcinizi bulandirmayin eminnokun odem icin birebir. Suanda tum odem gitti .
Bebek cantasi için ole abartoya gerek yoktu ben sadece 2 kiyafet degistirdim .
*** Bu cok cok onemliki eger göğüs ucunuz yoksa kesinlikle eğitim alin saglik ocaklarindaki ebelerle görüşün dogum oncesi . Benim gogus ucum yok ve ben bilmiyordum nerden biliyim ilk bebegim 22 yasindayim daha. Bebegimi emziremedim tutmadi makesefki mama ile beslendi sonra çok cektim emmeyince gogusum dolup kitlendi agri aglama icinde hastane gittim koltuk altlarima kadar sistiler. Hastane sağdı ve göğüslerimden pihti kan çıktı tıkandığı icin 😟 ... Pompa aldim sonra derken bebekte laktoz alerjisi cikti. Mamayla devam ediyoruz. Bunun bilgisi cok onemli bence..
Ve mutlu son. Oğlum cok tatli masallah. Sancilarimiz var uyumuyoruz hic ama olsun sağlıklı olsunda insalalh ❤️
Bu arada spinal olayi benim vucud direncim yüksek o yuzden ise yaramadi. Bole bi risk var die düşünmeyin. Daha once parmagim kırıldı plarin takilcakti. O zamanda uyusmamistim ve matkapla kemigime girdiler ve ben bunu hissetim 😱 yani benle alakalı sakin ole dusunmeyin.
Sorulariniz olursa seseryan icin cevaplarim
Teşekkürler ❤️❤️🥰