Hamileliğim burdaki doğum hikayelerini okuyup , acaba benim doğumum nasıl olacak diye düşünmekle geçti 😀 öncelikle Rabbim hamilelerin yavrularını sağlıcakla kucağına almayı, Bebek isteyenlerinde kucağını doldurmayı nasip etsin 🙏
Hamileliğimde bahsedecek olursam 2 düşüğümün ardından gelen bir mucizeydi benim için. Gün de 20 30 defa istifar etmeler, kan şekeri ve tansiyon düşmesi ile her gün bayilipta hastanede serum yerken buluyordum kendimi. Hic bir şey yiyemez içemez olmuştum.inanin kendi kokumdan bile tiksiniyordum. Bu istifar etmeler doğurana kadar devam etti. Arada rahatladım o da dr prilam sayesinde. 2 inci aydan itibaren mide yanmam da vardı. Derken sonlara doğru geldik. 37 inci haftamda nst ye baglandım. Sancı yoktu.39+5 'te alttan muaye yapıldı. 1 cm açılma var pazara kadar dogurursun denildi. Evde o kadar hareket yaptım ama gelen giden yoktu. Sadece alttan muayene tetiklemiş olmalı nisanım geldi ara ara. Haftami geçmiş bulundum. 40+2de yatısimi yapacağını normal doğumu başlatacağını söyledi doktorum. Sabah gittik ve acılmam 1 ile 2 arası birşeydi. Yatışım yapıldı. Suni sancı verildi bir doz. Etki etmeyince ikinci dozu vurdular. Ara ara sancılar vuruyordu ama her sancı vurduğunda nefes alıp veriyordum. Zorlamadi beni. Saat 4 de doktor muayene için gelmişti bebeğim bir yerde toplanmıştı. Alttan muayene ederken karnımı iteledi benim nefesim kesildi. Korkutmak gibi olmasin ama bana yatarak sancı çektirdiler 9 dan 4 de kadar. Defalarca iyi değilim yürütun dusa gireyim diye söyledim hayır cevabını aldım. 4 te acılmam 7 cm olmuştu ben 8 cm le doğuma alacaklarını bilirken 10 a kadar bekleyeceğiz dediler. Benim tansiyon ve kan sekerim düşmüştü zaten baygınlık geçirdim. Orda hatırladığım tek şey anne hakkını helal et diye bağırmak oldu. Eşim seslerime dayanamayıp sezaryan onayı vermiş. Suni sancıyı çıkardıktan sonra kendi ağrılarım beni ayakta tutamiyordu. Resmen su diye inliyordum. Sezaryana aldılar genel anestezi istedim . Bedenim çok yorulmuştu uyumak istiyordum çünkü. Bebeğimi 5 dakika içinde vermişler. Fakat benim kanamam olmuş zor durdurmuslar üstüne birde nabzım düşmüş. Ben 1 saat 15 dakika ameliyathanede kalmışım. Bebegim de ac kalmış. 3500 kilo doğdu Yamaç Batınım. Ona birşey olacak diye korkumdan sezaryani bende kabul ettim. Şükür olsun şuan yanımızda.insan kendini sartlamamasi gerek. Ama ben o yaşadıklarımdan sonra uyuyamiyorum 16 gündür. Tavsiye etmem gereken birşey varsa :
- öncelikle doğum yapacağınız hastaneyi araştırın yanınıza birini aliyorlarmi yürütüp hareket yaptırıyorlar mi .
- Ben lazım olmaz diye almamıştım ama kesinlikle ilk lazım olan şey göğüs pompası. Lütfen bulundurun.
- 42 beden depent kullandım çok rahattı.
- eğer ki göğüs ucunuz yoksa silikonlu göğüs ucu bulundurun çantanızda. Birde lansinoh gogus kremi.
- doğumdan 6 saat sonra yürümeye başladım gece boyunca yürüdüm. Fazla zor olmadi benim için .
- eve gittiğinizde bol bol hoşaf ve su su için ama ılık olsun. Inanın sütü arttırıyo. Sakın gelmiyo diye stres yapmayın bebeğiniz emdikçe sütünüz artıyo. O yüzden bol bol emzirin . Hem siz emzirdikce kilo vermiş olacaksınız. Ben şuan hamile kaldigim kilonun altındayım. Yanınızda kalacak biri olursa bebeğiniz uyudukça dinlenmeye bakin .
Biraz uzun oldu hakkınızı helal edin 😍