Merhaba kızlar burda bir çok doğum hikayesi okudum ve her okuduğum da hep kendi doğumum nasıl olacak acaba kimin doğum hikayesine benzeyecek benim ki diye düşünürdüm fakat sonra anladım da herkesin doğumu kendine ayrıymış çok farklı bir deneyim gerçekten ama çok da özel ve güzel her şeye rağmen💪☺️Gelelim doğum hikayeme🙏
Ben 40. Haftam da doktor muayeneme gittiğim de doktorum hiç bir açıklığım olmadığını ama bebeğin aşağıda olduğunu söyledi. 3 gün sonra yine gel bakalım olmazsa sezaryen almam gerekecek daha fazla bekleyemem dedi o an kendimi çok tuhaf hissetmiştim belirsizlik benim modumu biraz düşürmüştü ama pes etmedim eve geldim hurma yedim tarçın suyuna devam ettim yürüyüşe çıktım. 04.01.2020 cumartesi gecesi ağrım başladı kasılmam vardı ama 15 30 saniye sürdüğü için pek dikkat etmedim yalancı sancı diye düşündüm 1 saat geçiyor öyle geliyordu bazen 2 saati buluyordu derken pazar günü sabahı uyandığımda sanki doğuracakmışım gibi yatak da vajina bölgemde ve karnımda sırtımda bir ağrı hissettim tuvalete kalktım az bir suyum yine gelmişti ama tamamı yine yoktu ve ben çok rahattım ağrılarım beni zorlamıyordu bütün gün yatağın için de sırtıma sıcak su torbası koyarak geçirdim ağrılarımı çünkü şiddetli değildi derken gece 23.30 gibi ağrılarım sıklaşmıştı ne olur ne olmaz diye doktora görünmem gerektiğini düşündük hastaneye gittik ebe beni çatı muayenesine aldı ve 5 cm açıklığın var dedi şaşırdım ebe de şaşkındı nasıl bu kadar rahatsın dedi rahattım çünkü suni verelim hemen doğurursun dedi ben istemedim zaten şiddetli değil herşey doğal devam etsin istedim doktorum da geldi muayenede bebeğin üste çıktığını inmesini beklemem gerektiğini söyledi ve ben o an başladım dua etmeye. Ve yatışım yapıldı ben yürüyüş yaptım hastanede annem kız kardeşim sürekli sırtıma masaj yapmaya başladılar eşim gardiyan olduğu için o gece görevdeydi ben annem de kalmıştım telefon kullanması yasak olduğu için de eşime ulaşamadık hemşeriler eşin nöbete diye gitti baba olacak inşallah diyorlar bir yandan modumu yüksek tutuyorlar. Bir yandan nst bir yandan uykusuzluk bir yandan açlık derken enerjim kalmamıştı tekrar bir çatı muayenesi yapıldı ama inanın bütün enerjimi o muayene tüketiyordu canım çok acıyordu ağrılarım artmıştı ama hala bebeğim aşağıya inmemişti sabah 5 olmuştu ben hala tam açıklık bekliyorum derken sabah 6 da tekrar muayene oldum 10 cm açıklığa ulaşmıştık ama doktorum bebeğin hala yukarda olduğunu söyledi biraz da iri bir bebek olduğunu inmiş olsa bile doğumun biraz beni zorlayacağını büyük bir ıkınma ve azim gerektiğini söyledi deneyelim dedim ama aklım da bebeğimdeydi çatı muayenesinde doktorum suyumu patlattı ve riske atmamamız gerektiğini kalp atışında yavaşlama olduğunu söyledi o an tek düşündüğüm bebeğimi güvenli bir şekilde hastaneden kucağıma alıp çıkmaktı. Hiç düşünmediğim o sezaryen artık bana çok cazip gelmeye başlamıştı daha fazla riske atmadım kabul ettim. Sabah 06.30 da sezaryen alındım bebeğimi annem ve babama vermişler benimse tek hatırladığım açılar için de bağrış çığrış için de kendimi yarı baygın hatırlıyor olmam hala psikolojim normal değil beni çok etkiledi bu acı ama o an bebeğime kavuşmanın sevinci de vardı yarı bulanık bir şekilde görebildim yüzünü sonra kendime geldiğim de hala ağrım vardı ağlıyordum o an bebeğimi kucağıma verdi ebe emzirmeye çalıştı o zaman anladım ister normal olsun ister sezaryen önemli olan sağlıkla yavrularımı kucağıma almak ve hayatta kalabilmekmiş kokusunu içime çekip gözlerine baktığımda ne ağrım kaldı ne ağlamam. Bugün çıkışım yapıldı yavrumla iyi bir bakım için anneme geldik. 06.01.2020 sabah 07.00 da dünyaya gözlerine açtı pamuk oğlum allahım sağlıklı uzun bir ömür nasip etsin oğluma yoluna çiçekli güzel insanlar çıkarsın allahım isteyen herkese annelik duygusunu tattırsın rabbim. Biraz uzun oldu çok özür dileyerek kapatıyorum yazımı 🥰☺️💪
notlarım:
sezaryen sonrası yürüyüş çok önemli her ne kadar zor ve acılı olsa bile.
Sık sık emzirmeye çalışmak gerek yoksa kesilir gibi oluyor. Çok şükür ben o durumu yaşamadım.
Bol bol sıvı tüketin
Moralinizi yüksek tutun.
Bebeğiniz uyudukça sık sık dinlenmeye ve uyumaya çalışın.
Herkese kolay doğumlar diliyorum💪🥰☺️🙏