kbrtncr öncelikle genel olarak şekerli olan besinlerden uzak durmalısınız.bunun yanında hamur işleri,kızartmalar,beyaz ekmekz,pirinç,makarna vb.yiyecekleri tüketmemelisiniz .daha çok protein içeren besinlerle et,süt,yumurta,beyaz peynir,kurubaklagiller,tam buğday ekmeği besinleri normale göre daha küçük porsiyonlarla ana öğünlerde tüketmelisiniz ara öğünlerde ise 1 Adet orta boy meyve yanında ceviz yada 10 adet badem fındık yada meyve yerine bir kase az yağlı yoğurt yada bir bardak süt tüketilirsiniz.kahvaltıda ise1-2 dilim buğday ekmeği,peynir ,yumurta ,sınırsız domates salatalık tüketebilirsiniz.porsiyonları abartmamak gerekiyor.belirli ölçülerde yiyorsunuz.günde 2-2,5 litre su ve en az Yarım saat yürüyüş yapılmalı.ben bu şekilde diyet yapıyorum.diyetisyen verdi diyetimi.ilk iki hafta hergün sabah açlık ,sabah ,öğlen ,akşam tokluk 2.saatte şeker ölçümü yaptım.kontrol amaçlı.