Öncelikle doğum hikayemi yazmak istememin en büyük sebebi hamile annelerimizin yüreğini ferahlatmak. İlk hamileliğim sorunsuz bir şekilde geçmişti. Oğlumu 40 haftalık normal doğum ile 3440 kg dünyaya getirmiştim. 2 yıl sonra kızıma hamile kaldım. 20. Haftalarda baş çapından gerilik başladı. Ve 2 haftada bir detaylıya girdim Zeynep Kamil Hastanesinde. Her defasında gerilik çıkıyordu hatta baş çapının geriliğinin yanında karın çevresinde de gerilik başladı 26. Haftalarda. İlerleyen haftalarda baş ve karın çevresi 3 haftaya kadar çıktı. Neler yedim neler, yeterki gerilemesin büyüsün diye. Ama olmayınca olmuyor malesef. 37+5 de kendi doktoruma Çamlıca Medipole kontrol için gittim ve bu sefer kilo alımının da az olduğunu gördük. Doktorum doğumu başlatma teklifinde bulundu, nstde de sancım çıkıyordu, açılmam da 2 cmdi. Doktordan çıktım ve Zeynep Kamilde ki doktorum ile görüştüm. O da muayene etmek istedi ve gittim muayene oldum. Onda da kilosu az çıktı. Ve doğumu başlatmanın mantıklı olduğunu söyledi. Şamsıma o gece Medipoldeki doktorum nöbetçiydi. Ve akşam saat 7de yatışımı yaptık. Akşam 10,30 da suni sancı takıldı. Bu arada Suni sancı bende pek ağrılı olmuyor :) oğlumda da Suni sancı almıştım. Suni sancı ile saat 3e kadar açılmam sadece 4 cm oldu. Doktorum kesemi patlatmayı teklif etti ve oğlum da da aynı şeyi yaşadığım için kabul ettim 🤦🏼♀️ Acısını bile bile kabul etmek zorunda kaldım çünkü açılmam çok yavaş ve keseyi benim çocuklarım patlatamıyor (biraz kalınmış). Kesemi patlattılar ve dayanılamıcak şiddette sancılar başladı. Ilık duşa girdim fakat hastane sesimle yankılandı resmen. Saat 4e doğru tekrar muayene edildim 4,5 cm olduğunu söyleyince ebe. Dayanamadığımı ve epidural istediğimi söyledim. Bu arada Epidurali doktorum kese patlatırken söylemişti ben istememiştim. Nedeni ise çevre etkenleriydi, herkes epidural vurulunca doğum zorlaşıyo, geç oluyo felan demişlerdi. Neyse saat 4de epidurali vurdular ama dozunu çok az verdiler. Ayaklarımı oynatıyordum hatta yürüyodum bile. Bunun sebebi ise doğum anında rahat ıkınmam içindi. Sancılarıda hissediyordum ama çok ağrılı değil. Dayanabiliyordum. Epidurali vurulup odaya geldim, ebe ıkınma hissi gelirse çağır çünkü epidural kasları gevşettiği için hemen doğum olabilir dedi. Ki gerçekten öyle oldu. Ebe kapıdan çıktı ve bana ıkınma hissi geldi. Hemen ebeyi çağırdık bi baktı tam açıklık hemen doğumhaneye aldılar beni :) doğumhanede bi kaç kez ıkınmamı söylediler doktoru beklerken. Doktor gelene kadarda ebe bana perine masajı yaptı. Ve ben artık tutamıyorduö bebeğimi inanılmaz bir ıkınma hissi geldi. Ebe dur doktor gelsin dedi ve doktor geldi bi ıkındım meleğim doğdu :) çok korkuyodum bebeğim küçük diye küveze girer ve ben kucağıma alamam diye. Gece saat 4:18 de 2465 kg minicik bir kız doğdu :) gelelim baş ve karın geriliğine. Hiç öyle yazılanlar gibi karnı çökük fln değildi. Başıda kendine göre normaldi :) küvezede girmedi benim güçlü meleğim :) hamileliğim boyunca çok üzüldüm geriliği var diye, sakın üzülmeyin meleğim gayet güzel büyüyo. Bu arada şuan 20 günlük olduk bile :) kilo alımıda küçük olduğu şçin heralde güzel gidiyo :) hep derlerdi küçük doğanlar hızlı büyür diye. Umarım gelişim geriliği olan anne adaylarına bu yazım umut olur :) sorusu olanları cevaplıyabilirim. Rabbim hepinizin bebeklerinizi sağlıcakla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah :)