Çok uzun olduğu için 3 kısımda ele aldım isteyen atlayarak başlıklardan kısımları takip edebilir.
HAMİLELİK SÜRECİM
35 .haftada kanamam olduğu için doktor bebeği erken beklemeye başladı o gün bugündür buraya yazmayı bekledim.Bütün doğum hikayelerini okudum hatta videolar falan izledim.Çok şükür sıra bana geldi .O kadar mutluyum ki doğurdum sabahına yazıyorum🥰
Doğuda tayinciyiz ve burda doğum yapmam gerekliydi ve hiç kimseyi tanımadığımdan doğumum için endişeleniyordum.Neyseki doğal doğum yanlısı doktorumu buldum ve 6.aydan sonra ona geçiş yaptık.Hamileliğim hamdolsun rahat geçti 38 haftama kadar çalıştım tek sıkıntım sürekli idrar iltihabı olmam ve ilaç kullanmamdı.Onu da atlattık yukarda bahsettiğim gibi 35.haftada kanamayla hastaneye yattım erken beklerken bizimki 38 de geldi hergün bugun mu acaba diye diye çok şükür 38.haftayı bulduk.
DOĞUMA GELİNCE
Hypnobirthink (doğal doğum) yanlısı kitaplar okudum araştırmalar yaptım videolar izleyerek kendimi hamilelik konusunda geliştirmiştim.Doktorla detayları konuşup ortak noktada buluştuk.Ama sancılarımı evde çekmek istiyorken kendimi hastanede buldum.Çünkü gece 3 sularında suyum geldi öyle bir akıyordu ki tuvaletle alakası yoktu heryer su oldu.Eşimi uyandırdım duş aldım merdiven indim çıktım ev içinde yürüdüm 11 hurmayı suda kaynatıp içtim belime sıcak su koydum plates topuyla çalıştım squat yaptım sabah 8 e kadar boş durmadım.Doktorla suyum gelirse de 6saate kadar evde bekleyebileceğim konusunda anlaşmıştık.Bu arada son 1 ay boyunca ‘sümmessebili yesserah’ 100 tane ,her akşam inşirah ve inşinak surelerini Okudum hurmalarımı yedim .Doğumu kolaylaştırıcı ne varsa araştırıp hepsini yaptım.Meryem ana otunu da suya koyup ailemle ve eşimle kahvaltıyı yapıp hastaneye geçtik.Gece üçten gündüz 12 ye kadar hiç sancım olmadı yürüdüm ve hareket ettim sancım olsun diye ama nasip değilmiş.Doktor geldi sunni sancı istemediğimi söylediğim için doğumu kolaylaştırıcı fitil taktı.Hastaneye yattığımda açıklığım 1 cmdi .fitilden sonra 4 e zor çıktı.Ama fitil o kadar kötü yaptıki beni-belki sunniden daha kötüdür-30 sn çok şiddetli sancı 30 sn dinlenme şeklinde saçlarımı yola yola açılmayı bekliyordum.O çok fena 3 saatin sonunda açıklığım 4 e çıktı .Eşime ve anneme sezeryan istiyorum diye bağırıp bir yandan da ağlıyorum ağrıların etkisiyle tabi.Sonra aklıma epidural geldi .Ya da epidural yaptırın bana ben daha dayanamayacağım dedim.Doktorla konuştular o da epidurale tamam dedi 4 cm açıklıkla epidurali aldım .Ağrılarım bitti sancımı hissediyordum ama yatakta durabiliyordum .Yorgunluktan ve epiduralin etkisiyle mayıştım ve 3 saat kadar uyudum.Uyansam bile uyukluyordum.Bu arada beni sürekli alttan Muayene falan ediyorlarmış nstye takmışlar hiç hatırlamıyorum.Açıklık 10 cm hadi doğum haneye diyip saat 17.45 de doğumhaneye alındım.Karnıma bası yaparak ve beni ıkındırarak 15 dakkada kızım dünyaya geldi .4 dikişim var doktorum estetik dikiş dikti ama hiç bişey hissetmedim.Şimdi hamdolsun kızımla koyun koyunayız sütüm gelmedi ama gelir diye umuyorum dualarınızı bekliyorum.
EPİDURAL HAKKINDA
Epidural hakkında bilgilendirmek istedim çünkü beni sezeryandan son anda epidural kurtardı.Öncesi de çok araştırıp bilgiye ulaşamamıştım.O yüzden bildiklerimi isteyenlerle paylaşmak istedim;
Normal doğumda kullanılan epiduralden bahsedeceğim anistezi ve kendi doktorumun bana verdiği bilgiye dayanarak sonraki doğumları etkilemediğini sonradan normal doğum yapabileceğimi bebeğe ve anneye herhangi bir zararının olmadığını çünkü kana ve damara karışmadığını öğrendim.Belden kemiğe ve sinire yapılan ağrı kesici iğne gibi bişey 2 saatte bir doz yüklüyorlar ağrınız olmuyor kasılma ve sancıları bebeğin çıkışını hissediyorsunuz.Açılmayı kolaylaştırıyor epiduralliyken uyuşma ve kaşınma gibi belirtiler oluyor ama normalmiş epiduralin etkisi geçince geçiyor.Devlet hastanelerinde yok bildiğim kadarıyla özel hastanelerde de ek ücret ödenerek alınıyor biz şehrimizdeki memorialde doğuma ilave 700 lira ödedik .Biraz uzun oldu ama bilgilerin işe yarayacağını düşünüyorum.Sorusu olan arkadaşlar yazabilir.Okuduğunuz için teşekkür ederim 🌸❤️👏🥰