Merhaba arkadaşlar size şimdi şahene bir doğum hikayesi yazcam burdaki okuduklarınızla fazla ilgisi olmayabilir bende yaşarken çok şaşırarak yaşadım çünkü 😅😅🤪. 38+1 de kontrol için hastaneye gittim daha öncesinde başka bir hastaneye gidiyordum ama taşınma safhasında sürekli gidemediğim için burda doğum yapmaya karar verdim. Muayene sonrasında doktor suyumun az kaldığını yatış yapmam gerektiğini kontrol altında doğumu başlatacaklarını söyledi. Beni sardı bir korku tabi hemen kabul edip o gece hastanede kaldım ve sabaha kadar üç saat arayla nst bağlatıp baktılar. Sabahında korkulu TRAVAY odasına geçiş yaptım. Neden korkulu derseniz on kişiye kadar doğumu yaklaşan anneleri yatırıp sürekli nst bağlı takibe alıyorlar kimisinin sancısı çok oluyo haliyle sesleri de çok çıkıyo kimi de kuzu kuzu yatıyo. Bende durum ise şu şekildeydi , önce rahim duvarını yumuşatmaları gerektiğinden ip gibi bir ilacı açıklık olması için malum yere koydular bir kısmı dışarda kalacak şekilde koyuldu ve takibe devam edildi. Tabi o konduktan sonra bana geldi sancılar o zamana kadar hiçbir şeyim yoktu rahim duvarı yumuşadıkça kasılmalarla sancı veriyormuş ilaç ve ben onu aksama kadar gece 12 ye kadar yani çektim sonuç ise 2cm açılmayla geceyi tamamladım odama geçmeme izin verildi. Yine sabaha kadar üç saat arayla nst takıldı ve ben aynı sancıyı sabaha kadar bu sefer yatağımda çektim. Sabah 7 olduğunda tekrar aynı odaya aldılar ve suni sancı vereceklerini bu sayede açıklık olacağını söylediler onun öncesinde benim zaten sancılarım vardı ve suniyi de verince ben yatakta nst bağlı kalamayacak şekilde sancılarım artmaya başladı. Arada bir kalkıp yürüyüp çöküp kalkıyordum ama tarifi zor o sancıları çekerken nolur sezeryana alın artık demeye başladım 😬 üzgünüm kızlar ama iki gündür sancı çekmek ve hala 2cm de kalması artık çekilecek gibi değildi. Neyse ben o odadan odamda bekleyen annemden imdat dilenmeye kaçtım. Doktorumda arkamdan geldi anneme yanımda durmamı rica etti çünkü devlet hastanesinde isteğe bağlı sezaryen yoktu ve benim süreç normal doğuma uygundu sadece ben dayanamıyodum. Annem yanıma geldi elimi tuttu sancıları beraber karşılamaya başladık . Saat 5 olduğunda açıklık var mı diye (artık ne kadar kontrol ettiklerini söylememe gerek yoktur) doktoruma tekrar bakması için yalvardım çünkü yürüyemiyordum (bir saat öncesinde 4cm demişti) sancı sırasında yere çökmüş kalkamıyordum. Doktor yatağa yatırıp tekrar baktı ve evet bebeğimiz geliyor hemen doğumhaneye dedi. Kontrol etmeden önce de anneme odaya geçmesi gerektiğini söylediler yeterince idare etmişlerdi. Doktorun koluna girip doğumhaneye geçtik çatala çıktım doktorum elimi tutup bir eliylede karnıma dokunarak sancı geldiğinde ıkınmam gerektiğini söyledi ve bunu eliyle hissediyodu şimdi ıkın dedi ıkındım ikinci geldi şimdi bir daha dedi kesme dedi ben ikinciyi de ıkındığımda evladım içimden kayıp şükürler olsun ki doğdu . Genel kontroller dikiş serum derken doktorum beni konuşturmaya çalıştı meleğimi yanıma verdi koklayınca ben şoktan çıktım muhabbet ettik ve odama geçtim.
Biraz uzun oldu ama inanın benim için daha uzundu. Normal doğuma kimseyi korkutmak gibi bir niyetim yok güzel anneler bende ki sorun ilk doğum olduğundan ve suyumun az kalmasından açılmam geç oldu. Herkesin doğumu bence farklıdır ben her sancımda sezaryen diye yalvarsam da o kavuşma anı ve sonrası ve şuan 5. Günüm hiç yataklara yatıp lohusacılık oynamadım normal doğumun en büyük artısı bence bu evladımlada kendim ilgilendim. Ha biraz oturamıyosunuz dikişlerden ama oda geçiyo yavaş yavaş. Hakkınızı helal edin herkese kolay doğumlar diliyorum. Sorularınız olursa burdayım. 😌😌