Gulbebek Kaç kere belirtmiştim zaten, sağlık açısından, hayatı tehlikesi olmadığı sürece, normal doğum tercih edilmeli bence diye. Doktor sezaryan olmak zorundasın derse hayır normal doğuracam diye diretecek değilim. Sadece doktorun onayı olduğu sürece denenmeli bence. Postu açan bayan fikirlerimizi sormuş bende fikrimi paylaştım. Kuzeninize çok üzüldüm fakat sezaryandaki gibi normal doğumdada bazen böyle vakalar oluşabiliyor, hep değil nadir ama olabilir tabiki de. Benim görümcem de 4üncüye hamile şuan, üçünü de normal doğurdu. İlk ikisinde hiç dikiş atılmadı, üçüncüde ise bi kaç dikiş atıldı (4300g doğduğu için). Her doğum yaptığı gün evine geçebildi hemen toparlanabildi. Almanya da yaşıyorum ve burda sezaryan çok nadir yapılır, genelde sezaryan yapılır. Ben doğum yaptığım da tek sezaryanlı bendim ve herkes aynı gün evlerine geçti ben 3 gün hastanede kaldım. Aynı gün akşama doğru bende ayağa kalkabildim ama kalkana kadar bebeğimle ilgilenemedim ve bu psikoloji cidden çok farklı bir şey. O yüzden hep belirttiğim gibi, hayatı söz konusu değilse eğer, bıçak altına yatılmamalı. Almanyada zaten öyle isteğe göre sezaryana da almıyorlar, normal doğuma zorluyorlar, sadece işte normal doğum tehlike olursa veya bebekte sağlık açısından sorun görünürse sezaryana alınıyor. Ben şuan ikinci kez hamileyim ve ilki sezaryan olduğu için ikinci de kendim tercih edebilirim doğum şeklimi. Ben normal doğumu istediğimi belirttim ama bakalım zaman ne gösterecek🙈