Herkes aynı cümleyle başlıyor ama 😁 doğurana kadar her gün bi gün bende doğum hikayemi yazar mıyım diye düşünüp doğum hikayesi okudum😀 sonunda bende yazıyorum.Ben koluna damar yolu açılırken bile ağlayan canı çok kıymetli biriyim😀 eğer ben yaptıysam bence herkes yapar.
hamileliğim mide bulantılarım hariç çok güzel geçti, fakat normal doğum istediğim için 40+3 e kadar sancılarımın gelmesini bekledim. Etraftan herkesin sen daha doğurmadın mı diye sıkıştırması neticesi ile baya daralmıştım. Doktor kendi gelmezse 40+4de fitil ile alırıZ demişti. 05.01.2020 gecesi saat 1de uyumaya karar verdik ama ben yemeği biraz fazla kaçırmıştım. Gaz sancılarım var sanıyordum. Sonra sancıların düzenli aralıklarla kasıklarla birlikte belime vurduğunu fark ettim hemen kasılma sayarı açtım. Sancılar çok şiddetli olmasa da 10 dkda bi 25-30 sn gelip gidiyordu. İşte o zaman doğumun geldiğini anladım. Ama eşimi uyandırmadım. Sancımı evde çekerim diye. Sabah 4 buçukta sancıların şiddeti artınca eşimi uyandırdım. Sancıların şiddeti çok değildi ama 5-7-8 dakikada bir gelmeye başlamıştı. Hazırlıkları yapıp hastaneye gittik. Bu arada o gün evimden uzakta annemlerdeydim eşyalarımız yanımdaydı ama ev sobalı olduğu için duş almaya durumum olmadı maalesef.Saat 6 gibi hastanedeydik.Kanamam da vardı ama doktorum cuma günü yaptığı alttan muayenede bunun normal olduğunu söylemişti. Hastanede ebeler kanamanın pıhtılı ve siyah olduğunu görünce beni acil sezeryane alıcaklarını söylediler. O sırada doktorum geldi ve bi sorun olmadığını istersem normal yapabileceğimi söyledi. Açıklığım bu sırada sadecee 2cmdi.Bende kabul ettim. Sözde evde sancı çektim😁Hemen meryem ana otunu suya koyduk. Odaya alındım sancıların geldikçe çömeldim nefes egzersizleri yaptım. Eşim belime masaj yaptı. Çok kustum bu arada sancılardan sanırım. Sancılarım öğle saat 1e kadar gelmeye devam etti (Son zamanlarda 1-2 dakikaya bir 40 sn de geliyordu)Tam 12 saat nerdeyse.En son gücüm kalmadı. Doktorum muayene etti ve açıklığımın sadece 4 cm olduğunu söyledi biraz daha bekle dedi,biraz suni sancı verdi ve suyumu patlattı.Sanırım suni sancıyı alınca ben delirdim acıdan😁 tüm hastane bağırtılarımla inlemiş olabilir. Gerçekten birisi canımı alsa sesim çıkmazdı o an. Annemin ellerini bile ısırmışım. Bunun üstüne doktorum pek gönüllü olmasa da epidural istedim. Vurulunca sancılarımı hissetmedim sadece karnımdaki kasılmaları hissettim. 1,5 saat içinde açılmam 10 cm oldu. Ama bebek gelmek istemiyordu ve doktorumda kesik atmak istemediği için bekliyordu. O sırada ben epidurali kaydırdım sanırım ya da etkisi geçti sancılarımı tekrar hissetmeye başladım. Doğumhaneye alındım 1 saat boyunca hissederek sancım geldikçe ıkındım ama bebeği itemiyordum. Çünkü hiç uyumamıştım açtım susuzdum. Artık umudum kalmadı bebeğim çıkamayacak sandım. O sırada doktor tamam çıktı dedi ve bebeğimi kucağıma koydu. Saat 15:40dı. İnanın o kadar çok yorulmuştum ki bebeğim çıktığında rahatlama hissedemedim. Ama tabi ki onu görmek mucizevi bi şeydi. Daha sonra plesentası çıktı, sıcacıktı ısındım çıkarken resmen😀 bebeği silerlerken doktor bebek çıkamadığı için yırttığını ve kendisinin de kesikler attığını ve onları dikeceğini söyledi ama artık birisinin bana dokunmasını bile istemiyordum. O sırada tamamen bayıltıldım sanırım😂 doktor da benden bıkmış olabilir adam bir saattir doğumhanede benimle uğraştı. Bayıltıp beni dikmiş yarım saat sonra masada uyandım. Sancım yok ne güzel 😃 dikişlerim acıyordu ama bi şekilde odaya geçebildim. Cesaret verici mi korkutucu mu bir hikaye oldu bilmiyorum ama bebeğinizi kucağınıza almak onu koklamak kadar güzel bir durum olamaz.🧿 benim için zor bi doğum oldu ama umarım sizinkiler kolay sağlıklı doğumlar olur 🌸