Konu başlığını kopyalayıp Google’da aratıp doktorların buna cevaben yazdığı röportaj ve makaleleri okuyup,videoları izleyerek daha çok bilgi edinebilirsiniz.Bir kısmını ben sizinle paylaşmak istiyorum.
“ Doğal yoldan veya tüp bebek yöntemiyle Hamileliğe adım atan anne adaylarının en sık sorduğu ve en çok çekindikleri konuların başında Vajinal Ultrason (alttan muayene) bulunmaktadır. Özellikle bu güzel hisse yıllar sonra kavuştuktan sonra, korkuları daha fazla ortaya çıkmakta ve gebeliğin ilk dönemlerinde bu tedirginliklerinden ötürü, vajinal ultrason yaptırmak istememektedirler.
Peki, hamile iken, el veya spekulum ile vajinal muayene yapılmasının gerçekten bebeğe zararı var mıdır ya da korkulduğu gibi düşüğe sebep olur mu?
Hamilelik, rahim içerisinde oluşan, dış ortamdan neredeyse izole bir durumdur. Bebeğiniz rahim içerisinde oldukça korunaklıdır ve güvendedir. Hamilelik sürecinde, doktorunuz tarafından elle yapılan muayene, spekulum takılması ya da vajinal yolla yapılan muayene ve ultrason; kesinlikle rahim içerisinde değil, rahmin dışında gerçekleştirilen, ne anneye ne de bebeğe hiçbir zarar vermeyen, düşüğe ise kesinlikle sebep olmayan uygulamalardır. Hatta sanılanın aksine, gebeliğin ilk üç ayında yapılan vajinal muayeneler, pek çok durumda, karından yapılan ultrasondan çok daha kesin bilgiler verebilmektedir. Örneğin gebeliğin ilk dönemlerinde, bebeğin kalp atışı karından net bir şekilde alınamazken, vajinal ultrason ile çok daha kolay duyulabilir. Ya da hamilelik sürecinde, sıkıntı yaratabilecek patalojik oluşumlar bu şekilde daha çabuk ve çok daha kolay görülebilmektedir. Özellikle hamilelikte, kanama gibi bir durum oluşursa, vajinal olarak bakılmadan, kesin bir fikir verilmesi mümkün değildir.
Hamileliğiniz sırasında, hiç korkmadan ve çekinmeden vajinal muayene yaptırabilirsiniz. “ Kıbrıs Tüp Bebek Ekibi.
“Hamile olan kadınların erken dönemde doktora gitmekten korkmalarının bir nedenide doktorun vaginal muayene ve vaginal ultrasonla bakacağı ve bebeğin düşeceği korkusudur.
Bize en sık olarak sorulan sorulardan birisi de hamilelik süresince, özellikle ilk üç ayda yapılan vajinal ultrasonların bebek veya gebelik üzerine zararlı bir etkisinin olup olmadığıdır. Hamilelikte yapılan vajinal ultrasonlar bebeğe veya gebeliğe hiç bir şekilde zarar vermez, düşük nedeni olmaz. Tam aksine, özellikle ilk üç ayda yapılan vajinal ultrasonlar fetus (bebek) ve gebelik ile ilgili bize önemli ip uçları vericidir.
Vaginal ultrasonda kullanılan alet ( prob ) oldukça ince bir alet olup zararlı olmadığı gibi acı vericide deyildir.Bazı hastalar doktor vaginal muayene yaptı ondan dolayı düşük yaptım zannederler,bu sadece bir tesadüftür,düşük yapmada herhangibir katkısı yoktur.” Op Dr Süheyla Topaloğlu.
“ https://www.youtube.com/watch?v=wtrB6NufPpc&feature=share “Prof Dr Osman Fadıl Kara’nın bu soruya videolu cevabı. ( 1:02 sn)
“ https://www.youtube.com/watch?v=InN5O6MAlrM&feature=share “ Dr Kağan Kocatepe’nin cevap olarak hazırladığı video. (2:32 sn)
“ https://youtu.be/6ZEklnZnkcg “ Op Dr Soner Sezer Sezgi kısa ve net videosu. (16 sn)
Artık lütfen bu forumda insan sağlığıyla ilgili bir konuda sanki bilimsel bir çalışma ile ispatınız varmış gibi fikir atıp tutmayın.Anne ve bebeğinin sağlığıyla oynayıp,kimsenin günağına girmeyin.
Teşekkürler.