kutbayneslihan 2 li test için banada söylediler daha yaptırmadım ancak bunun için küçük bir araştırma yaptım. Bu testin amacı bebeğin down sendromlu olup olmaması hakkında araştırma yapılıyor. Bebeğin ense kalınlığını ölçüyorlar bunun için bir aralık var. Eğer kalınlık 5 e ulaşmışsa yüksek riskli gebelik deniyor yani bebeğin down sendromlu riskli deniyor. Bunun için anneden bir kan alınıyor ve daha sonra pekiştirmek için ultrasonla bakılıp eşleştirme yapılıyor. Ama çııkan sonuç seni üzmesin çünkü hamilelerin %90nda bu yüksek riskli çıkıyor Ve çoğunda birşey olmuyor☺️☺️
bu test zaten 13 16 hafta aralarında yapılıyor aslında ve bir kesinliği yokda diyebilirim.