@kutbayneslihan Şu konuya bi açıklım getirelim artık, doktorunuz “yaptırılmalı “ diyorsa yaptırmalısınız. Aileniz de şeker hastası varsa hatta yoksa da yaptırmalısınız. Diyabet anneye de bebeğe de zarar verir. Gebelikte tedavi edilebilen tek hastalık şeker hastalığıdır. Başla türlü bi tedavisi yoktur. Yok işte çok şeker zarar veriyor bilmem ne diye bişiy yok diyabet kadar hiç bişiy zarar vermez bebeğe. Ayrıca verdikleri bi meyveli asitli içecek gün içinde tediğiniz tatlıdan farkı da yok. Dİyabetin kendisi kendi başına zeka geriliği yapabiliyorken, dolaylı yolla pramatüre, plesanta anomalileri, toksemi ve zor doğuma sebep olarak da zeka geriliği için risk oluşturuyor. Ben tatlı yemiyorum şekerim çıkmaz, yada çok tatlı yiyorum şekerim var demek doğru değildir şeker hastalığının çıkıp çıkmayacağına da garanti vermez.